Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر با اشاره به اهمیت حضور گالری ها در جشنواره ابراز امیدواری کرد سیاستگذاری سال های آینده مبتنی بر تداوم حضور نگارخانه ها در جشنواره باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، امسال در دومین سال حضور گالری ها در دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، ۳۳ گالری از تهران و شهرستان ها در بخش چارسوی هنر حصور داشتند و آثاری از بزرگان هنر ایران را در کنار آثار جوانان به نمایش در آوردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حصور گالری ها به عنوان بخش خصوصی در رویدادی مثل فجر اتفاق میمونی برای جشنواره هنرهای تجسمی فجر است اتفاقی که می تواند به رونق بیشتر اقتصاد هنر کمک‌ کند، از طرفی حضور نگارخانه ها در جشنواره فجر و تداوم این حضور می تواند بر اعتبار این جشنواره بیافزاید. حضور گالری ها در جشنواره هنرهای تجسمی و اثرات مثبت این حصور را با «امیر راد»،عضو شورای سیاستگذاری دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به گفتگو نشسته ایم که در زیر می آید:

 


حضور گالری ها و نگارخانه ها در بخش چارسوی دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی را چگونه ارزیابی می کنید؟ 
امسال دومین سالی هست که بخش چارسوی هنر به جشنواره هنرهای تجسمی فجر اضافه شده است و اقتصاد هنر یک بخش لاینفک از هنرهای تجسمی است همانطور که در جشنواره فیلم و تئاتر فجر بازار فیلم و بازار تئاتر را داریم که دارد اتفاق می افتد اینجا هم همینطور در بخش اقتصاد هنر گالری ها و نگارخانه های خصوصی در حوزه هنرهای تجسمی یک بخش مهم و جدی هستند اتفاق خوبی است.

 

 

با توجه به اینکه دولت کمتر در زمینه هنرهای تجسمی ورود پیدا می کند حضور نگارخانه ها در جشنواره فجر رویداد مهمی در کمک به اقتصاد هنر است؟ 

در حوزه هنرهای تجسمی دولت کمتر در این امر ورود کرده است بنابراین حضور این افراد به عنوان یکی از پایه هاو یکی از جنبه های حوزه هنرهای تجسمی که اقتصاد و بازار باشد بسیار اهمیت دارد اینکه در دومین سال هم شاهد حضورشان بودیم هم اتفاق فرخنده ای است و اگر تداوم پیدا کند طبیعتا می توانیم در سال های آینده خوشبین باشیم که بیشتر توجه کنند و بیشتر بتوانیم حضورشان را در جشنواره داشته باشیم این بستگی به سیاستگذاری های که اتفاق می افتد دارد.

 


در دوره یازدهم و دوازدهم جشنواره هنرهای تجسمی فجر سیاستگذاری بر حضور گالری ها در بخش چارسوی هنر بود؟

بله، در این دو سال گذشته سیاستگذاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر بر این پایه بوده که گالری ها در جشنواره حضور داشته باشند و به این بخش پرداخته شود امیدوارم در سال آینده هم این وجود داشته باشد.

 

 

در آخر جشنواره قرار است آثار حاضر در جشنواره از سوی اداره کل تجسمی خریداری شود؟
قرار است در آخر جشنواره به جای جایزه آثار را خریداری کنند، با توجه به این بخش خرید آثار به جای جایزه ها فکر می کنم جشنواره هنرهای تجسمی فجر می تواند بواسطه توجه به بخش اقتصاد حالا چه در دادن جایزه و چه خریدن آثار و چه در روند چهارسو خودش را منفک کند و برای خودش تشخصی ایجاد کند.

 

 

این می تواند نشان دهنده تمرکز جشنواره هنرهای تجسمی فجر بر اقتصاد هنر باشد؟ 
با این رویه جشنواره هنرهای تجسمی فجر می تواند نگاه اش بر اقتصاد هنر بیشتر متمرکز باشد و بخش هنری و آرتیستیک و دستاوردهای هنری را به بینال های هنری بسپارد .

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: امیر راد جشنواره تجسمی فجر گالری جشنواره هنرهای تجسمی فجر گالری ها در جشنواره حضور گالری ها نگارخانه ها بخش چارسوی اقتصاد هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۹۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی به همت کمیته فرهنگی و اداره ارشاد اسلامی،  در سالن همایش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بهشهر برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در مصاحبه‌ای با بیان اینکه هنر در برگزاری چنین مراسماتی می‌تواند نقش سازنده ایفا کند گفت: این نمایشگاه می‌تواند نقش موثری را در هرچه بهتر برگزار شدن این کنگره ایفا کند.

وی گفت شهرستان بهشهر با دارا بودن هنرمندانی با سابقه و برجسته در همه مراحل و برگزاری مراسمات ملی مذهبی تاثیر گذار بود و همچنین این بار هم گوشه‌ای از فعالیت خود را در راستای همین هدف به نمایش گذاشت.

آهنگر افزود: آنچه که باعث شد تا کنگره آیت الله کوهستانی در سطح ملی به خوبی تمام بدرخشد ایفای نقش هنرمندان بود که توانستند آیت الله کوهستانی را به مردم و جوانان دهه هشتادی و نودی معرفی کنند.

وی گفت هنرمندان با ذوق سلیقه‌ای که در هنر ایجاد می‌کنند باعث می‌شوند تا بازدید کننده‌ها با آثار هنری بیش از پیش به وجود شخصیت‌ها و این بار شهدای روحانی استان به محوریت آیت الله هاشمی نژاد پی ببرند.

گفتنی است: این کنگره قرار است با محوریت روحانی و دانشمند فاضل آیت الله شهید «عبدالکریم هاشمی نژاد» در ۱۵ اردیبهشت ماه سالجاری به میزبانی شهرستان بهشهر در راستای دومین کنگره بزرگداشت شهدای استان مازندران برگزار شود.

دیگر خبرها

  • واکنش مطهری به حضور یحیی در تراکتور / اینجا سعی می‌کنم کمتر حرف بزنم و بیشتر کار کنم!
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • با این سرمربی خیلی به حضور در المپیک خوش‌بینم
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • سرمربی تیم ملی والیبال: می‌خواهم با ایران در پاریس ۲۰۲۴ حضور داشته باشم
  • سرمربی تیم ملی والیبال: می‌خواهم با ایران در پاریس 2024 حضور داشته باشم
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد