Web Analytics Made Easy - Statcounter

حال و روز بیمارستان با سابقه امام خمینی (ره) کرج همچنان خوب نیست و هنوز عده ای برای تصاحب زمین با ارزش آن که در یکی از بهترین منطق کرج واقع شده برنامه دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،  بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی امام خمینی (ره)  که دهه ۷۰ در مرکز شهر کرج ساخته شده است و سهامداران اصلی آن بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و سازمان همیاری شهرداری های استان البرز بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیمارستان تا سال ۸۲ زیر نظر سازمان پزشکی شفا متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران بود و بهترین دوران فعالیت بیمارستان نیز در همیندوره بوده است. در مدت مدیریت بنیاد شهید این مرکز در اعتبار بخشی‌ها رتبه عالی استان را بخود اختصاص داد و به عنوان برند برتر استان قرار گرفت.

در سال 82 طی یک روند اشتباه بیمارستان به سازمان همیاری شهرداری های تهران واگذار شد و این اتفاق آغاز تحولات منفی این بیمارستان بود.

عکس | تجمع اعتراضی پرنسل بیمارستان امام خمینی(ره) به دلیل پرداخت نشدن حقوق 

بیمارستانی که دارای یک ریشه و اساس دولتی بوده و طبق اساسنامه ۳۰ درصد آن به خانواده محرومین اختصاص داده شده بود، به سازمان همیاری تهران رسید و بعد از مستقل شدن استان البرز این بیمارستان به سازمان همیاری شهرداری های البرز منتقل شد.

بیمارستان امام خمینی (ره) در ادامه فعالیت خود از حدود سه سال پیش دچار مشکلات درآمدی شد در حدی که ماه ها از پرداخت حقوق کارکنان خود ناتوان بود و پرسنل بیمارستان چند بار برای دریافت حقوق و مزایای خود دست به تجمع زدند که در نهایت این بیمارستان به مزایده گذاشته شد.

از آنجاکه مالکان بیمارستان امام خمینی دستگاه‌های دولتی هستند طبق مصوبه مجلس برای دریافت تعرفه‌های آن قیمت‌های دولتی وضع شد.

مشکلات این بیمارستان از آنجا آغاز شد که تعرفه‌های دریافتی به بهای دولتی محاسبه شد و درآمد بیمارستان به‌اندازه یک‌پنجم کاهش یافت که این کاهش بسیار شدید حقوق پرسنل را نیز پاسخگو نبود و مجموعه ای که تا چهار سال پیش افزون بر ۹۰۰ نفر پرسنل داشت به دلیل مشکلات مالی نتوانست این تعداد از افراد را حفظ کند و لذا با ریزش بسیاری از نیروها و افراد متخصص روبرو شد و تعداد آن به کمتر از ۴۷۰ نفر رسید.

عدم پرداخت دستمزد پزشکان از سال ۱۳۹۴ به بعد و مطالبات روی‌هم انباشته‌شده پرستاران موجب شد تا کارکنان این مجموعه افزون بر ۳۰ بار دست به تجمع اعتراض‌آمیز بزنند.

عکس | تجمع اعتراضی پرنسل بیمارستان امام خمینی(ره) به دلیل پرداخت نشدن حقوق 

 

پس از گذشت سه سال از شروع مشکلات مالی بیمارستان می گذرد ۲۰۰ نفر از طلبکاران در قالب شرکت ها، پزشکان و کارکنان بیمارستان و بازنشستگان ماه‌ها قبل حکم اجرایی علیه اموال بیمارستان گرفته اند  مجموع بدهی های بیمارستان به بیش از ۱2۰ میلیارد تومان می‌رسد.

پیش از این معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه بیمارستان امام خمینی(ره) زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی نیست، چند مالکیتی را از عوامل ایجاد مشکل برای این بیمارستان عنوان و اعلام کرده بود تا زمانی که مالکیت این مجموعه درمانی تکه تکه باشد امیدی به بهبود وضعیت فعلی نیست.

واگذاری این بیمارستان به بخش خصوصی در مردادماه امسال روزنه‌ای از  امید را  برای حل مشکلات در دل پرسنل و مردم ایجاد کرد اما واگذاری هم موفقیت آمیز نبود و ابهامات زیادی در این رابطه وجود دارد.

گزارش‌های موجود نشان می‌دهد که متاسفانه سطح ارائه خدمات در این بیمارستان بعد از واگذاری کاهش پیدا کرده است

 

بعد از هفت‌ بار مزایده ناموفق در هشتمین مزایده نهایتاً بیمارستان امام خمینی کرج به فردی به نام مهدی خسروی واگذار شد. او دارای سابقه مدیریتی بیمارستانی در تهران و دیگر شهرها بود و به پرسنل وعده داده که ضریب اشغالی از ۲۰۰ تخت بیمارستانی به بیش از ۵۰۰ تخت برسد.

قیمت کارشناسی پایه برای فروش این بیمارستان ۲۵۸ میلیارد تومان تعیین شده بود و برنده مزایده با ۲ میلیارد و ۸۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بیشتر از این رقم پیشنهاد خرید داد.

شرکت کنندگان در هفت مزایده قبلی به دلیل عدم احراز شرایط مندرج در آگهی مزایده، واجد شرایط برای برنده شدن در مزایده تشخیص داده نشدند و به ویژه در تامین مالی اولیه مندرج در آگهی مزایده ناتوان بودند.

وعده‌هایی که داده شد

عزیزالله شهبازی استاندار البرز در رابطه با مشکلات پیش آمده برای بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: به عنوان نماینده دولت درصدد اتخاذ تدبیری اساسی برای حل این مشکل هستیم.

وی اضافه کرد: تصمیم هایی در چارچوب قوانین و مقررات و به منظور تسریع در رفع مشکلات کارکنان بیمارستان امام خمینی (ره) اتخاذ شده است و تعیین تکلیف بیمارستان باید در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: تجهیزات و امکانات بیمارستان امام خمینی (ره) یک ظرفیت بزرگ برای استان متراکم و پرجمعیت البرز محسوب می شود از این رو باید با تعامل و همراهی مجموعه استان نسبت به حل این مشکل اقدام کرد.

محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج، فردیس و آسارا در مجلس شورای اسلامی در مورد واگذاری و فروش بیمارستان امام خمینی (ره) کرج ، اظهار داشت: شرایط برای مزایده مستقیم این بیمارستان آماده شده است و بعد از واگذاری به فرد صاحب صلاحیت مشکلات بیمارستان حل می‌شود و اجازه تغییر کاربری بیمارستان را هم نمی دهیم.

 

فیلم| تجمع اعتراضی پرنسل بیمارستان امام خمینی(ره) دی پی مشکلات بیمارستان

 

دولت به وعده هایش در برابر مراکز درمانی عمل نمی‌کند

عزیز اکبریان نماینده کرج، فردیس و آسارا در مجلسبیان داشت: بیمارستان تعرفه ها را کاهش داده است اما دولت کمک نمی‌کند و بیمه پول بیمارستان ها را نمی دهد و موجب تعطیلی بیمارستان می شود. بعد از دولتی کردن تعرفه بیمارستان امام خمینی (ره) دولت با حمایت نکردن و عدم پرداخت مطالبات بیمه این بیمارستان را دچار مشکل کرد.

طلبکار، اموال بیمارستان امام خمینی کرج را با خود برد/ بخش دیالیز تعطیل شد

 بخش دیالیز بیمارستان چند سالی است که در اختیار بخش خصوصی و پیمانکار قرار گرفته است. تصمیمی که از همان ابتدا مخالفین جدی داشت چرا که برای اجاره دادن بخش دیالیز به پیمانکار بخش زیادی از ساختمان اورژانس بیمارستان جدا شد و به بخش دیالیز تبدیل شد و موجب شد پذیرش سه هزار مریض اورژانسی در ماه به سیصد مریض در ماه کاهش یابد و درآمدهای بیمارستان دچار تزلزل بیشتر شود.

بیمارستان امام خمینی (ره) زمینی دارد که عده ای برای آن دندان تیز کرده اند تا آن را تجاری – اداری کنند

 

  آذرماه 98 بود که قاسم طاهری رئیس شورای اسلامی کار بیمارستان امام خمینی(ره) کرج از تعطیلی بخش دیالیز این بیمارستان خبر داد و گفت: یکی از طلبکاران بیمارستان با حکم قضایی وسایل آزمایشگاه میکروبیوشیمی و پاتولوژی را توقیف و از بیمارستان خارج کرد.

 

طاهری در ادامه از تعطیل شدن بخش دیالیز بیمارستان هم خبر داد و گفت: پیمانکار تأمین کننده تجهیزات این بخش 9 میلیارد تومان طلب داشته اما در حال حاضر این میزان به 40 میلیارد تومان رسیده و به دلیل ادامه این بدهی، تجهیزات این بخش را توقیف و از هفته گذشته مانع از ادامه کار آن شده است.

البته خسروی مالک جدید بیمارستان در این رابطه گفت: به دلیل بدهکاری بیمارستان به یک پیمانکار، با حکم قضایی تعدادی از تجهیزات آزمایشگاهی بدون استفاده توقیف شد و یکی از دستگاههای قابل استفاده نیز در همان لحظه توقیف، توسط بیمارستان خریداری و جایگزین شد , خبرهای پخش شده مبنی بر توقیف اموال بخش دیالیز این بیمارستان صحیح نیست و درحال حاضر با توجه به اتمام قرارداد پیمانکار قبلی پیگیر تنظیم قرارداد با پیمانکار جدید برای راه اندازی این بخش در اسرع وقت هستیم.

به دنبال پاساژکردن بیمارستان هستند

در میان برگزاری مزایده های ناموفق و افزایش معوقات پرسنل احتمال تغییر کاربری بیمارستان و تبدیل آن به مرکز تجاری هم مطرح شد. طاهری رئیس شورای اسلامی کار بیمارستان امام خمینی(ره) کرج ضمن تایید این موضوع به خبرنگار فارس گفت: یکی از نگرانی‌های ما در طول این مدت تغییر کاربری و تبدیل بیمارستان به پاساژ بود که خوشبختانه این اتفاق رخ نداد و مقاومت پرسنل بیمارستان و برخی مسؤولان استانی مانع این امر شد.

عزیز اکبریان نماینده کرج، فردیس و آسارا در مجلس در این رابطه گفت: ما مکلف کرده ایم شخصی که بیمارستان را خریداری کرده با عنوان همین مرکز درمانی آن را تصاحب کند.

وی اظهار داشت: بیمارستان امام خمینی (ره) زمینی دارد که عده ای برای آن دندان تیز کرده اند تا آن را تجاری – اداری کنند.

شرایط واگذاری بیمارستان امام (ره) کرج مبهم است

عباس زارع عضو شورای  اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه مسائله واگذاری بیمارستان امام (ره) مبهم است، گفت: متاسفانه سطح خدمات ارائه شده در این بیمارستان کاهش یافته است. طی چند ماه گذشته با انجام معامله‌ای سنگین این بیمارستان به بخش خصوصی واگذار شد.

وی گفت: گزارش‌های موجود نشان می‌دهد که متاسفانه سطح ارائه خدمات در این بیمارستان بعد از واگذاری کاهش پیدا کرده است.

عضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه برخی تجهیزات این بیمارستان که پیش از واگذاری اعلام کردند بیش از ۳۰ میلیارد تومان قیمت دارد و تاکنون استفاده نشده در حال انتقال از این بیمارستان است.

زارع تاکید کرد: شایسته است استانداری البرز به نحوی سازمان همیاری شهرداری های را مدیریت کند که برخی عملکردها باعث نگرانی مردم نشود.

درعین حال شیرازی رییس سازمان همیاری شهرداری های استان البرز در پاسخ به اظهار عباس زارع گفت : قبل از واگذاری بیمارستان امام خمینی (ره ) به بخش خصوصی  هشت بار این بیمارستان به مزایده فروش گذاشته شد که شورا و شهرداری کرج می توانستند در این زمینه اقدام کنند. وظیفه اصلی شهرداری خدمات شهری است و باید به وظایف اصلی خود بپردازد.

عکس | مزایده فروش تجهیزات بیمارستان امام خمینی (ره) کرج

علی رغم وعده های مسؤولان مبنی بر حذف و احیای بیمارستان امام خمینی (ره) کرج، کاهش خدمات و فروش اقلام پزشکی این بیمارستان نشان می‌دهد حال و روز این مرکز درمانی با سابقه همچنان خوب نیست و هنوز عده ای برای تصاحب زمین با ارزش آن که در یکی از بهترین منطق کرج واقع شده برنامه دارند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمارستان امام خمینی کرج شهید سازمان همیاری شهرداری بیمارستان امام خمینی ره میلیارد تومان عده ای بخش دیالیز بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۰۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) قوی‌ترین مردان نیشکر

پایگاه اطلاع رسانی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی  www.sugarcane.ir  نوشت: امسال، هفته کار و کارگر برای نیشکری‌ها پُر از شور و هیجان بود؛ در کنار غرّش هاروسترها و طنین کارخانه تولید شکر، برای اولین‌بار صدای آهن و وزنه «قوی‌ترین مردان نیشکر»، مزارع سرسبز نیشکر را درنوردید.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در ششمین روز از هفته کار و کارگر، ۲۴ ورزشکار از واحدهای هشت‌گانه نیشکری در اولین دوره مسابقات قوی‌ترین مردان نیشکر گردهم آمده بودند تا با یکدیگر به رقابت بپردازند.

از بلند کردن وزنه‌های سنگین با آرم و نشانِ نیشکر تا جابه‌جاکردن وزنه‌های غول‌پیکر و طی کردن مسیری سخت و دشوار؛ هر کدام از این ورزشکاران در کشت و صنعت نیشکر امام خمینی (ره)، قدرت و اراده خود را به نمایش گذاشتند و تماشاچیان مشتاق را با حرکات خود به شور‌و‌شوق آوردند.

در نهایت، پس از یک دوره رقابت، قوی‌ترین مردان نیشکر در کنار قوی‌ترین تیم معرفی شدند. این مسابقات در دو رده منفی و مثبت ۹۰ کیلوگرم برگزار شد. در مجموع رقابت‌های گروهی، کشت و صنعت امام خمینی‌(ره) به مقام قهرمانی رسید و تیم‌های نیشکر فارابی و هفت‌تپه نیز به ترتیب مقام دوم و سوم را از آنِ خود کردند.

همچنین در دسته منفی ۹۰ کیلوگرم، محمد نعمت‌زاده از کشت و صنعت امام خمینی(ره) و علی احمدی‌پور از نیشکر فارابی به ترتیب مقام‌های اول و دوم را کسب کردند و مقام سوم نیز به‌صورت مشترک به عماد آل‌کثیر از نیشکر هفت‌تپه و محمد اورک از کشت و صنعت امام خمینی(ره) رسید.

در دسته مثبت ۹۰ کیلوگرم نیز قاسم کرملاچعب از کشت و صنعت امام خمینی (ره) و نوید سفیدزاده از نیشکر فارابی در رده‌های اول و دوم قرار گرفتند و مازیار مذکا از کشت و صنعت امام خمینی(ره) و حبیب سعدی از نیشکر هفت‌تپه به‌صورت مشترک، سوم شدند.

اما فارغ از نتیجه، این مسابقات نشان داد که صنعت نیشکر در کنار تلاش برای خودکفایی کشور با تولید محصولات راهبُردی، برای تندرستی و شادابی کارکنان ارزش بالایی قائل است و برنامه‌های ورزشی متعددی برگزار می‌کند. این مسابقات نشان می‌دهند که نیشکر، فقط یک مجموعه صنعتی نیست، بلکه یک خانواده بزرگ و پویا است.

 

دیگر خبرها

  • روایت شاپور بختیار از سبک زندگی امام خمینی
  • (عکس) قوی‌ترین مردان نیشکر
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • اهمیت معلم از نگاه امام خمینی: شغل شما آدم سازی است
  • امام خمینی: باید پینه دست کارگران را بوسید
  • شهردار این شهر توسط عضو شورای شهر ربوده شد
  • فریاد افغانستان افغانستان در فرودگاه امام خمینی!
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از حضور رهبر انقلاب
  • حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی و دیدار با سید حسن خمینی
  • کلام امام خمینی (ره) درباره بی‌اعتمادی به آمریکا