Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@23:28:00 GMT

خراسان شمالی همچنان در وضعیت سفید کرونا

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۹۵۷۹

خراسان شمالی همچنان در وضعیت سفید کرونا

خراسان شمالی همچنان در وضعیت سفید کرونا قرار دارد که این سفیدی نشانه پاک بودن نیست و مردم باید بیش از روزهای گذشته به خودمراقبتی بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: با وجود آن که استان همچنان در وضعیت سفید باقی مانده است و تا کنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به این ویروس گزارش نشده است، اما موارد مشکوکی وجود دارد که این افراد به دلیل مصون ماندن افراد جامعه تا زمان مشخص نشدن نتایج آزمایش در بیمارستان بستری می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سید احمد هاشمی عنوان کرد: وضعیت سفید کرونا در خراسان شمالی دلیلی برای بی اهمیتی به مراقبت های بهداشتی و خودمراقبتی نیست و همه باید به منظور پیشگیری و شکست این ویروس تا حد امکان توصیه های بهداشتی متخصصان را جدی بگیریم.

دکتر هاشمی تعداد مراجعه کنندگان مشکوک به کرونا به بیمارستان های استان طی این مدت را 77 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد فقط 26 بیمار مشکوک به کرونا بستری هستند و مابقی ترخیص شدند.

وی از استقرار ایستگاه های سلامت در مسیرتردد و ورودی های شهرستان های استان در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: به منظور غربالگری و اقدامات پیشگیرانه کرونا ویروس نسبت به استقرار ایستگاه های سلامت در ورودی شهر ها  اقدام کردیم .

دکتر هاشمی با اشاره به آغاز پیک کرونا در هفته جاری ، تاکید کرد: از مسافرت های غیر ضروری، سیاحتی، زیارتی و حضور در مکان های پر ازدحام به طور جدی خودداری کنید.

وی توضیح داد: تعطیلی مدارس و دانشگاه ها به منظور حفظ سلامتی و پیشگیری از انتقال و گسترش بیماری است، اما متاسفانه بسیاری از خانواده ها با رفتن به سفر و مکان های پر ازدحام زمینه خطر انتقال و گسترش بیماری را فراهم کردند که بسیار نگران کننده است.

وی بر اهمیت آگاهی مردم اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به آن که اضطراب و استرس سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند و زمینه خطر ابتلا به بیماری را افزایش می دهد، بهتر است افراد آرامش خود را حفظ کنند، به مراقبت های بهداشتی در حد لازم بپردازند و از وسواس در این زمینه به شدت خودداری کنند.

وی نسبت به رها کردن ماسک و دستمال در خیابان ها هشدار داد و خاطر نشان کرد: انداختن آب دهان و ترشحات بینی و رها کردن ماسک و دستمال در کوچه و خیابان های شهر منشا آلودگی است و باید شهروندان این موارد را که جزو اصول اولیه بهداشت است، رعایت کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا وضعیت سفید وضعیت سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۹۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین امسال جابه‌جا شد.

محمد مشتری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی اظهار کرد: ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین امسال جابه‌جا شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴.۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این بازه زمانی بیش از ۱۵ هزار سفر ناوگان حمل‌ونقل باری برای جابه‌جایی کالا در نقاط مختلف کشور انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی علت کاهش میزان تناژ کالا و سفر ناوگان باری را تعطیلات نوروز و محدودیت تردد وسایل نقلیه سنگین دانست و خاطرنشان کرد: عمده‌ترین کالای حمل شده در این مدت سیمان (۴۸ درصد)، کود اوره (۱۲ درصد)، بنزین (۷ درصد) و پودر آلومینیوم (۴ درصد) بوده است.

مشتری اضافه کرد: ۲۷ شرکت با ۵۲۲۰ دستگاه ناوگان باری و ۳۳۲۰ دستگاه وانت بار در بخش حمل‌ونقل کالا در استان فعالیت می‌کنند.

وی گفت: ۸۵۷۱ راننده در حوزه حمل‌ونقل کالای استان در حال خدمات‌رسانی به مردم و صاحبان کالا هستند.

کد خبر 749729

دیگر خبرها

  • نماینده خراسان شمالی در رقابت‌های امیدهای کشور مشخص شد
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • پرسه سگ‌های ولگرد در شهر؛ ترحم، ترس، هاری
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • راز صاحب سینما می‌شود
  • کاخ سفید: همچنان با حمله اسرائیل به رفح مخالفیم
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود