Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@09:11:22 GMT

راه‌اندازی سامانه خدمات قضایی غیر حضوری در البرز

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۸۰۵۷

راه‌اندازی سامانه خدمات قضایی غیر حضوری در البرز

دبیر شورای تحول قضایی دادگستری استان البرز از راه‌اندازی سامانه خدمات قضایی غیر حضوری در البرز خبر داد و گفت: این خدمات مقرر بود از اواسط سال بعد اجرا شود که با شیوع کرونا ویروس پیش از موعد اجرایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس در کرج، حسین واعظی، دبیر شورای تحول قضایی دادگستری استان البرز ظهر امروز در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه استان البرز، در رابطه با «راه‌اندازی سامانه خدمات قضایی غیر حضوری دادگستری استان البرز برای اصحاب پروند» که برای نخستین بار در کشور اجرایی می‌شود، گفت: در خصوص خدمات غیر حضوری 6 محور مدنظر قرار گرفته است که به طور طولی در دو دسته طبقه بندی شده است با این هدف که بهترین خدمات را ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای تحول قضایی دادگستری استان البرز با بیان اینکه سعی داریم به واسطه شیوع کرونا اصحاب پرونده در حد امکان کمترین حضور را در مراجع قضایی داشته باشند، افزود: حضور و اجتماع می‌تواند منجر به مشکل شود، تقاضا داریم متقاضیان از طریق سیستم ثنا مطالبات خود را پیگیری کنند.

واعظی با بیان اینکه سامانه به روز شده است و ساعت به ساعت اطلاعات پرونده به سامانه وارد خواهد شد، بیان کرد: دومین اقدام راه‌اندازی پاسخگویی اینترنتی است که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت دادگستری به این سامانه دسترسی پیدا کنند، متقاضیان در این سامانه سؤالات خود را مکتوب می‌کنند و کدرهگیری دریافت خواهند کرد ما نیز خود را مؤظف کرده‌ایم که ظرف 24 ساعت پاسخگوی این سؤالات باشیم.

وی با اشاره به اینکه پاسخگویی اینترنتی به روز انجام خواهد شد، افزود: امکان بارگزاری مدارک نیز وجود دارد، به این طریق که اگر مدرکی لازم است شعبه ببیند و اقدام انجام دهد از طریق سامانه مردک ارائه خواهد شد.

دبیر شورای تحول قضایی دادگستری استان البرز سومین ارائه خدمت مجازی مجموعه قضایی استان البرز را در انجام 17 امور از طریق دفاتر خدمکات الکترونیک برشمرد و اضافه کرد: چهارمین بحث برای به حداقل رساندن حضور مردم در مجموعه قضایی پاسخگویی از طریق تلفن است که این شماره‌ها در پرتال دادگستری استان البرز درج شده است.

واعظی با بیان اینکه اگر در نهایت حضور اجتناب ناپذیر بود و 2 راه حل پیشنهاد می‌شود، ادامه داد: نخستین این است که در حد امکان از طریق راه اندازی سامانه دادسری الکتریکی پیگیر مطالبات خود باشند که در نظر دارم این مسیر را توسعه دهیم.

وی ادامه داد: راه حل بعدی سامانه نوبت دهی اینترنتی است که اگر کسی خواست در داگستری حاضر شود ابتدا به این سامانه وارد شود و از مرجع مورد نظر وقت بگیرد سپس طبق زمان و ساعت در مجموعه حضور پیدا کند تا از اذحام جمعیت جلوگیری شود.

دبیر شورای تحول قضایی دادگستری استان البرز گفت: آموزش 30 ثانیه و یک دقیقه‌ای بهره مند شدن از خدمات مجازی دادگستری البرز در پرتال این نهاد ثبت شده است و تقاضامندم شهروندان پیش از مراجعه از این آموزش‌ها استفاده کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

واعظی با اشاره به اینکه این برنامه مختص این برهه از زمان نیست، اضافه کرد: این خدمات مقرر بود از اواسط سال بعد اجرایی شود که با شیوع کرونا ویروس پیش از موعد اجرایی شد و ما سعی داریم به مرور زمان در صدد رفع نواقص و کمبودهای طرح برآییم.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: البرز تحول کرج ویروس راه اندازی سامانه غیر حضوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۸۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس کل دادگستری استان اصفهان در بازدید از حوزه قضایی شهرستان فلاورجان گفت: تا پایان سال گذشته به منظور تامین نیروی انسانی و تقویت حوزه قضایی شهرستان فلاورجان، ۵ قاضی و ۲۴ کارمند جذب شدند.
حجت‌الاسلام اسداله جعفری همچنین آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف فلاورجان را ۲۷ درصد دانست و افزود: این آمار با توجه به فرهنگ مهرورزی و نوع دوستی مردم منطقه رضایت بخش نیست و باید با برنامه ریزی و تقویت اعضای شورا‌های حل اختلاف این حوزه بهبود یابد.
وی ادامه داد: در بازدید از حوزه‌های قضایی شهرستان‌ها روند ارائه خدمت به مراجعان، با حضور معاونان و مسئولان استانی به طور دقیق بررسی و سپس در جهت رفع مشکلات تصمیم‌گیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان