Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهدمقدس گفت: به منظور کاهش مراجعات به بیمارستان‌ها تمامی عمل‌های جراحی غیرضروری در بیمارستان‌های مشهد متوقف شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، شاپور بدیعی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست مشترک رئیس دانشگاه علوم پزشکی با رئیس و اعضای شورای شهر مشهد اظهارکرد: از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در کشور، تمامی درمانگاه‌های سطح شهر آماده‌باش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به منظور کاهش مراجعات به بیمارستان‌ها تمامی عمل‌های جراحی غیرضروری در بیمارستان‌های مشهد متوقف شده‌اند، گفت: علاوه بر ویروس کرونا، این روزها، زمان پیک آنفولانزا نیز هست و لذا باید مراقب باشیم.

بدیعی خاطرنشان کرد: بیمارستان‌های ما آمادگی شرایط بحران را دارند و مشکلی در این خصوص نداریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه وجود حتی یک مورد ابتلا به بیماری هم نشان از وضعیت قرمز دارد، گفت: شهروندان عزیز ضمن حفظ اعتماد به نفس باید از مراجعات بی‌دلیل به بیمارستان‌ها خودداری نمایند.

بدیعی با بیان اینکه استفاده از ماسک به هیج وجه ضرورت ندارد، گفت: ماسک فقط برای افرادی توصیه می‌شود که مبتلا هستند و یا در ارتباط با افراد مبتلا هستند؛ پیش از حضور در مکان‌های شلوغ نیز باید از ماسک استفاده کرد.

وی تاکید کرد: ماسک بیشتر از 2 ساعت نباید استفاده شود و در غیراینصورت بهترین محیط برای جذب میکروب خواهد بود.

بدیعی در پایان مصوبه اخیر شورای شهر مشهد درخصوص تخصیص 10 میلیاردتومان اعتبار برای مقابله با ویروس کرونا را نشان از درایت شورای پنجم دانست و گفت: این اعتبار باید به بهترین شکل ممکن و در جای مناسب هزینه شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا در ایران کرونا در مشهد کورونا در ایران دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۰۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ۶ تا ۱۳ اردیبهشت، هفته جهانی واکسیناسیون نام گذاری شده است و در این راستا مجتمع حضرت رسول اکرم (ص) نیز براساس آمار سال ۱۴۰۲ بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون ارائه کرده است.

خدمت واکسیناسیون از بدو تولد تا دوره سالمندی براساس پروتکل کشوری و به صورت رایگان انجام می‌شود.

واکسیناسیون روشی برای کنترل حذف و ریشه کنی بیماری‌های واگیردار است. واکسن با پیشگیری از ابتلا به عفونت‌ها و برخی سرطان‌ها و بیماری‌ها مانند فلج اطفال سطح کیفی زندگی را بهتر می‌کند. واکسیناسیون به نوعی آمادگی سیستم ایمنی بدن انسان را افزایش می‌دهد و نه تنها برای کودکان بلکه برای تمام سنین مورد نیاز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان