Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون پایش محیط زیست تهران به بیان توضیحاتی درباره علت آلودگی هوای تهران با وجود کاهش تردد درون شهری در روزهای اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا پرداخت. تاریخ انتشار: 13:48 - 11 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۱۷۰۰

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، محمد رستگاری معاون پایش محیط زیست تهران در گفت وگوی تلوزیونی درباره علت آلودگی هوای تهران با وجود کاهش تردد درون شهری طی روز‌های اخیر به دلیل شیوع کرونا ویروس گفت: شاخص آلودگی هوای تهران تا امروز ظهر بر روی عدد ۱۳۷ قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در این چند روز شاهد کاهش تردد خودرو‌های سواری در سطح شهر بوده ایم، ولی از روز چهارشنبه شاهد پایداری در هوای تهران بودیم.

رستگاری تاکید کرد: در تهران تعداد واحد منابع آلاینده زیاد است اگر تمام خودرو‌ها فقط چند ساعت در سطح شهر تردد کنند هوای تهران از وضعیت پاک به وضعیت ناسالم تغییر وضعیت می‌دهد.

بیشتر بخوانید: رانندگان با مسافران مشکوک به کرونا چگونه رفتار کنند؟

رستگاری در ادامه بیان کرد: در سه روز گذشته در شرایط پایداری هوا قرار داشتیم اثرات تجمیعی همین آلاینده‌های سطح شهر باعث آلودگی هوا شده است.

وی تاکید کرد: مهمترین کانون ایجاد کننده آلودگی هوا خودرو ها هستند ولی در این بین خودروی‌های دیزلی نقش مهمتری در آلودگی هوا و میزان انتشار آلاینده ها دارند که در این روز‌ها برای این خودروها محدودیتی نداشتیم. تا زمانی که پایداری هوا را داشته باشیم امکان تخلیه هوا وجود ندارد. این آلودگی نیز ناشی از تجمیع تدریجی آلاینده ها است.

این مقام مسئول در پایان از بهبود هوای تهران طی امشب با بروز ناپایداری های جوی خبر داد. 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محیط زیست آلودگی هوا آلودگی هوای تهران آلودگی هوا کاهش تردد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۹۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری هوای قابل قبول برای تهرانی‌ها در یک هفته اخیر

کیفیت هوای تهران در یک هفته اخیر در وضعیت قابل قبول قرار داشته و این وضعیت تا فردا نیز ادامه خواهد داشت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در حال حاضر کیفیت هوای شهر تهران با شاخص 67 در وضعیت قابل قبول قرار دارد؛ این وضعیت طی یک هفته اخیر پایدار بوده و تهرانی‌ها در هوای قابل قبولی تنفس کرده‌اند. 

از ابتدای سال جاری تاکنون، تهران 33 روز هوای قابل قبول و 5 روز هوای پاک داشته اما در مدت مشابه سال گذشته 6 روز هوای پاک، 31 روز هوای قابل قبول و یک روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس به ثبت رسیده است.

سهم خودروهای پلاک شهرستان در انتشار آلودگی هوای تهراندر حال حاضر دمای هوای تهران 18 درجه سانتیگراد است و پیش‌بینی می‌شود کمینه دما در روز آینده 15 درجه و بیشینه دما 23 درجه سانتیگراد باشد.انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روزهای پاک از ابتدای سال
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • پایداری هوای قابل قبول برای تهرانی‌ها در یک هفته اخیر
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ | هوا در این منطقه شرقی تهران پاک است
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان