Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@08:40:48 GMT

حمله ملخ ها یک بحران ملی است

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۷۳۱۶

ایسنا/بوشهر معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ملخ ها به شکل روزانه جابجا می شوند و نقطه خود را عوض می کنند. انتظار ما این است که همه دستگاه ها به عنوان یک بحران ملی به حمله ملخ ها نگاه کنند.

خسرو عمرانی در گفت وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت ملخ های مهاجر عنوان کرد: در طلحه و مناطق کوهستانی این نقطه درگیر عملیات مبارزه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود ۹۰۰ هکتار عملیات مبارزه علیه کانون ها داشتیم و در سایر مناطق نیز عملیات مبارزه انجام داده ایم. 

وی با بیان اینکه نیروهای ما آماده باش هستند، افزود: همه نقاطی که مبارزه انجام شده نیز به عنوان کانون آلوده در نظر گرفته شده تا اردیبهشت ماه مجددا عملیات انجام شود چون ملخ ها در آنجا تخم گذاری کرده اند و در حال حاضر ناوگان سمپاشی ما به این مناطق فرستاده شده است. 

این مسئول خاطرنشان کرد: ملخ ها به شکل روزانه جابجا می شوند و نقطه خود را عوض می کنند و ما بلافاصله عصر هر روز مشخص می کنیم که در چه جاهایی ملخ ها ریزش کرده اند و بلافاصله همان شب عملیات را در آن نقاط ادامه می دهیم.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تاکید کرد: در حمله سال گذشته ملخ های بالغ با رنگ زرد بودند اما ملخ های امسال نابالغ تر و به رنگ قرمز بودند که الان تغییر رنگ داده و زرد شده اند و به سمت خاکی و کرم رنگ شدن می روند و وارد فاز تخم گذاری می شوند. 

عمرانی با اشاره به اینکه جز دیلم تمام شهرستان های استان درگیر حمله ملخ ها هستند، ادامه داد: ملخ ها یک اسفند وارد شده اند و امروز دهم است یعنی ده روز عملیات مبارزه انجام داده ایم و باید طی ۵ الی ۶ روز آینده سعی کنیم هر چه باقی مانده را از بین ببریم که تعداد کمتری برای تخم گذاری باقی بمانند.

وی یادآور شد: کانون های جدید همه در عمق استان هستند و در حاشیه و کانون های سال قبل نیستند، بنابراین کار ما دشوارتر شده و کانون های جدید در مناطق صعب العبوری چون خائیز، درنگ و شاه پسرمرد، ریز، لاور، شُنبه و مناطق کوهستانی ریزش کرده اند.

این مسئول با بیان اینکه ملخ ها صحرایی مهاجر یا مهاجم هستند، توضیح داد: این ملخ ها صحرایی یا مهاجر  هستند، به این خاطر که به مناطق جنوب ایران حمله کرده اند به آنها مهاجم نیز گفته می شود اما در اصل باید ملخ مهاجر یا صحرایی گفته شود. 

معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به نیاز مبارزه ها و کمبودهای حال حاضر به ایسنا گفت: چون پیش بینی می شود که سطح مبارزه سه برابر سال گذشته است بنابراین هم تجهیزات و هم امکانات و تامین سموم به مراتب بیشتر از سال گذشته موردنیاز است و در صورت مشارکت و همکاری مردم می توانیم عملیات مبارزه موفق و کاملی داشته باشیم 

خسرو عمرانی تصریح کرد: انتظار ما این است که همه دستگاه ها به عنوان یک بحران ملی به حمله ملخ ها نگاه کنند و هم مردم با در کنار همکاران ما قرار گرفته و با آوردن تجهیزات سمپاشی و نیروهای خود در شناسایی و کنترل و کانون کوبی مناطق آلوده کمک کنند. 

این مسئول اظهار کرد: در واقع و در این مرحله برای ما کانون کوبی مهم است و مبارزه اصلی در اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. لذا همه دستگاه ها و مردم در کنار مجموعه جهاد کشاورزی قرار بگیرند و هم در صورت مشاهده کانون جدید اطلاع رسانی کرده و هم  اینکه همه دستگاه ها و مردم مانند سال گذشته و بیش از آن کمک کنند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عملیات مبارزه همه دستگاه ها جهاد کشاورزی حمله ملخ ها سال گذشته کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۷۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی

منصور شیشه فروش صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: بر این اساس بارش‌های رگباری طی روز پنج شنبه در تمامی مناطق استان اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه آماده باش مدیریت بحران استان اصفهان به دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان اعلام شده است، ابراز کرد: با فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی و محلی از روز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری مرخصی نیروهای امدادی لغو شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه با توجه به بارش‌های هفته گذشته در مناطق شمال و شرق استان منجر به وقوع سیلاب‌های محلی و جمع شدن رسوبات در مسیر رودخانه‌ها و دهانه پل‌ها شد، ادامه داد: مستعد بودن شرایط سیلاب‌های محلی در مناطق فوق به علت رطوبت خاک مدیریت بحران را بر آن داشت به اداره راهداری، شهرداری‌ها، آب منطقه‌ای، بخشداری‌ها و دهیاران و سایر دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شده است.

وی گفت: بازگشایی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، تخلیه رسوب از دهانه پل‌ها، تقویت و باسازی سیل بندها، آزادسازی هر گونه تصرف در مسیل‌ها، جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی در معابر و زیرگذرها در دستور کار قرار گرفت و برای این امر تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده‌ها انجام شد.

شیشه فروش با بیان اینکه تقویت تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده‌ها با تامین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری انجام شده است، ادامه داد: عدم انجام سفرهای غیر ضروری در محورهای شمال و شرق استان ضروری است.

وی با اشاره به لزوم پرهیز از صعود به ارتفاعات رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه‌های پلیس در جاده‌ها گفت: حفاظت محصولات و سازه‌های کشاورزی، گلخانه‌ها واحدهای دام و طیورو شبکه‌های آب و گاز در برابر سیل، تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران امری ضروری است.

کد خبر 6092898

دیگر خبرها

  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • آماده باش سازمان مدیریت بحران در مناطق درگیر مداخلات جوی
  • نگارش داستان امام قلی خان قهرمان مبارزه با استعمار در خلیج فارس
  • مبارزه با آفت برگخوار ذرت و تمهیدات لازم برای برداشت گندم اُرزوئیه
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی / احتمال رخداد تگرگ در کرمان
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین