Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، زهرا عبداللهی اظهار کرد: عملکرد سیستم ایمنی بدن نقشی مهمی در پیشگیری از بیماری های تنفسی ازجمله بیماری ویروس کرونا دارد. عامل ابتلا یا پیشگیری از ابتلا به این ویروس بیماری های زمینه ای مثل دیابت و بیماری های ریوی، می تواند سوء تغذیه و نداشتن تغذیه صحیح باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کمبود دریافت ویتامین هایی مثل ویتامین C و A با تضعیف سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا به بیماریها را افزایش می دهد. کمبود آهن و کم خونی و کمبود ویتامین د هم موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود.

عبداللهی ادامه داد: با مصرف روزانه منابع غذایی ویتامین C مثل مصرف سبزی و سالاد، میوه های حاوی ویتامین C  مثل پرتقال، نارنگی، لیموترش و لیموشیرین، کیوی و سبزیهای دارای ویتامین C  مثل انواع کلم، گل کلم، شلغم، انواع فلفل، ویتامین C بدن را تأمین می کند.

مدیر دفتر بهبود تغذیه بیان کرد: به عنوان مثال روزانه یک عدد پرتقال یا 2 عدد نارنگی ویتامین C مورد نیاز روزانه بدن را تأمین می کند. هویج و کدوحلوایی هم منابع خوب ویتامین A  هستند.

عبداللهی تصریح کرد: این روزها همه افراد از کودکان زیر 5 سال تا مادران باردار و سالمندان و بیمارانی که کورتن مصرف می کنند، باید هر روز سبزی یا سالاد همراه با آب لیمو یا آب نارنج تازه استفاده کنند.

وی افزود: از هویج و کدوحلوایی در غذاهای روزانه استفاده شود. مصرف پیاز خام به  دلیل داشتن ویتامین C همراه با غذا توصیه می شود. مصرف سوسیس و کالباس و سایر فست فودها اجتناب شود.

مدیر دفتر بهبود تغذیه استفاده از منابع پروتئین در غذای روزانه مثل حبوبات یا تخم مرغ را حائز اهمیت دانست و گفت: کمبود ریز مغذی هایی مثل آهن و روی هم سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند. از منابع غذایی این 2 ریز مغذی مثل حبوبات، شیر و لبنیات و سبزی های برگ سبز و انواع خشکبار بیشتر استفاده کنید.

عبداللهی عنوان کرد: استرس و فشارهای عصبی هم سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند. به خاطر داشته باشید رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه و حصول اطمینان از دریافت کافی ریز مغذیها و پروتئین نقش مهمی در پیشگیری و ابتلا به بیماری ویروس کرونا دارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سیستم ایمنی بدن ویتامین C

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۹۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر زهرا عبداللهی با اشاره به اینکه احتمال بروز بیماری‌های تنفسی همچون سرماخوردگی در فصل پاییز افزایش می‌یابد، گفت: به لحاظ تغذیه‌ای برای جلوگیری از بروز چنین بیماری‌هایی توصیه می‌کنیم منابع تغذیه‌ای حاوی ویتامین C بیشتر مصرف شود.

وی با بیان اینکه ویتامین C در همه سبزیجات و میوه‌های تازه وجود دارد، اظهار کرد: بعضی از میوه‌ها مانند مرکبات، ویتامین C بیشتری دارند، ولی معنایش این نیست که مابقی میوه‌ها و سبزیجات فاقد ویتامین C هستند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف روزانه سبزی‌ها و میوه‌ها، ویتامین C مورد نیاز بدن تامین می‌شود، تصریح کرد: به دنبال مصرف میوه‌ها و تامین ویتامین C، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می‌شود و تاحدودی از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. در صورت ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی، مصرف مایعات و بویژه مایعات و غذا‌های گرم به بهبود مبتلایان کمک می‌کند.

عبداللهی ادامه داد: نیازی به خرید قرص ویتامین C نیست، ویتامین C باید به طور طبیعی از رژیم غذایی تامین شود که در همه سبزیجات و میوه‌های تازه و خام وجود دارد. میزان ویتامین C در میوه و سبزی پخته شده کاهش می‌یابد. توجه کنید که رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، سیستم ایمنی بدن را نسبت به بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت
  • به چه نانی نان کامل می‌گویند؟/ تاثیر نان‌های کامل در لاغری
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • ۹ میوه مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • ۹ میوه فوق‌العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهترین میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • «نان کامل» چه نانی است؟