Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل شیلات هرمزگان اظهار کرد: بخش عظیمی از مولد میگو در کشور مربوط به هرمزگان است که یکی از استان‌های پیشرو در تولید میگوی پرورشی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محسن یکتاپور صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های خدادادی و دارا بودن صدها تکنیسین و کارشناسان متخصص و مجرب شیلات از استان هرمزگان به‌عنوان قطب اصلی شیلات در صید و صیادی و آبزی‌پروری یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شیلات محوری طلایی برای توسعه پایدار استان هرمزگان بوده است، افزود: خوشبختانه حتی در روستاهای دورافتاده هم پیشرفت و توسعه شیلاتی را شاهد بوده‌ایم که وجود حوضچه‌های پرورش ماهی و میگو با مشارکت روستائیان در مناطق دورافتاده گواه همین مهم است.

مدیرکل شیلات استان هرمزگان با اشاره به پیشرفت‌های شیلاتی هرمزگان در سال‌های اخیر گفت: خلیج فارس با دارا بودن ۲۴۰ گونه آبزی یکی از غنی‌ترین ذخیره‌گاه‌های باارزش و استراتژیک منطقه است.

هرمزگان 40 درصد سهم تولیدات شیلاتی کشور را داراست

یکتاپور عنوان داشت: هرمزگان با دارا بودن ۴۰ درصد از سهم تولید آبزیان کشور یکی از استان‌های مهم در تولید و پرورش آبزیان در کشور است.

وی افزود: فانوس‌ماهیان یکی از گونه‌های خاص در دریای عمان بوده و انحصارأ در آب‌های هرمزگان یافت می‌شود و این امتیاز برای هرمزگان موجود هست که بتوانیم با صید این گونه و استفاده از این فرصت اقتصادی راهی برای خودکفایی در تولید غذای آبزیان پرورشی و حتی سهمی در بازارهای جهانی بیابیم.

مدیرکل شیلات استان هرمزگان با اشاره به راه‌اندازی حوضچه‌های پرورش ماهی و میگو در بندر تیاب، سایه‌خوش، بندرخمیر، بندرکلاهی و… پرورش ماهی در قفس در لنگه و قشم و سایر نقاط استان، پرورش ماهیان خاویاری در حاجی آباد و میناب و رودان تصریح کرد: با تکمیل شدن و به ظرفیت رسیدن این تولیدات با تجاری‌سازی آنها شاهد رسیدن به ارزش صادراتی بالاتر و درآمد ارزی بیشتر طی سال‌های آینده خواهیم بود.

یکتاپور ادامه داد: برای اولین بار پرورش ماهی در دریا در هرمزگان به‌عنوان پایلوت با موفقیت انجام شد که امروز شاهد تبدیل استان به قطب تولید ماهی در دریا و حتی قطب تولید و تکثیر لار و بچه‌ماهی در آینده‌ای نزدیک خواهیم شد.

وی تصریح کرد: پرورش ماهی در قفس علاوه بر جبران کمبود ذخایر دریایی و کاهش شدید این ذخایر در سال‌های اخیر به‌دلیل صید بی‌رویه و… می‌تواند موجب اشتغال‌زایی تعداد زیادی از جوانان بیکار در حوزه شیلات و پرورش آبزیان شود.

تولید ماهیان زینتی دریایی تبدیل تهدید به فرصت است

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه ورود بخش خصوصی در تولید ماهیان تزئینی با حمایت شیلات، عرضه و ارسال آن به استان‌های مورد تقاضا یکی از تهدیدات را به فرصت اشتغال و درآمدزایی تبدیل کرده است، گفت: با تحقق این مهم  دیگر هراس کاهش ذخایر ماهیان تزئینی را نداریم و با اطمینان می‌گوییم که حداقل برای ۵۰-۶۰ نفر در این حوزه طی ۴سال ایجاد شغل نموده‌ایم.

پرورش ماهیان خاویاری در هرمزگان موفقیتی دیگر برای شیلات هرمزگان

یکتاپور با بیان اینکه طرح پرورش ماهیان خاویاری برای اولین بار در هرمزگان اجرا شد و بعد از گذشت یک سال نتایج خوبی هم داشته است، تصریح کرد: پرورش ماهیان خاویاری در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و اشتغال‌زایی در مناطق کمتر توسعه‌یافته می‌باشد.

وی با بیان اینکه پرورش ماهیان خاویاری که تاکنون فقط در شمال کشور بوده است، گفت: این طرح با هدف بهره‌برداری از حداقل منابع آبی در استان اجرا شد که می‌تواند در جهت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال حرکت کند.

هرمزگان رتبه برتر تولید لارو میگوی پرورشی کشور

مدیرکل شیلات هرمزگان اظهار کرد: بخش عظیمی از مولد میگو در کشور مربوط به هرمزگان است که یکی از استان‌های پیشرو در تولید میگوی پرورشی است.

یکتاپور میگوی مولد را به‌عنوان کلید فرایند تکثیر و تولید بچه‌میگو و همچنین به‌عنوان نهاده اصلی در مراکز تکثیر میگو خواند.

وی حفاظت از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و توسعه پایدار پرورش میگو در کشور، جلوگیری از انتقال بیماری‌های میگو از منابع خارجی، کاهش وابستگی به واردات مولد از منابع خارجی و خروج ارز، بالابودن قیمت میگوی مولد منابع خارجی و مشکلات حمل و نقل و تلفات مولدین، کاهش هزینه‌های تولید مراکز تکثیر میگو، امکان به گزینی و اصلاح نژاد مولدین و تولید نسل برتر، امکان برنامه‌ریزی زمانی بهتر برای تولید بچه‌میگو توسط مراکز تکثیر و… را از اهم اهداف مولدسازی میگو در کشور خواند.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: هرمزگان تولید میگو ماهیان خاویاری پرورش ماهیان خاویاری شیلات هرمزگان استان هرمزگان میگوی پرورشی مدیرکل شیلات میگو در کشور پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۷۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان عصر شنبه در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با اشاره به اینکه توسعه دیپلماسی منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است، گفت: آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای در کشور است.

وی با اشاره به اینکه دیپلماسی فعال منطقه‌ای و ارتباط با همسایگان از جمله اولویت‌ها و برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است، افزود: آذربایجان غربی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و همسایگی با چند کشور، در حوزه دیپلماسی فعال منطقه‌ای از استان‌های پیشرو بوده و در دولت سیزدهم توانسته ارتباطات خوبی با کشورهای همسایه در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی ایجاد کند.

معتمدیان همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مهم آذربایجان غربی در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای، خاطرنشان کرد: همسایگی با سه کشور، قرار گرفتن در مسیر کریدورهای اصلی از جمله شرق و غرب و غرب، جاده ابریشم، وجود مرز رسمی فعال با ترکیه و دسترسی به اروپا از طریق این کشور و زیرساخت‌های حمل و نقل از جمله سه فرودگاه و خطوط ریلی، موجب شده آذربایجان‌غربی نقش فعالی در دیپلماسی منطقه ایفا کند.

استاندار آذربایجان‌غربی به ظرفیت‌های بازگشایی مرز تمرچین برای اعزام زائرین اربعین حسینی و استقبال زائران خارجی از این امر نیز اشاره کرده و افزود: در سال گذشته ۱۰ هزار زائر خارجی از مرز تمرچین به کربلای معلی اعزام شدند که ۲ هزار نفر از این زائران، اهل کشور آذربایجان بودند و امسال نیز آذربایجان‌غربی آماده میزبانی از زائران خارجی است.

معتمدیان در پایان با اشاره به مشترکات فرهنگی تاریخی و مذهبی آذربایجان غربی با نخجوان، اضافه کرد: آماده افزایش روابط و گسترش تعاملات با نخجوان در راستای سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران هستیم.

کد خبر 6090414

دیگر خبرها

  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است