Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرستاران و کادر درمان به عنوان مدافعان سلامت، سربازان خط مقدم مقابله با کرونا هستند و قطعا با همدلی و خدمت عاشقانه، گام‌های مردم را برای شکست دادن این بیماری راسخ‌تر خواهند کرد.

از ششم اسفندماه سال جاری که هشت بیمار مشکوک به کرونا در قزوین تحت آزمایش قرار گرفتند تا ۱۱ اسفندماه که نخستین بیمار مبتلا به کرونا در قزوین درگذشت در همه این مراحل زحمات پزشکان و پرستاران برای درمان و مقابله با بیماری قابل تقدیر و ستودنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پزشکان و کادر درمان در خط اول ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند و اگر عشق و علاقه آنها در خدمت خالصانه و صادقانه به مردم وجود نداشته باشد، قطعا خدمت رسانی به بیماران با مشکل مواجه می‌شود و میزان شیوع این بیماری نیز در سطح جامعه بسیار افزایش می‌یابد.

امروزه که مسوولان اجرایی استان بارها و بارها مردم را به خانه نشینی و پرهیز از تجمعات و حضور در امکان شلوغ دعوت می‌کنند پزشکان و پرستاران و مسوولان درمانی در خط مقدم مقابله با کرونا ایستاده‌اند؛ رویدادی که مقام معظم رهبری بابت آن از این قشر زحمتکش و خدوم تشکر کرده و اقدام آنها را مجاهدت خواندند.

رسانه‌ها نیز باید در این شرایط زحمات و تلاش‌های کادر پزشکی و پرستاری را در درمان بیماری کرونا و بازگرداندن جامعه به شرایط عادی خود برجسته کرده و موجی از امید و نشاط را در دل آنها برای ادامه خدمت رسانی به شهروندان ایجاد نمایند.

پرستاران و پزشکان عاشقانه به مصاف کرونا می‌روند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: کادر پزشکی و پرستاری استان عاشقانه و خالصانه به جنگ مرگ می‌روند و همه باید قدردان زحمات و تلاش‌های آنها در این شرایط باشیم.

منوچهر حبیبی افزود: افرادی که در بخش قرنطینه بیمارستان کار می‌کنند عاشقانه وارد این کار شده‌اند و می‌دانند در یک قدمی مرگ هستند، این در حالی است که هیچ یک از ما حاضر نیستیم وارد بخش قرنطینه بیمارستان شویم.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها باید در این شرایط کادر پزشکی و پرستاری استان را تقویت کنند چون آنها سربازان خط مقدم مبارزه هستند و جان برکفانه در این زمینه تلاش می‌کنند.

حبیبی اضافه کرد: آنچه بیش از همه به مردم و جامعه آرامش می‌دهد تلاش بی وفقه، شبانه روزی، جهادی و خالصانه جامعه پزشکی و پرستاری استان در مقابله با این ویروس و مراقبت از بیماران بوده که شایسته بالاترین تقدیرهاست.

معاون استاندار گفت: باید رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها این مسایل را برجسته کنند تا به کادر پزشکی و پرستاری استان در این شرایط دلداری داده شود.

وی افزود: رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و مطبوعات استان جا دارد در این شرایط کمک کار حوزه درمان و بهداشت باشند و با بیان تلاش‌ها و زحمات کادر درمان آنها را به ادامه راه تشویق کنند.

خدمت کادر درمانی قزوین به بیماران کرونایی یک فداکاری است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین به خبرنگار ایرنا گفت: ۲ هزار نیروی کادر درمانی اعم از پزشک، پرستار، پرسنل آزمایشگاه و رادیولوژی درگیر مقابله با بیماری کرونا هستند و پرستاران نیز به صورت شیفت چرخشی در این زمینه کار می‌کنند.

دکتر امیر کاظمی فر افزود: کادر درمان در بخش‌های ایزوله بیمارستان بوعلی قزوین با سیسم کاملا حفاظتی مشغول فعالیت هستند و در واقع در قلب مرکز ویروس کرونا برای درمان مردم با فداکاری و جانبازی تلاش می‌کنند.

وی اضافه کرد: پزشکان عمومی و تخصصی، پرستاران و کادر آزمایشگاه که نمونه‌های آزمایش را بررسی می‌کنند به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت بوده و در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.

کاظمی فر در خصوص کمبود تجهیزات و وسایل بهداشتی در بخش‌های قرنطینه، گفت: همه امکانات حفاظتی اعم از لباس، کلاه، عینک، ماسک، دستکش و ... به تمامی کادر درمان که در بخش ویژه ایزوله هستند واگذار شده و اگر تجیهزات حفاظتی بیشتری از وزارتخانه ارسال شود به سایر بخش‌های درگیر نیز تحویل داده خواهد شد.

این مسوول خدمت عاشقانه کادر درمان را مصداق مجاهدت دانست و گفت: هم اینک ۷۳ نفر در سطح کشور از این بیماری بهبود یافته‌اند که محصول فداکاری تیم درمانی است و اگر تلاش و کوشش این عزیزان نبود میزان شیوع و مرگ و میر در جامعه بیشتر می‌شد.

کاظمی فر اضافه کرد: کادر درمانی استان در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا قرار دارند و به مردم پیام می‌دهند که نگران نباشند و با قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و ماندن در خانه برای شکست دادن بیماری کرونا کمک کنند.

متاسفانه تلاش خبرنگار ایرنا علیرغم هماهنگی صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی قزوین برای برقراری ارتباط با مدیران بیمارستان بوعلی و گزارش زحمات و تلاش‌های کادر درمانی و آخرین وضعیت بیماران در این بیمارستان بی‌نتیجه ماند.

کرونا یک ویروس جدید از بین ویروس‌های سرماخوردگی است که امروزه در بیش از ۵۰ کشور دنیا شایع شده و سرمنشا آن از شهری به نام ووهان چین بوده است.

ویروس کرونا ابتدا با حمله به دستگاه تنفسی، روده و معده فرد مبتلا را درگیر کرده و علائم آن نیز آب‌ریزش بینی، سرفه زیاد، تب و تنگی نفس به همراه اسهال است و هیچ واکسنی نیز برای مبارزه و ریشه کن شدن آن وجود ندارد.

آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در استان قزوین هشت نفر اعلام شده است.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین استان قزوین قزوین بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا استان قزوین قزوین بهداشت و سلامت کرونا ویروس کرونا استان قزوین قزوین بهداشت و سلامت پزشکی و پرستاری استان کادر پزشکی و پرستاری بیماری کرونا کادر درمانی ویروس کرونا کادر درمان رسانه ها خط مقدم تلاش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۸۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان فاطمه اسفندیاری گفت: در استان گلستان حدود ۱۷ هزار  بیمار صعب العلاج و خاص زندگی می‌کنند که سالانه ۳ هزار نفر به آنها افزوده می‌شود.

او گفت: بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و سرطانی در گروه بیماران خاص هستند که طبق بسته خدمتی تعرفه بیمه‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند.  

او در مورد پرداخت تسهیلات بانکی به بیماران صعب العلاج و خاص نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر اساس پرونده پزشکی این بیماران و با توجه به ابلاغ بودجه از سوی وزارت بهداشت، بیماران را برای دریافت تسهیلات درمانی ۵۰ میلیونی به بانک معرفی می‌کنند..

اسفندیاری افزود: این تسهیلات سال گذشته با بهره ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله ارائه شد و برای امسال نیز منتظر ابلاغ بودجه تسهیلات درمان هستیم تا بیماران را به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

او گفت:خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج در شهرستان گرگان در بیمارستان‌های ۵ آذر، مرکز آموزشی و درمانی صیاد شیرازی  با تجهیزات کامل ارائه می‌شود.

فاطمه اسفندیاری اضافه کرد: در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دزیانی گرگان و بیمارستان کودکان طالقانی گرگان هم به این بیماران خدمات ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • شرایط درمانی و تمرینات حسین طیبی خوب است
  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس