Web Analytics Made Easy - Statcounter

بچه‌های مسجدی با پیوستن به کمپین «مقابله با کرونا» در حال دادن روحیه به هموطنان در شبکه‌های مجازی هستند که قطعا با مهر و همکاری می‌توان این ویروس منحوس را زمین‌۲گیر کرد.

خبرگزاری شبستان_ گیلان، مائده فلاحتکارضیابری؛ کرونا، ویروسی که این روزها زبانزد عام و خاص و به منحوس‌ترین ویروس مشهور شده است، ویروسی که چند هفته‌ای است مهمان ایرانیان و به تبع آن گیلانیان شده و جان چندین نفر را گرفته و چندصد نفر را هم راهی بیمارستان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این روزها به قدری در مورد این ویروس صحبت شده که وقتی فردی نامش را می‌شنود دچار استرس و نگرانی می‌شود که مبادا مبتلا شود، در صورتی که رعایت بهداشت فردی و عمومی درصد زیادی از مبتلا شدن به این ویروس را کاهش می‌دهد.

 

در این راستا بچه‌های مسجدی به صورت خودجوش وارد عرصه شده و در فضای مجازی اقدام به انتشار پیام‌هایی در راستای مقابله با ویروس کرونا کرده‌اند.

 

در چنین شرایطی قطعا تلاش و همکاری مسئولان، نهادها، دستگاه‌ها و مردم برای جلوگیری از شیوع این بیماری امری لازم و ضروری است و همه ما باید به دور از استرس و نگرانی در راستای مقابله با آن تلاش کنیم.

 

این روزها بچه‌های مسجدی استان گیلان به صورت داوطلبانه وارد عرصه شده‌اند و در این زمینه و با استفاده‌ از سامانه فهما و فضای مجازی در مورد این بیماری، نحوه انتقال آن، چگونگی پیشگیری از این بیماری و سایر موارد اطلاع‌رسانی کافی را بر عهده دارند.

 

 

*استفاده از تجربیات بچه‌های مسجدی در راستای مقابله با ویروس کرونا

امیر یکی از بچه‌های مسجدی فعال است که به خبرنگار شبستان اظهار کرد: قطعا با همدلی و وحدت از سد این بیماری عبور خواهیم کرد و فقط این روزها نیاز به امیدافزایی در سطح جامعه است.

 

وی افزود: از آنجایی که بچه‌های مسجدی نزد مردم دارای اعتبار هستند، این بچه‌ها به راحتی می‌توانند در زمینه نشر نکات بهداشتی و مقابله با ویروس کرونا در فضای مجازی اقدام و فضای جامعه را از نگرانی دور کنند.

 

این فعال مسجدی با بیان اینکه از سامانه فهما با دیگر بچه‌های مسجد در ارتباط هستیم و اطلاع‌رسانی‌های کافی را می‌کنیم گفت: یکی از مزیت‌های این سامانه این است که از تجربیات دیگر بچه‌های مسجد استفاده کرده و اقدام به نشر آن در فضای مجازی اعم از تلگرام، توئیتر و ایسنتاگرام می‌کنیم.

 

وی تصریح کرد: ویروس کرونا هم همچون دیگر ویروس‌ها روزی از بین خواهد رفت و فقط امید به زندگی و آینده است که می‌تواند مردم را در چنین شرایطی سرپا نگه دارد.

 

 

* کرونا هراسی در فضای مجازی بیداد می‌کند

ابوذر یکی دیگر از بچه‌های مسجد است که خاطرنشان کرد: بچه‌های مسجد تاکنون ثابت کرده‌اند در هر زمینه‌ای که بخواهند، می‌توانند موفق عمل کنند زیرا کارهای آنها به صورت جمعی است.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم در این حوزه نیز با تلاش مستمر موفق عمل کنیم اظهار کرد: بیش از اینکه ویروس کرونا خطرناک باشد، این ترس و استرس است که در فضای مجازی پیچیده و سبب نگرانی مردم شده است.

 

این فعال مسجدی با بیان اینکه کرونا هراسی در فضای مجازی بیداد می‌کند افزود: مردم باید به توصیه‌های علمی و پزشکی گوش دهند و در صورتی که کار ضروری ندارند از منزل بیرون نروند تا به راحتی بتوان این ویروس را مهار کرد.

 

ابوذر با بیان اینکه به همراه بچه‌های مسجدی در اینستاگرام کمپین «کرونا را شکست می‌دهیم» ایجاد کرده‌ایم گفت: امیدوارم روز به روز به تعداد پیوستن مردم به این کمپین افزوده شود.

 

وی تصریح کرد: کاش رییس‌جمهور و استاندار گیلان حداقل یک هفته استان را تعطیل رسمی اعلام می‌کردند تا مردم در آرامش کامل در منزل خود قرنطینه تا این ویروس به کل ریشه‌کن می‌شد.

 

این فعال مسجدی خاطرنشان کرد: همه تلاش ما بچه مسجدی‌ها آرامش دادن به مردم و مقابله با ویروس کرونا به صورت جمعی است که قطعا همکاری در این راستا پاسخ مثبت دارد.

 

 

* بچه‌های مسجدی همچون سپاه و بسیج همیشه در کنار مردم هستند

حمزه از دیگر فعالان مسجدی اظهار کرد: در وهله نخست از مجاهدت و تلاش پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌ها تشکر ویژه می‌کنیم که در این روزهای سخت در کنار بیماران هستند.

 

وی با بیان اینکه ما بچه‌های مسجدی تقسیم کار کرده‌ایم تا هر یک در مورد یک گوشه از مقابله با ویروس کرونا مطلبی در فضای مجازی انتشار دهیم افزود: انتشار مجاهدت‌های پرستاران و پزشکان برای درمان بیماران از جمله وظایف من در فضای مجازی است.

 

این فعال مسجدی گفت: متاسفانه چند روز اخیر برخی از مطب‌های پزشکی بسته است و مردم به ترس و واهمه افتاده‌اند که در صورت بیماری به کجا مراجعه کنند زیرا همه جا بسته است و کسی برای درمان آنها پاسخگو نیست.

 

وی تصریح کرد: ما با انتشار فعالیت‌ها و مجاهدت‌های پرستاران و پزشکان کشور به مردم امید می‌دهیم که به راحتی بتوانند با این بیماری مقابله کنند و هیچ ترسی از این ویروس نداشته باشند.

 

حمزه خاطرنشان کرد: بچه‌های مسجدی همچون سپاه و بسیج همیشه در کنار مردم هستند و آنها را تنها نمی‌گذارند و مردم هم این همه به فکر ویروس نباشند زیرا در فضای مجازی سخنان اغراق آمیز درباره ویروس شده است.

 

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: مبارزه با ویروس کرونا بچه های مسجدی مقابله با ویروس کرونا فعال مسجدی فضای مجازی بچه های مسجدی بچه های مسجد بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۸۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیر کل وزارت دفاع هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیتهای متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • اضافه شدن ۱۹۵ کلاس درس به فضای آموزشی مسجدسلیمان
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • آیا «اجاره بلند مدت زمین های موقوفه» جایز است؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود