Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از رسیدن آمار مبتلایان به کرونا به 987 نفر خبرداد.

کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۹۷۸ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمارهای ابتلا به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: ۳۸۵ مورد جدید از ظهر دیروز تا امروز، ۳۰ نفر قم، ۱۷۰ مورد تهران، ۲۸ مورد گیلان، ۴۴ مورد مرکزی، ۱۳ مورد اصفهان، ۸ مورد فارس، ۱۷ مورد خراسان رضوی، ۲ مورد کرمانشاه، ۸ مورد لرستان، ۳ مورد سمنان، ۱۱ مورد مازندران، ۳ مورد همدان، ۲ مورد خراسان جنوبی، ۳۱ مورد البرز، ۲ مورد هرمزگان، ۹ مورد خوزستان، یک مورد سیستان و بلوچستان، یک مورد ایلام، ۲ مورد کرمان (اولین موارد تشخیصی) به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تاکنون ۱۷۵ مورد بهبود یافته و ترخیص شده از بیمارستان نیز در کشور داریم که عدد قابل توجهی است.

جهانپور گفت: بیشترین موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا در روزهای اخیر در استان تهران مشاهده شده است. بعد از استان تهران، شرایط شیوع سریع بیماری در استان مرکزی دیده می‌شود.

 صبح امروز پدر کیانوش جهانپور به علت سکته قلبی درگذشت./ایرنا 

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا ۲ مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۰۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور

تین نیوز

جمعیت بدمسکن کشور که براساس آمار های رسمی میانه دهه ۹۰، معادل ۱۹.۵میلیون نفر اعلام شده بود، در یک برآورد جدید به ۲۳میلیون نفر افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصاد ۲۴، معاون وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد: هم اکنون ۲۳ میلیون نفر از جمعیت شهری کشور به دلیل سکونت در بافت های فرسوده و ناکارآمد و همچنین سکونتگاه های غیررسمی، بدمسکن هستند و جان آن ها در معرض خطر قرار دارد. این برآورد جدید یک سوال مهم را در خود جای داده است؛ اینکه چرا طی یک دهه اخیر به رغم همه اقدامات انجام شده در حوزه نوسازی بافت های فرسوده وسکونتگاه های غیررسمی، جمعیت بدمسکن افزایش داشته است؟ آیا این اقدامات بی اثر بوده است؟

محمد آیینی، معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، در پاسخ به این سوال به «دنیای اقتصاد» اعلام کرد: برآورد فعلی از جمعیت بدمسکن، با توجه به متوسط نرخ رشد سالانه جمعیت صورت گرفته است. به گفته محمد آیینی، بررسی ها نشان می دهد، جمعیت ۱۱ و نیم میلیون نفری ساکن در بافت های فرسوده شهری ایران از سال ۹۵ تاکنون در هر سال به طور متوسط، رشد ۱.۳ درصدی، یعنی معادل نرخ رشد جمعیت ایران، داشته است.

 

اما، جمعیت بدمسکن ساکن در سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه ای، به دلیل گسترش فقر مسکن، رشدی به مراتب بیشتر از حد طبیعی داشته و برآورد ها حاکی از آن است در هر سال به طور متوسط ۲.۳ درصد به جمعیت ساکن در این سکونتگاه های غیررسمی افزوده شده است. جمعیت حدود یک میلیون نفری ساکن در بافت های تاریخی نیز تقریبا در یک دهه اخیر بدون تغییر بوده است.

به گفته آیینی، همچنین، بخشی از این رشد جمعیت بدمسکن ناشی از گسترش محدوده بافت های فرسوده وناکارآمد و سکونتگاه های غیررسمی در سال های اخیر است. در حالی که ابتدای دهه ۹۰، مساحت پهنه های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی ۷۴ هزار هکتار اعلام می شد در تازه ترین برآورد ها این میزان به ۱۶۷ هزار هکتار افزایش یافته است. آیینی گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده ساخته شده است که حاصل نوسازی بیش از ۳۵۰ هزار پلاک فرسوده است.

هنوز ۲میلیون و۷۰۰هزار پلاک فرسوده با قابلیت ساخت دست کم ۴.۵میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد. آیینی همچنین از صعود آمار نوسازی مسکن در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در سال گذشته سهم پروانه های ساختمانی بافت فرسوده از کل پروانه ها به ۲۱.۵ درصد رسید؛ این سهم در ۱۴۰۱ معادل ۱۸.۵ درصد بود و در صورتی که بسته مشوق های شهرسازانه در همه شهر ها اجرایی شود، این سهم به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

معاون وزیر راه وشهرسازی، همچنین آماری از وضعیت ساخت وساز در بافت های فرسوده در قالب طرح نهضت ملی مسکن ارائه کرد. به گفته آیینی سهم بافت های فرسوده از ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور، ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در هر سال است. طی دو سال اخیر تاکنون ۲۶۶ هزار واحد مسکونی در قالب این طرح در پروسه ساخت قرار گرفته که از این میزان سهم تهران حدود ۵۵ هزار واحد است؛ همچنین بیش از ۸۲ هزار واحد نیز تاکنون افتتاح شده که حدود ۱۶ هزار واحد از این تعداد مربوط به تهران بوده است. آیینی اعلام کرد: بنا داریم تا پایان امسال آمار واحد های شروع شده نهضت ملی را به ۴۰۰ هزار واحد مسکونی رسانده و۱۰۰هزار واحد دیگر را نیز به بهره برداری برسانیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • پرسپولیس و ثبت یک آمار تاریخی؛ دیوار تهران
  • کندوان یک‌ طرفه شد
  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در ایران / آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • آیا هر کسی می‌تواند نمک کم سدیم بخورد؟
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است