Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه این روزها استرس‌های ناشی از ویروس کرونا بیش از آثار جسمی آن در جامعه ایجاد شده گفت: دعا وسیله‌ای است که موجب می‌شود برکات خدا بر انسان نازل شود و ازجمله برکات خدا، سلامتی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در پیامی تصویری خطاب به مردم گیلان اظهار کرد: این روزها معروف به‌روزهای کرونایی است و مسئولان در همه شهرهایی که این ویروس منحوس ظهور پیدا کرده به فکر سلامت مردم هستند و برای سلامت آحاد جامعه تلاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تلاش سازمان‌های تابعه به‌ویژه سازمان‌های مربوط به سلامت و بهداشت مردم بیان کرد:  این روزها استرس‌های ناشی از ویروس کرونا بیش از آثار جسمی آن در جامعه ایجاد شده درحالی‌که مرگ‌ومیر و آثار آنفلوآنزا بیش از این ویروس است یا در بعضی از کشورها تعداد کسانی که به‌وسیله این بیماری ازدست‌رفته‌اند بیش از کشور ما است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان ایجاد ترس از ویروس کرونا را یکی از ابزارهای دشمن دانست و افزود: با توجه به اینکه بسیاری از کشورهای دنیا حتی کشورهای اروپایی و آمریکایی دچار این بیماری شده‌اند اما رسانه‌هایشان تنها روی ملت ایران متمرکز شدند.

وی با اشاره به حضور ملت ایران به‌ویژه مردم گیلان در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن خاطرنشان کرد: حضور عظیم مردم در تشییع باشکوه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، حمله موشک‌های ما به پایگاه عین الاسد آمریکا و حضور جمعیت در انتخابات که واقعاً معجزه‌آسا بود موجب شده دشمن غصه خود را با استفاده از این بیماری خالی کند لذا تنها رسانه‌های جمعی جهانی را متوجه کشور ایران کرده است.

فلاحتی با بیان اینکه در دین و مذهب ما دستوراتی در هنگام حوادث داده‌شده افزود: خدای متعال در سوره غافر آیه ۶۰ می‌فرماید که «مرا بخوانید من شما را جواب خواهم داد» یا در سوره فرقان آیه ۷۷ می‌فرماید که «پیامبر به این مردم بگو خدای من به شما هیچ اعتنایی نمی‌کند اگر دعا و ناله و مناجات شما نباشد».

وی به آیه ۵۵ سوره اعراف اشاره کرد و گفت: خدایتان را از روی تضرع و انابه و در پنهانی بخوانید، این نشان می‌دهد که خدای متعال بنده‌اش را دوست دارد که در هنگام سختی‌ها خدا را بخواند».

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه پیامبر (ص) فرمود که دعا اسلحه مؤمن است، افزود: دعا وسیله‌ای است که موجب می‌شود برکات خدا بر انسان نازل شود و ازجمله برکات خدا، سلامتی است.

وی به روایتی از امام صادق (ع) اشاره کرد و افزود: کسی که پیش پیش دعا بکند هنگامی‌که بلا نازل بشود خدا دعای او را هنگام بلا مستجاب می‌کند و انسان در هنگامه بلا باید زیاد دعا کند و البته در هنگامه‌ای که انسان آسایش و سلامتی دارد باید دعا بکند.

 فلاحتی به توجه ویژه اسلام به بهداشت فردی و عمومی اشاره کرد و گفت: در اسلام آمده که حتی اخلاط دهان، سروصورت خود را حق ندارید در کوچه بریزید و باید دستمالی در جیب داشته باشید و با آن اخلاط خود را پاک کرده و بعد دستمال را ضدعفونی کنید.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به حالات امام (ره) در تبعید ترکیه، تصریح کرد: آقای سید حمید روحانی که از مورخان تاریخ ایران است، می‌گوید که امام (ره) در نخستین نامه‌ خود به خانواده‌شان درخواست یک جلد مفاتیح‌الجنان و یک جلد صحیفه سجادیه امام سجاد (ع) را کردند یعنی امام در شرایط شدت، رنج، تبعید و دوری از امت و خانواده، خود را مشغول دعا، مناجات و راز و نیاز با خدا کردند.

فلاحتی با تأکید بر افزایش رابطه مؤمنین و مؤمنات با خدا، اهل‌بیت (ع) با توسل به فاطمه زهرا (س) و اهل‌بیت عصمت و طهارت به‌ویژه در این ایام بیان کرد: شاید یکی از علل و عوامل این‌گونه بلاها این باشد که ما چقدر با خدا رابطه برقرار می‌کنیم، چقدر با اهل‌بیت (ع) رابطه برقرار می‌کنیم بنابراین خانواده‌هایی که رابطه آن‌ها با اهل‌بیت عصمت و طهارت، با قرآن و دعا زیاد است، قطعاً خدای متعال و فرشتگان به آن خانواده‌ها توجه دارند.

وی با بیان اینکه خدای متعال وعده داده که از رحمت خدا مأیوس نشوید، گفت: این ایام باید وسیله‌ای برای دعا، راز و نیاز و مناجات بیشتر با خدای تبارک‌وتعالی بشود و این درس بزرگی است که در مکتب اهل‌بیت (ع) آموختیم.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: اسلام گیلان ترس ویروس کرونا نماینده ولی فقیه در گیلان ویروس کرونا خدای متعال برکات خدا وسیله ای اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۹۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورایس تنها فردی نیست که در ایران مسلمان شد؛ نام جدید سرمربی سپاهان چه خواهد بود؟

ژوزه مورایس دیروز در نشست خبری پس از بازی با استقلال ملاثانی تاکید کرد مسلمان شده است.

طرفداری | ژوزه مورایس به دین اسلام گرویده است.

روز گذشته بود که ژوزه مورایس پس از برتری سپاهان برابر استقلال ملاثانی تاکید کرد مسلمان شده و از این پس شرایط برای او متفاوت است. ژوزه مورایس اولین فردی نیست که پس از حضور در ایران، مسلمان می‌شود و پیش از او نیز ورزشکارانی بودند که دین اسلام را انتخاب کردند.

دنی اولروم (عرفان)

دنی اولروم یکی از چهره های سرشناس ورزش ایران است که سالهاست به دین اسلام روی آورده است. او ملیتی نیجریه ای دارد اما از روزی که در سفارت کشورش در ایران همسرش را دید تصمیم گرفت تا تغییرات ابتدایی را در زندگی اش شکل دهد.اولروم که پیش از روی آوردن به اسلام یک مسیحی کاتولیک بوده است پیش از آمدنش به ایران سودای مسلمان شدن در سر داشته است که ازدواج با همسر ایرانی این فرصت را به بهترین نحو برای او فراهم ساخت: «در نیجریه مسلمانان زیادی وجود دارند و شاید بتوان ادعا کرد که اکثر نیجریه‌ای‌ها مسلمان هستند. تحقیقات زیادی درباره اسلام انجام دادم و به این نتیجه رسیدم که تنها در اسلام می‌توانم گمشده خود را پیدا کنم، مدتها بود که در دل مسلمان شده بودم اما ازدواج بهانه‌ای شد تا به این تصمیم خود جامعه عمل بپوشانم.» همسر دنی اولروم که پس از مسلمان شدن نام عرفان را برای خودش انتخاب کرده است، کارمند رسمی سفارت نیجریه است.

تسینا ایلوشنکو (لیلا رجبی)

نایب‌قهرمان پرتاب وزنه اروپا. اوحالا با نام لیلا رجبی و با پرچم ایران در رقابت‌های بین‌المللی شرکت می‌کند. ایلوشنکو بعد از ازدواج با پیمان رجبی (که او هم دونده است) و مشرف‌شدن به دین اسلام، حالا یکی از ورزشکاران ایران است که با حجاب اسلامی در رقابت‌های بین‌المللی شرکت می‌کند. او که در رقابت‌های قهرمانی باشگاهی برای اولین بار طی مدت حضورش با دیگر پرتاب‌گرهای ایران رقابت کرد و 2 متر رکورد ایران را شکست، حالا آرزوهای دیگری دارد. لیلا و همسرش از طریق یکی از دوستان‌ که در بلاروس زندگی می‌کند با هم آشنا شده اند. طبق گفته های پیمان، فاصله آشنایی آنها تا ازدواجشان 2 سال طول کشیده است تا در این 2 سال لیلا فرصت داشته باشد که درباره دین اسلام و کشور ایران تحقیق کند. اینترنت و کتاب‌هایی درباره دین اسلام، خواندن قرآن به زبان روسی و در آخر موافقت خانواده ها باعث شد تا ورزشکاری دیگر به جمعیت مسلمانان اضافه شود. لیلا که اسمش را خودش از طریق یک سایت ایرانی پیدا کرده است در حضور امام جمعه بوشهر شهادتین را گفت.

دیوید جان رو (داوود)

 فقط شش هفته از حضورش در ایران گذشته بود که تصمیم گرفت مسلمان شود. دیوید جان رو، مربی انگلیسی تیم ملی بیلیارد ایران که حالا دیگر سمتی ندارد خیلی زود تصمیم به این کار گرفت.

روی مک لاو، یکی دیگر از دوستان مسلمان جان رو بوده است: «او سیاه پوست انگلیسی بود که مسلمان شده بود و در قطر زندگی می کرد. من درباره اسلام با او خیلی صحبت می کردم.» اما او در ایران تصمیم گرفت که مسلمان شود: «من به همه کشورها به جز آمریکا سفر کرده ام. مردم ایران با همه فرق می کنند. من از فرهنگ شما خوشم آمد. این که شما غذایی می خورید و به هم تعارف می کنید برای من جالب بود.» جان رو در حرم امام رضا (ع) تصمیم نهایی را برای تغییر مذهب گرفته بود: «من شش هفته است که به ایران آمده ام. مسابقه ای در مشهد برگزار شد. من خواستم به حرم امام رضا(ع) بروم. حس خوبی آنجا داشتم و همان جا بود که تصمیم گرفتم مسلمان شوم.» جان رو دوست دارد که یک بار دیگر به مشهد برود: «گفته ام که هر شهری که حرم دارد، من را آنجا ببرند. قم، شیراز ... دوست دارم یک بار دیگر مشهد را ببینم.»

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • کلنگ پارک بانوان شهر امیریه زده شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • مورایس تنها فردی نیست که در ایران مسلمان شد؛ نام جدید سرمربی سپاهان چه خواهد بود؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ضرورت توجه ویژه‌ به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند
  • بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد