Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@00:44:22 GMT

تولید کلاف گرم در فولاد مبارکه ۱۱.۷ درصد رشد کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۸۹۱۰

تولید کلاف گرم در فولاد مبارکه ۱۱.۷ درصد رشد کرد

پایگاه اطلاع رسانی مجتمع فولاد مبارکه روز یکشنبه به نقل ازمدیر مجتمع فولاد سبا این مجتمع اعلام کرد: تولید سال گذشته این مجتمع ، یک میلیون و ۱۹۴ هزار و ۶۰۰ تن بوده که رکورد جدید برغم محدودیت‌های زیاد در تأمین مواد اولیه، قطعات و متریال مصرفی باکیفیت در کلیۀ خطوط تولید به دست آمد.

مصطفی عطایی‌پور بیان کرد: حدود ۸۰ درصد از این تولید مربوط به ورق‌های ضخامت ۲ میلی‌متر با کیفیت مطلوب است که به‌عنوان یکی از محصولات پرکاربرد در تولید لوله و پروفیل کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تلاش حداکثری مدیریت و کارکنان این مجتمع، تأمین حداکثری مواد اولیه و قطعات، بهره‌گیری از تجارب ارزشمند گذشته، افزایش سرعت تولید در خطوط مختلف تولید ازجمله فولادسازی، ریخته‌گری و نورد گرم و همچنین از کاهش توقف‌های اضطراری و افزایش کیفیت آهن اسفنجی تولیدشده در این مجتمع، از مهمترین دلایل ثبت این رکورد است.

مدیر مجتمع فولاد سبا از آماده‌سازی فعالیت‌های نوسازی اتوماسیون نورد گرم و ریخته‌گری و همچنین از آماده‌سازی عملیات نصب قفسه هفتم نورد گرم سبا در آینده نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری کرد در ادامه این روند موفقیت‌آمیز همچنان شاهد تثبیت شرایط موجود خطوط تولید و دستیابی به اهداف از پیش تعیین‌شده در مجتمع فولاد سبا باشیم.

مجتمع فولاد سبا در سال ۸۲ در کارخانه ذوب آهن اصفهان به بهره‌برداری رسید و در سال ۸۵ با تبادل قراردادی بین مدیران عامل ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه، ‌این مجتمع به فولاد مبارکه واگذار شد.
سبا نخستین واحد صنعتی کشور است که ورق فولادی ضد زنگ تولید می‌کند و با تولید این محصول، نیاز کشور به ورق های ضد زنگ و استیل تامین می‌شود.

طرح بزرگ مجتمع فولاد سبا از واحدهای فولاد سازی، ریخته‌گری تختال نازک و نورد گرم تشکیل شده و تولید تختال نازک به ضخامت ۵۰ میلی متر از امتیازات مهم آن به‌شمار

می‌رود.
مجتمع فولاد مبارکه، فولاد سبا و فولاد هرمزگان زیرمجموعه شرکت فولاد مبارکه محسوب می شود، فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.

مجتمع فولاد سبا در شهرستان لنجان و در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.


 

برچسب‌ها فولاد مبارکه اصفهان سال رونق تولید اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فولاد مبارکه اصفهان سال رونق تولید اصفهان فولاد مبارکه اصفهان سال رونق تولید اصفهان مجتمع فولاد سبا فولاد مبارکه نورد گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۸۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد

مدیر مجتمع شرکت دماوند انرژی گفت: این شرکت با تأمین یوتیلیتی موردنیاز طرح‌های پتروشیمی‌ هنگام، آرین متانول و پلیمرپاد، نقشی اساسی و راهبردی در راه‌اندازی و تولید این سه مجتمع پتروشیمی منطقه عسلویه داشته است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت دماوند انرژی، غلامرضا یعقوب‌زاده از ارائه خدمات یوتیلیتی به سه پتروشیمی تازه‌احداث در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد و بیان کرد: شرکت دماوند انرژی که وظیفه تأمین یوتیلیتی مجتمع‌های صنعتی فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را به‌ عهده دارد، هم‌اکنون به ۱۷ شرکت خدمات می‌دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه به‌تازگی پتروشیمی‌های هنگام، آرین متانول و پلیمرپاد وارد فاز بهره‌برداری شده‌اند، دماوند انرژی توانسته است با تأمین یوتیلیتی موردنیاز آن‌ها براساس دستورعمل‌های ابلاغی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، نقشی اساسی و راهبردی در راه‌اندازی آن‌ها ایفا کند.

مدیر مجتمع شرکت دماوند انرژی با اشاره به تنوع تولید و تأمین یوتیلیتی در شرکت دماوند یادآور شد: هم‌اکنون فاز یک شرکت با تولید برق، بخار، آب، اکسیژن و دیگر گازهای صنعتی، خوراک را با شبکه گسترده خطوط آفسایت به مجتمع‌های پتروشیمی منتقل می‌کند و فاز دوم این شرکت نیز برای تأمین نیاز مجتمع‌های در دست احداث، در مرحله اجراست.

یعقوب‌زاده با اشاره به نقش مهم دماوند در توسعه و تولید پایدار فاز دوم پتروشیمی‌های منطقه پارس افزود: توانسته‌ایم با همه محدودیت‌های پروژه‌ای، کمبودها و تأخیر در تحویل پروژه‌ها، با توان کامل نیاز همه شرکت‌های متقاضی سرویس‌های جانبی را برآورده کنیم که این مسئله بی‌سابقه بوده است.

وی یادآور شد: تولید پایدار در دماوند با همت و تلاش خستگی‌ناپذیر همه همکارانم انجام شده است تا با تأمین به‌موقع خوراک مجتمع‌ها، به تولید پایدار و سودآوری دیگر پتروشیمی‌ها کمک شایانی کرده باشیم.

دیگر خبرها

  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • بهره برداری از ۱۵ طرح تفریحی و گردشگری در اصفهان
  • برد پرگل هندبال سپاهان در مصاف با پلیمر خرم آباد
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • ۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
  • سبدی از اقدامات فنی، فرهنگی، زیرساختی، عمرانی و برقی در مجتمع گردشگری صفه
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر