Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@14:15:21 GMT

همایش ملی گروس شناسی خرداد ماه ۹۹ در بیجار برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۷۱۳۹

همایش ملی گروس شناسی خرداد ماه ۹۹ در بیجار برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، امید ورزنده صبح امروز یکشنبه در جلسه هماهنگی همایش ملی گروس شناسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، اظهار داشت: همایش ملی گروس شناسی به همت مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج ۶ و ۷ خرداد ماه سال ۹۹ در بیجار برگزار می شود.

وی ادامه داد: این همایش ملی از آبان ماه سال ۹۶ و با انتشار فراخوان رسمی فعالیت خود را آغاز کرده بود و به دلیل عدم آماده شدن زیرساخت های لازم، زمان آن تغییر کرده و خرداد ماه سال آینده برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به محورهای این همایش اشاره کرد و اظهارداشت: محور تاریخی و باستان شناسی که شامل موضوعات گروس در دوره های مختلف تاریخی، نقش گروس در تاریخ سیاسی-اجتماعی کردستان ایران، مفاخر گروس، مطالعات و کاوش های باستان شناسی است.

وی دومین محور این همایش را فرهنگی خواند و اظهارداشت: موضوعات این محور هم شامل هنر و معماری، صنایع دستی، فرش بیجار و برند سازی جهانی، گویش گروسی، اماکن مذهبی و زیارت گاه ها، دین و دیانت، جلوه های همبستگی در گروس، فرهنگ، فولکلور و ادبیات عامه، قابلیت ها وظرفیت های گردشگری و راهکارهای توسعه فرهنگی است.

رییس مرکز کردستان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج ادامه داد: عناوین موضوعات محور اجتماعی این همایش هم شامل اقشار و طبقات اجتماعی، مردم شناسی، سبک زندگی، آسیب شناسی پدیده مهاجرت و کاهش جمعیت در منطقه گروس و راهکارهای توسعه اجتماعی است.

ورزنده موضوعات محور محیط زیست و جغرافیا را شامل کوه ها و دشت ها، اقلیم، حیات وحش و مناطق حفاظت شده، آب، ظرفیت ها و تهدیدهای زیست محیطی ذکر کرد و افزود: بازار و تجارت، اقتصاد کشاورزی، اقتصاد دام، صنایع و معادن و راهکارهای توسعه اقتصادی منطقه از موضوعات محور اقتصادی این همایش است.

وی با اشاره به امکان ارسال مقالات جدید به دبیرخانه این همایش، افزود: ارسال مقالات به این همایش همچنان وجود دارد و خوشبختانه تاکنون ۳۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ملی ارسال شده است.

وی عنوان کرد: علاقمندان برای ارسال مقالات خود می توانند به وب سایت http://research.iausdj.ac.ir مراجعه کنند.

کد خبر 4866806

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه آزاد سنندج شهرستان بیجار فراخوان مقاله انتخابات 98 ویروس کرونا انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر سیلاب تعطیلی مدارس گرگان شهرکرد بارش باران قزوین شیراز بیرجند همایش ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۷۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقد کتاب مویه های آمو

پنجمین همایش ادبی از بلخ تا نیشابور به همت انجمن ادبی خانه مولانا و حوزه هنری استان قم با رونمایی و نقد کتاب مویه‌های آمو اثر سیدسکندر حسینی بامداد در سالن مهر حوزه هنری قم برگزار شد.

این همایش با حضور شاعران و نویسندگان ایران و افغانستان و با هدف شناخت بهتر و عمیق‌تر شعر امروز افغانستان برگزار شد.

در این همایش حسین محمدی مبارز، طهماسبی خراسانی‌ و سید حسین فصیحی با اجرای سیدعلی نقیب به نقد و بررسی مجموعه شعر مویه‌های آمو پرداختند.

منتقدین به کشف مضامین و خلق آثار موفق در زمینه‌های مختلف آیینی، اجتماعی و عاشقانه، سلیس بودن و به‌روز بودن زبان، بلخ‌گرایی و هویت تمدنی، انتخاب درست واژگان در شعر و انتخاب مناسب عنوان کتاب و تناسب آن با سروده‌های اجتماعی و عاشقانه اشاره کردند.

در این محفل ادبی سیده تکتم حسینی، احسان‌الله بدخشانی، شفیق صادقی، اعلا امیری، مژگان فرامنش، اسحاق ثاقبی داراب، معصومه جمالی، مجتبی خرسندی و سید سکندر حسینی بامداد (نویسنده مجموعه شعر مویه‌های آمو) شعرخوانی داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ارمغان روانشناسان و مشاوران، بهرورزی و فضیلت مندی در زندگی
  • نقد کتاب مویه های آمو
  • ارمغان روانشناسان و مشاوران، بهرورزی و فضیلت مندی در زندگی 
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • پانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد