Web Analytics Made Easy - Statcounter

چین به تازگی اردک‌ها را به عنوان راهکار مقابله با ملخ‌های صحرایی مطرح کرده و صد هزار اردک را به همین منظور به کشور پاکستان ارسال کرده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از تایمز، چین به تازگی راهکاری برای آفت مخرب ملخ صحرایی پیدا کرده و آن را به کشورهایی که درگیر این آفت هستند، معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته چین صد هزار اردک به پاکستان ارسال کرد با این امید که این اردک‌ها ملخ‌های صحرایی را که در پاکستان محصولات کشاورزی را می‌خورند، از بین ببرد.

گفته می‌شود ملخ‌های صحرایی غذایی بسیار لذیذ برای اردک‌ها هستند و این اردک‌ها می‌توانند گله‌های ملخ را بخورند و مانع از خسارت آن به محصولات کشاورزی شوند.

پاکستان اوایل این ماه به واسطه هجوم این ملخ‌ها به کشور هشدار ملی اعلام کرد. با این توضیح که هجوم ملخ‌ها در این کشور طی دو دهه گذشته بی‌سابقه بوده و امنیت غذایی این کشور را تهدید می‌کند.

در این میان برخی اساتید دانشگاه چین در باره اینکه آیا این اردک‌ها می‌توانند در منطقه‌ای مثل پاکستان در مبارزه با ملخ‌ها مؤثر واقع شود تشکیک ایجاد کردند.

آنها می‌گویند اردک‌ها مناسب آب و هوای مرطوب و شرایط باتلاقی هستند و این اردک‌ها در منطقه پاکستان که خشک است، جواب نخواهد داد.

ژانگ استاد دانشگاه چین همچنان تاکید کرده است که استفاده از مواد شیمایی و آفت کش‌های بیولوژیک با استفاده از هواپیما بهترین راهکار از بین بردن ملخ‌هاست. 

به گزارش فارس، استفاده از اردک و غاز برای مقابله با برخی آفت‌ها در بخش کشاورزی رایج و مرسوم است. مثلا آفتی به نام "اوروبانش" دهه‌هاست خسارت بیش از 90 درصدی به مزارع صیفی می‌زند. هیچ دارویی برای مبارزه با آن پیدا نشده است و دانشمندان توصیه می‌کنند که دو عدد غاز در یک هکتار می‌تواند این آفت را از بین ببرد.

آفت اوروبانش علف هرزی است که ریشه خود را به ریشه گیاه میزبان وصل می‌کند و از آن استفاده می‌کند. در حقیقت این یک سرطان گیاهی است. همین آفت همزمان لذیذترین غذا برای غاز محسوب می‌شود.

به طوری که با وجود این غذا غازها هیچ غذایی را به آن ترجیح نمی‌دهند و بدین ترتیب آفت‌ها خورده می‌شوند و از بین می‌رود.

ملخ صحرایی آفتی است که سال گذشته به کشور ما حمله کرد. امسال نیز از یکی دو هفته گذشته به مناطق جنوبی کشور حمله این آفت در بعضی نقاط گزارش شده است.

روز گذشته یکی از مسئولان منطقه خوزستان گفت حمله این بار ملخ‌ها به جنوب کشور سه برابر سال گذشته است. 

ایران تجربه تلخی را از هجوم ملخ‌ها دارد که یکی دو بار کشور را به قطحی برده است. به طوری که در اشعار شاعران هم بازتابی از این حمله ملخ‌ها وجود دارد. سعدی این چنین سروده است:

نه در کوه سبزی نه در باغ شخ

ملخ بوستان خورده مردم ملخ

همچنین فائو ملخ صحرایی را به عنوان مخرب‌ترین آفت در بخش کشاورزی معرفی کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: چین پاکستان اقتصاد محصولات کشاورزی ملخ های صحرایی اردک ها ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۸۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت

چین اولین زیردریایی نظامی مجهز به فناوری روز جهان را که قرارداد ساخت آن ۹ سال پیش با پاکستان امضا شده بود، تحویل اسلام‌آباد داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی نیروهای مسلح پاکستان، یک فروند از ۸ زیردریایی که قرار است توسط چین آماده شود، طی سفر فرمانده نیروی دریایی پاکستان به چین، تحویل اسلام‌آباد داده شد.

ارتش پاکستان دریافت اولین سفارش زیردریایی نظامی خود از چین را گشایش راهی جدید در همکاری‌های قوی دو کشور عنوان کرد.

براساس قراردادی که دو کشور در جریان سفر رئیس جمهور چین به پاکستان در سال ۲۰۱۵ امضا کردند، ۴ فروند زیردریایی نظامی در چین و ۴ فروند دیگر آن نیز در کارخانه کشتی سازی پاکستان در بندر کراچی آماده خواهد شد.

برپایه این قرارداد دفاعی که با هدف انتقال تکنولوژی به امضا رسیده است، دو طرف در خصوص ساخت هشت زیردریایی «کلاس هنگور» به توافق رسیدند.

زیردریایی کلاس هنگور قادر به انجام ماموریت های مختلف بر اساس دستور العمل های عملیاتی است. این زیردریایی بسیار پیشرفته و غیرقابل رهگیری، مجهزترین سلاح ها و حسگرها را داراست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت
  • آموزش‌های مهارتی راهکار رفع بیکاری است
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • راهکار های سند تحول قضایی برای تحقق فصل خصومت
  • صحرایی: روزانه ۸ مدرسه در کشور ساخته می‌شود
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟