Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است:

جمهوری اسلامی ایران معتقد است توافق صلح پایدار در افغانستان تنها از طریق گفتگوی بین الافغانی با مشارکت گروههای سیاسی آن کشور، از جمله طالبان و با در نظر گرفتن ملاحظات کشورهای همسایه افغانستان بدست خواهد آمد. 

جمهوری اسلامی ایران از هر تحولی که به صلح و ثبات در افغانستان کمک نماید استقبال بعمل آورده و از تلاشهایی که در این راستا تحت رهبری و مالکیت افغانها انجام پذیرد حمایت می نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جمهوری اسلامی ایران معتقد است حضور نیروهای خارجی در افغانستان غیر قانونی بوده و از دلایل اصلی جنگ و ناامنی در آن کشور است. خروج این نیروها لازمه دستیابی به صلح و امنیت در افغانستان است و هر اقدامی که زمینه خروج این نیروها را فراهم کند به صلح در آن کشور کمک خواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران اقدامات آمریکا را، تلاشی برای مشروعیت بخشیدن به حضور نیروهایش در افغانستان می داند و با آنها مخالف است. آمریکا جایگاه حقوقی برای امضای قرارداد صلح یا تعیین تکلیف در مورد آینده افغانستان ندارد. معتقدیم سازمان ملل متحد از ظرفیت های مناسبی برای تسهیل مذاکرات بین الافغانی و نیز نظارت و تضمین اجرای توافقات حاصله برخوردار است. 

 جمهوری اسلامی ایران ضمن احترام به حاکمیت و تمامیت سرزمینی افغانستان آمادگی دارد در راستای راهبرد امنیت ملی خود، هر گونه کمکی را برای استقرار صلح، ثبات و امنیت در افغانستان ارائه نماید. امیدواریم در افغانستان دولتی بر سر کار بیاید که با همسایگان خود روابط دوستانه و برادرانه داشته و بتواند تروریسم را ریشه کن نماید.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا توافق امریکا و طالبان بیانیه وزارت خارجه انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۶۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم

مولانا فضل‌الرحمان، رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان می‌گوید که دولت این کشور او را به دلیل تلاش برای بهبود روابط میان اسلام‌آباد و افغانستان تحت تسلط طالبان مجازات می‌کند.

فضل‌الرحمان افزود ما به دلیل تلاش برای بهبود روابط میان پاکستان و افغانستان مجازات می‌شویم.

گفتنی است که حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در انتخابات ۸ فبروری ۲۰۲۴ این کشور نتوانست رأی قابل توجهی به دست آورد.

این مخالف سیاسی دولت پاکستان به رهبری نواز شریف، بار دیگر انتخابات گذشته این کشور را پُر از تقلب خوانده و خواستار برگزاری انتخابات مجدد شده است.

بربنیاد گزارش ای‌ان‌آی، وی همچنان سیاست اسلام‌آباد در قبال فلسطین و اسرائیل را مورد انتقاد قرار داده است.

مولانا فضل‌الرحمان پس از افزایش حملات تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) بر نیروهای امنیتی این کشور که ادعا می‌شود از حمایت طالبان برخوردار است، چند ماه پیش در دیدارش با ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان گفته بود که این گروه باید میان اسلام‌آباد و تی‌تی‌پی یکی را انتخاب کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد