Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به نظر می رسد انگیزه جدی در این زمینه نزد شهرداری وجود ندارد، به شخص پیروز حناچی در خصوص ارسال نشدن لایحه تشکیل سازمان گردشگری شهرداری تهران تذکر داد.

مجمدجواد حق شناس روز یکشنبه در دویست و دومین جلسه شورای شهر تهران توضیح داد: امروز اهمیت گردشگری بر کسی پوشیده نیست و حتی در کوچکترین سکونت گاه های کشور این موضوع مورد توجه است اما در شهر تهران داستان به صورت دیگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در راستای تبدیل تهران به مقصد گردشگری در سال ۹۷ شهرداری تهران مکلف به ارایه برنامه در خصوص تشکیل سازمان گردشگری تا پایان سال اول برنامه سوم توسعه شهر تهران بود اما با گذشت یک سال از این موضوع هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

حق شناس با بیان اینکه به نظر می رسد انگیزه جدی در این زمینه نزد شهرداری وجود ندارد، به شخص پیروز حناچی در خصوص ارسال نشدن لایحه تشکیل سازمان گردشگری شهرداری تهران تذکر داد.

انتقاد از ایجاد نشدن خانه موزه آیت الله طالقانی

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: خانه مرحوم آیت الله طالقانی در تهران برای ایجاد خانه موزه این عالم به شهرداری هبه شد اما تاکنون این خانه موزه ایجاد نشده است.

«حجت نظری»، در تذکری گفت: خانه مربوط به ایشان از سوی خانواده آن‌ مرحوم و برای ایجاد خانه موزه به شهرداری هبه شد، اما متاسفانه این خانه امروز با عنوان کتابخانه فعالیت می‌کند.

عضو شورای شهر تهران افزود: بارها خانواده مرحوم آیت‌الله طالقانی این موضوع را اعلام کرده‌اند که این هبه برای ایجاد خانه موزه ایشان بوده که در منظور خودش مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

وی گفت: ما در ۲۳ اسفندماه ولادت آیت‌الله طالقانی را در پیش داریم که امیدوارم شهرداری بتواند تا آن زمان برای تبدیل خانه موزه آیت‌الله طالقانی زمینه‌سازی کند.

نظری پیشنهاد کرد که بخشی از این خانه هم به عنوان موزه شورای شهر و تاریخ شورا در تهران فعالیت کند.

آیت الله سید محمود طالقانی از سوی امام خمینی به عنوان امام جمعه تهران معرفی شد و امام خمینی (ره) از او با نام ابوذر زمان یاد کرد.

هنوز لایحه صدور پروانه ساختمانی به شورای تهران نیامده است

سخنگوی شورای شهر تهران گفت که باید هر چه سریعتر لایحه «الزام شهرداری به ارایه لایحه فرایند صدور پروانه علمیات ساختمانی و گواهی های ساختمانی» به شورا ارسال شود.

«علی اعطا» ر تذکر پیش از دستور خود افزود: مصوبات شورای شهر تحت عنوان «الزام شهرداری به ارایه لایحه فرایند صدور پروانه علمیات ساختمانی و گواهی های ساختمانی» دوم تیر ماه سال ٩٨ به تصویب شورا رسید اما هنوز لایحه آن به شورا نیامده است.

وی ادامه داد: براساس این مصوبه شهرداری تهران ملزم بوده است که ظرف مدت ٢ ماه لایحه فرایند صدور پروانه را برای تصویب به شورا ارسال کند که متأسفانه نه تنها در این ٢ ماه این کار انجام نشده بلکه نزدیک به ٨  ماه به تعویق افتاده است.

رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت این موضوع گفت: یکی از حوزه های پر مشکلی که معمولا موجب نارضایتی مراجعان و شهروندان می شود بحث فرایند صدور پروانه و گواهی های ساختمانی است.

اعطا تاکید کرد که انتظار می‌رود شهرداری تهران اهتمام بیشتری نسبت به این لایحه نشان دهد و در اسرع وقت لایحه مربوطه را به شورای شهر جهت بررسی، بهینه کردن فرایند و تصویب ارایه کند.  

وی با بیان اینکه رصدها نشان می دهد در این فرایند اشکالاتی وجود دارد، گفت: بنابراین لازم است که این لایحه جهت بررسی از سوی نمایندگان مردم از منظر حقوق عمومی به شورا بیاید.

وی این را هم گفت که پیش از این، چندین مرتبه با حوزه مربوطه در شهرداری تذکر خود را مطرح کرده است.

اعطا در بخشی از زمان خود، از مدیریت شهری به منظور انجام اقداماتی که مانع از گسترش ویروس کرونا در فضاهای عمومی شهر و فضاهای در اختیار شهرداری تهران می شود، تشکر کرد./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تشکیل سازمان گردشگری فرایند صدور پروانه آیت الله طالقانی شورای شهر تهران شهرداری تهران خانه موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۷۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر

شهرداری منطقه ۷ درباره قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ‌موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی توضیحاتی ارائه کرد.   به گزارش شهر، این روابط عمومی طی اطلاعیه اظهار کرده است:   ضمن تشکر از حساسیت شهروندان نسبت به حفظ و نگهداشت فضای شهر که همواره مورد تاکید مدیریت شهری بوده به اطلاع می‌رساند که ۱۳ اصله درخت طبق نظر پزشک گیاه، مبتلا به آفت پوست خوار و چوب خوار شده بود و ضرورت قطع این درختان توسط پزشک گیاه به اداره فضای سبز اعلام شد. سپس این موضوع با ارائه مستندات پزشکی در کمیسیون ماده ۷ طرح و اعلام شد که برای حفظ سایر درختان آن محوطه و نیز حفظ جان عابران و شهروندانی که در این محوطه تردد می‌کنند، قطع این درختان اجتناب ناپذیر است و کمیسیون بر اساس مستندات پزشک گیاه و نیز سایر کارشناسان، رای به قطع این درختان داد.   در نتیجه بر خلاف فضاسازی رسانه‌ای که قطع این درختان را در جهت بی‌توجهی به نگهداشت فضای سبز توسط شهرداری تلقی می‌کرد، واقعیت این است که برای حفظ فضا‌های سبز شهری و طبق قوانین موجود و با نظر کارشناسان معتبر این اتفاق موجود است و در صورت لزوم تمامی اسناد و مدارک به انتشار در خواهد آمد.   از سوی دیگر با توجه به این که آفت چوب خوار تنه درخت را به تدریج از داخل پوک می‌کند در فصولی که در شهرمان باد و طوفان وجود دارد، شکستن و افتادن این درختان به جان و مال شهروندان آسیب می‌زند.   در پایان اعلام می‌کند که حساسیت افکار عمومی نسبت به نگهداشت فضای سبز شهری یک سرمایه ارزشمند برای شهرداری و خادمان شهر است و ضمن ارج نهادن به این نگرانی، به صورت کامل پاسخگوی تمامی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این زمینه هستیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد