Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-30@10:21:47 GMT

۲۰۰ هزار ماسک نانویی در روز تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۷۹۹۰

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: سعی می‌کنیم با هماهنگی که بین مجموعه‌هایی که ماشین‌آلات را در اختیار دارند بتوانیم تولید مدیای ماسک نانو را به روزانه ۲۰۰ هزار و هفته آینده به ۳۰۰ هزار ماسک برسانیم. 

سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره تولید ماسک‌های نانویی در مواجهه با ویروس کرونا، گفت: تمام تلاش‌مان را می‌کنیم، دستگاه‌هایی که قرار بود به خارج از کشور صادر شود را از بسته‌بندی باز کردیم و به سوله‌ها بازگرداندیم و در حال تولید ماسک‌های مدیای نانویی با کیفیت برای کادر درمانی بیمارستان‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید روزانه ۲۰۰ هزارمدیای ماسک نانویی 

وی افزود: سعی می‌کنیم با هماهنگی که بین مجموعه‌هایی که ماشین‌آلات را در اختیار دارند بتوانیم تولید مدیای ماسک نانو را به روزانه ۲۰۰ هزار و هفته آینده به ۳۰۰ هزار ماسک برسانیم. 

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: تمام تلاش ما این است که با تمام ظرفیت حتی مجموعه‌هایی که در حوزه‌های دیگر کار می‌کردند را وارد فضای آماده‌سازی مدیای نانویی ماسک کنیم. 

تولید روزانه ۷۰ هزار ماسک در تهران 

سرکار ادامه داد: در حال حاضر مدیایی تولیدی در تهران روزانه حدود ۷۰ هزار ماسک است و حدود هزار ماسک نانویی در مشهد تولید می‌شود که امیدواریم تا ۱۰ روز آینده تولید به ۳۰۰ هزار مدیا برسد. 

وی گفت: با خط تولید شرکت‌هایی که فیلترهای نانویی تولید می‌کردند مذاکراتی صورت گرفت و این شرکت‌ها تغییر کاربری دادند و ماسک مدیای نانویی تولید کردند که ظرفیتی حدود ۱۰۰ هزار ماسک دارد که  امیدواریم ظرفیت بیش از این افزایش یابد. 

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار امیدواری کرد و گفت: تلاش می‌کنیم دو دستگاه دیگر وارد خط تولید کنیم و بتوانیم به تولید روزانه ۳۰۰ هزار ماسک نانویی دست پیدا کنیم. 

منبع: فارس لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000HOS برچسب ها: نانو ، ماسک ، کرونا

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: نانو ماسک کرونا ماسک نانویی هزار ماسک ماسک نانو ۲۰۰ هزار ۳۰۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۷۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد که برای اولین بار در جهان توسط این شرکت ایجاد شده است و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در جریان است.

بر اساس این گزارش، شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا از سال ۱۳۸۹ در پارک فناوری پردیس مستقر است و درزمینه تولید مواد نانو ساختار فعالیت دارد. این شرکت در بیست و یکمین اجلاس سالانه پارک فناوری پردیس توانست به عنوان شرکت برتر در حوزه توسعه فناوری و خلق نوآوری معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

کد خبر 6091160 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • حساب نانو آلپاری [راهنمای موفقیت در “binary option”]
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد