Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه در امر بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی همچنان از استان‌های جلودار در کشور است گفت: مردم خراسان جنوبی به همراه ۴ استان صحن امام محمد باقر(ع) را در کاظمین می‌سازند. ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از بیرجند، موسی جوینده صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی استانی کم جمعیت و کم برخوردار است و مشکلات زیادی دارد اما با عنایت خداوند ارادت مردم استان  به ائمه اطهار (ع) بی‌نظیر است به نحوی از استان‌های جلودار کشور در کمک به عتبات عالیات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در کشور سرانه جمع‌آوری نذورات به ازای هر نفر سه هزار تومان است اما در خراسان جنوبی حدود 6 هزار تومان است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه بانوان در استان در کمک به بازسازی عتبات عالیات پیشتاز هستند گفت: در خراسان جنوب 250 کارگاه قالی بافی و 13 هزار قالیباف داریم که کاری بی‌نظیر است و در بازسازی عتبات مقدسه نیز نقش مهمی دارند.

جوینده با بیان اینکه در اعزام نیروی کار متخصص به عتبات عالیات خراسان جنوبی در کشور پیشتاز است به طوری که برای بازسازی عتبات عالیات و در بخش نیروی متخصص  از خراسان جنوبی درخواست نیروی کار دارند و برای استان فراخوان می‌دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در سامرا و نجف درگیر ساخت و ساز هستیم عنوان کرد: پتانسیل بزرگی که داریم اربعین حسینی  است و موکب‌هایی از استان در کاظمین مستقر می‌شود البته امسال به جز ایام اربعین در سیل نیز خدمت رسانی کردند و در مراسم تدفین سردار سلیمانی نیز ورود کردند و برای میهمانان غذای گرم آماده کردند.

ثبت‌نام قطعی در کاروان‌های نوروزی عتبات عالیات به 11 اسفند موکول شدسازمان حج و زیارت با برقراری پرواز «عتبات عالیات» از فرودگاه بجنورد موافقت کردمشارکت مردم اندیمشک در بازسازی عتبات عالیات + تصاویر

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی اظهار داشت: در اقدامات اخیر در سیل سیستان  و بلوچستان همان طور که از دفتر آیت‌الله عبادی نامه‌ای دریافت شد ما هم اجابت کردیم و دو موکب در منطقه شیعه نشین  دلگان در سیستان و بلوچستان مستقر کردیم.

جوینده افزود: دو تیم اضطراری 12 روز در دلگان سیستان مستقر و در هر وعده 4 تا 5 هزار غذای گرم پخت می‌شد و در برخی موارد غذا اضافه بود و جاهای دیگر توزیع می‌شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی یادآور شد: تاکنون مردم خراسان جوبی 700 میلیون تومان به سیلزدگان دلگان کمک کردند.

وی اظهار داشت: ارسال یک هزار کیسه آرد از شهرهای مختلف استان و 50 تن سیمان برای بازسازی مناطق سیل زده برای ساخت حمام و سرویس بهداشتی ارسال شده است. برنج و حبوبات به اندازه کافی ارسال شده و 2 هزار بلوکه سیمانی آماده کردیم که ارسال می‌شود و کمک‌های مردم به استان سیل زده سیستان ادامه دارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: ماموریت جدید ستاد بازسازی عتبات در خراسان جنوبی، ساخت صحن امام محمد باقر (ع) است که برای این کار 5 استان معین برای احداث این صحن مشخص شده است.

وی بیان کرد: انتخاب این پنج استان  به این دلیل است که در هر استان یکی از فرزندان موسی بن جعفر مدفون هستند و استانها شامل خراسان جنوبی، قم، فارس، خراسان رضوی و خراسان شمالی است و دبیری این 5 استان به خراسان جنوبی محول شده است.

جوینده افزود: دلیل اینکه دبیری را به ما دادند به دلیل عنایت ویژه مردم استان است و پیرامون این امر جلسات با سادات حسنی داشتیم و محوریت ساخت این صحن را به آنها دادیم. 200 میلیارد تومان برآورد اولیه است و باید تا 4 سال عملیات کاشی، سرامیک و سنگ صحن باید تامین شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی اظهار داشت: تاکنون 430 میلیون تومان برای این پروژه ارسال کردیم و قرار است 100 میلیون تومان هم تا پایان سال ارسال کنیم و در کشور در بین 5 استان در این راستا نیز پیشتاز هستیم.

جوینده با بیان اینکه برای بازسازی عتبات عالیات طرح های مختلف در حال پیگیری است تصریح کرد: بانوان خراسان جنوبی با پخت شیرینی و فروش آن، کارگری در مزارع پنبه، زرشک پاک‌کنی و قالی‌بافی برای بازسازی عتبات عالیات کمک می‌کنند.

وی افزود: در سال جاری مردم قاینات 40 کیلوگرم زعفران برای بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند و باید قدر این مردم و محبین اهل بیت (ع) را بدانیم.

انتهای پیام/254/ ت

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۸۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی ۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی از عزاداران شهادت امام صادق (ع)

حجت الاسلام رحیمی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری سالروز شهادت امام صادق (ع) در  ۲۷ بقعه متبرکه استان گفت: مراسم محوری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، شنبه ۱۵ اردیبهشت در امامزادگان باقریه بیرجند با حضور هیئت‌های  مذهبی انجام می‌شود.

او افزود: عزاداری، تلاوت قرآن کریم، سخنرانی، مداحی و حرکت هیئت‌های مذهبی به سمت امامزادگان از جمله برنامه‌های سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) است.  

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به نقش والای امام جعفر صادق (ع) در زنده نگه داشتن مذهب شیعه اظهار کرد: مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) با هدف ترویج مفاهیم دینی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • به یاد روحانی عالیقدر آیت الله سید محمد باقر شفتی
  • ببینید | آب‌گرفتگی معابر عشق‌آباد خراسان‌جنوبی و درخواست کمک توسط مردم
  • هلال احمر آماده باش است
  • از روستای مهمویی تا عتبات عالیات 
  • سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات برگزار شد
  • اعزام ۵۲۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان جنوبی
  • میزبانی ۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی از عزاداران شهادت امام صادق (ع)
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود