Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روز‌ها آواز کرونا بیش از خود این بیماری مردم را به ترس انداخته و گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی بیش از هر زمان دیگری برای کمک به مردم در این شرایط در حال امداد رسانی هستند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جنگ هربار شکلی دارد، یکبار قصد خانه و خاک ما را می کند و یکبار قصد امید و جان مردم را.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
ویروس کرونا با آمدنش تعریف دیگری از جهاد در اذهان شکل داد، جهادگران هنگام سیل و زلزله و تعطیلات نوروزی داوطلبند تا برای مردم سازندگی به بار بیاورند و اینبارهم به نوعی در حال خدمت رسانی به مردم در رابطه با این ویروس تازه واردهستند.
در واقع این روزها سنگر اصلی جهاد بیمارستان‌هایی شده که دانشجویان علوم پزشکی و پزشکان آنجا خدمت رسانی می‌کنند و همدلی قوت غالب جهادگرانی است که کمر همت بسته اند تا کشور را از شیوع بیشتر این بیماری در امان دارند.
همان روزهای ابتدایی اعلام شیوع این ویروس در قم بود که بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با ارسال نامه‌ای به زالی، رئیس دانشگاه آمادگی کامل خود را جهت انجام خدمات آموزشی، پیشگیری و درمان به صورت داوطلبانه و مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد.

در این نامه آمده است:راهیان نور امسال بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (ره)، کمک به مردم و مجموعه بهداشتی درمانی استان می‌باشد.


همچنین همان روز معاونت عملیات جهادی بسیج دانشجویی فراخوان ثبت نام گروه‌های جهادی درمانی را اعلام کرد و بدین وسیله کارگروه سلامت معاونت عملیات جهادی از کلیه نیرو‌های درمانی جهت تشکیل تیم‌های آموزش بهداشت دعوت به عمل آورد تا یازدهم اسفند ماه آمادگی خود را اعلام کرد.

ایجاد سامانه تلفنی برای پاسخگویی به سوالات مردم درباره کرونا

از سوی دیگر کانون جهادگران منتظران ظهور در همان ابتدا اعلام کرد که بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصمیم دارد در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود به عنوان بسیج دانشجویی یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، برای افزایش آگاهی عمومی جامعه درباره ویروس کرونا و راه‌های پیشگیری از آن، با همکاری بنیاد برکت، یک سامانه تلفنی برای پاسخگویی به سوالات ملت شریف ایران ایجاد کند.

اولویت آن با دانشجویان ترم ۴ به بالای رشته‌های پزشکی و پرستاری و بهداشت اعلام شد که دارای روابط عمومی قوی هستند و می‌توانند روزانه ۱/۵ الی ۲ ساعت زمان به این کار اختصاص دهند. همچنین جلسه توجیهی برای آموزش به داوطلبان محترم ساکن تهران به صورت حضوری و سایر داوطلبان ساکن شهرستان‌های دیگر به صورت مجازی توسط این گروه ایجاد شده است.

سازمان سازندگی بسیج دانشجویی برای مقابله با کرونا برنامه دارد

صادق مفرد، معاون سازندگی بسیج دانشجویی، در خصوص اقدامات بسیج دانشجویی برای پیشگیری و کمک رسانی در خصوص ویروس کرونا در کشور گفت: بیماری کرونا در کشور فراگیر شده و جو روانی که ایجاد کرده آن را تبدیل به یک مسئله ملی کرده است. در ابتدا معاونت جهادی بسیج دانشجویی جلساتی را با متخصصان وزارت بهداشت برگزار کرد و رفت و آمد‌هایی که در این موضوع داشتیم ابتدا بررسی کردیم که در چه حوزه‌هایی و در کجا‌ها نیاز به ورود سازمان بسیج دانشجویی است.

وی افزود: در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا در کشور تشکیل شود که این اتفاق از امروز رخ داد و قرارگاه جهادی تشکیل شد. در این قرارگاه دو سیاست اصلی داریم که اولا می‌خواهیم به آرام شدن فضا کمک کنیم، این کار از طریق تامین پزشک، آموزش دادن و تامین اقلامی که کمبود است و سیاست دیگر این است که ورودمان در این حوزه برای آرام کردن فضا کمک به نهاد‌هایی مانند وزارت بهداشت که متولی اصلی است و بسیج دانشجویی به عنوان حامی در این مسئله ورود کرده است.

معاون سازندگی بسیج دانشجویی اضافه کرد: یکی از اقدامات این است که تولید و انتشار محتوا داشته باشیم این امر با کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی که ۷۲ دانشگاه در کشور هستند، مطالب مورد نیازی که به آموزش عمومی و هم به بهداشت عمومی کمکی می‌کند را تولید کنیم، مانند مصاحبه کردن با افرادی که در سطح استان‌ها و کشور شناخته شده هستند این‌ها با مردم صحبت کنند، این افراد کسانی باشند که مردم به آن‌ها اعتماد دارند که بتوانیم در نهایت جوی آرامی را ایجاد کنیم.

مفرد یادآور شد: قرارگاه جهادی بسیج دانشجویی نیز کارگاهی را راه اندازی خواهد کرد که این اقلام مورد نیاز تامین شود. محور بعدی فعالیت این ستاد مطالبه گری از دستگاه‌هایی که وظایفی در این خصوص دارند خواهد بود، چه نظارت بر کار و توزیع اقلام بهداشتی و چه دستگاه‌هایی که موظف به ارائه خدمات هستند و به وظایف شان عمل نمی‌کنند و ورود خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: مجموعه بسیج دانشجویی برای مبارزه با ویروس کرونا پای کار آمده اند و معاونت جهادی دبیر این ستاد خواهد بود.
غربالگری دانشجویان خارجی توسط گروه جهادی منتظران ظهور

گروه جهادی منتظران مصلح بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دانشجویان خارجی این دانشگاه را معاینه و غربالگری کردند. همچنین علاوه بر معاینه نکات بهداشتی و پیشگیری از ابتلا به کرونا به دانشجویان خارجی توسط گروه جهادی منتظران مصلح (عج) بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آموزش داده شد.
  تولید روزانه ۲۰ هزار ماسک توسط گروه جهادی منتظران ظهور   گروه جهادی منتظران ظهور به منظور کمک رسانی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدام به راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک و لوازم بهداشتی کرد.
بر اساس این گزارش، روزانه بیش از ۲۰۰۰۰ لوازم بهداشتی از سوی این گروه تولید و میان مردم توزیع می‌شود. تولید اینفوگرافیک برای آموزش جهادگران   گروه جهادی شهید مهدی عسگری دو عکس نوشته تولیدی خود را برای آموزش جهادگران و همچنین مناطق در اختیار مبارزه جهادی با کرونا قرار داد.   قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا در کمیته های مختلف فعالیت خود را آغاز کرده است.این قرارگاه دارای هفت کمیته است که یکی از این کمیته ها در راستای آموزش بهداشت و تولید محتوا فعال است. به عنوان اولین تولید و نشر محتوای آموزشی، گروه جهادی شهید مهدی عسگری دو عکس نوشته را به جهادگران تقدیم کرده است.     اما این اقدامات جهادی به استان تهران محدود نشده و در استان های مختلف نیز ادامه دارد.    دانشحویان دانشگاه علوم پزشکی قم قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا راه انداختند و قرار بر این شد که علاوه بر فعالیت در زمینه جهادی مجازی، به تولید ماسک با تخمین هفته‌ای ۱۰۰ هزار عدد و ژل ضدعفونی کننده بپردازند. همچنین ۲۰ گروه جهادی قزوینی با اعلام آمادگی برای خدمت رسانی در زمینه‌های مختلف، اقدام به محتوا سازی کردند.

تشکیل قرارگاه پیشگیری کرونا ویروس در قزوین / آمادگی ۲۰ گروه جهادی برای مقابله با این بیماری

قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا در قم تشکیل شد

  در این میان برخی دانشجویان و دانسگاهیان به سراغ تولید رفتند وتا بازار سیاه لوازمی چون ماسک و مواد ضدعفونی کننده را از بین ببرند.   معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز از تولید محلول ضدعفونی‌کننده سطوح و اشیا در مرکز رشد و نوآوری این دانشگاه خبر داد.   گروه جهادی شهید رحیمی در اراک هم ۱۵۰۰ عدد ماسک قابل شستشو تولید و توزیع کرد. همچنین محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تهیه و تولید نوعی محلول ضدعفونی کننده بازار را از کمبود اینگونه مواد نجات داد.

اعلام آمادگی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل علوم پزشکی کرمانشاه برای کمک به کادر درمانی استان

گروه‌های جهادی علوم پزشکی گرگان برای ارائه خدمت به مردم آمادگی دارند
در این میان برخی دانشجویان و دانسگاهیان به سراغ تولید رفتند وتا بازار سیاه لوازمی چون ماسک و مواد ضدعفونی کننده را از بین ببرند.   معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز از تولید محلول ضدعفونی‌کننده سطوح و اشیا در مرکز رشد و نوآوری این دانشگاه خبر داد.   گروه جهادی شهید رحیمی در اراک هم ۱۵۰۰ عدد ماسک قابل شستشو تولید و توزیع کرد. همچنین محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تهیه و تولید نوعی محلول ضدعفونی کننده بازار را از کمبود اینگونه مواد نجات داد.    

گروه جهادی شهید رحیمی در اراک ۱۵۰۰ ماسک قابل شستشو تولید و توزیع کرد

محققان علوم پزشکی مشهد با تهیه محلول ضدعفونی به جنگ کرونا رفتند

متخصصان دانشگاه تبریز موفق به ساخت محلول ضدعفونی‌کننده دست شدند

همچنین طلاب جهادی آموزش دیده قمی، در اقدامی خود جوش به یاری مبتلایان به کرونا رفتند. مهم‌ترین عرصه‌ای که قرار شد به زودی طلاب جهادی در آن ساماندهی شوند، پرستاری عمومی از مبتلایان کرونا ویروس توسط طلاب آموزش دیده در مراکز درمانی استان است.

طلاب جهادی آموزش دیده قمی، پرستار عمومی مبتلایان به کرونا شدند

مسئول گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هم از برگزاری کلاس‌های آموزشی در شهر‌های حاشیه‌ای این استان برای مقابله با کرونا خبر داد.   همچنین بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در نامه‌ای به رئیس این دانشگاه، آمادگی این تشکل دانشجویی را برای آموزش پیشگیری به مردم در برابر کرونا و همچنین انجام اقدامات درمانی در این زمینه اعلام کرد.   مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گرگان از آماده باش این تشکل دانشجویی برای انجام هرگونه اقدامی به منظور مقابله باد کرونا گفت و به دانشجویان دانشگاه صنعتی همدان حضور خود برای کمک رسانی در این برحه حساس را یادآوری کرد.   بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز خود را برای کمک به کادر درمانی این استان آماده کرد. دانشجویان علوم پزشکی اهواز، بیرجند، اراک، اصفهان و زاهدان نیز از این قافله عقب نماندند و اعلام آمادگی کردند.   دانشجویان همدانی و جهادگران اردبیلی که همیشه در اردو‌های جهادی ثابت قدم بودند نیز، پا به عرصه گذاشتند. انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در نامه‌ای جداگانه به کادر درمانی بیمارستان‌های این استان خداقوتی گفتند و دست خود را به نشانه یاری دراز کردند. جهادی‌های همیشه در صحنه / دانشجویان جهادی خواستار مقابله با بیماری کرونا هستند  جهادگران اردبیلی برای کنترل کرونا آماده کمک به دانشگاه علوم پزشکی هستند تشکل‌های دانشجویی علوم پزشکی اراک آماده همکاری برای مقابله با شیوع کرونا شد اعلام آمادگی بسیج دانشجویی علوم پزشکی زاهدان جهت مقابله با کرونا دانشجویان دانشگاه صنعتی همدان آماده مقابله با ویروس کرونا هستند اعلام آمادگی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای مقابله با کرونا
دانشجویان جهادی امروز لباس سازندگی وطن را با روپوش‌های سفید برتن کرده اند و همه در کنارهم در تلاش هستند تا به مبارزه با این دشمن خارجی که اول از همه قصد نابود کردن روحیه و امید و شادی را در مردم دارد و سپس جان آن‌ها را هدف گرفته است، بپردازند.   

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ویروس کرونا جهادی منتظران ظهور جهاد سازندگی بسیج دانشجویی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا جهادی بسیج دانشجویی محلول ضدعفونی کننده گروه جهادی منتظران مقابله با کرونا گروه جهادی شهید برای مقابله منتظران ظهور اعلام آمادگی برای آموزش برای کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۱۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: ۱۰۶۹ خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌ها داریم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عباس شیراوژن؛ معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت از رشد 46 درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و اظهار کرد: در ابتدای دولت سیزدهم کمتر از 800 واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وجود داشت که هم‌اکنون این تعداد به 1069 واحد رسیده و 46 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی گفت: این واحدها در حالی ساخته شده که تاکنون ریالی بودجه برای ساخت خوابگاه متاهلی دریافت نکرده‌ایم و این 269 آپارتمان نیز با بودجه‌های اختصاصی دانشگاه‌ها ساخته شده است.

وی با اشاره به این که باید تا پایان این دولت دانشگاه‌های علوم پزشکی فاقد خوابگاه متاهلی به عدد صفر برسد، افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی فاقد خوابگاه متاهلی تا پایان سال حداقل 40 واحد و دانشکده‌های فاقد خوابگاه متاهلی نیز تا پایان سال حداقل باید 20 واحد خوابگاه متاهلی با متراز 45 تا 70 متر مربع همراه با رعایت پیوست فرهنگی مربوطه، ساخته باشند.

افتتاح خوابگاه متأهلی برای 120 دانشجوی علوم پزشکی تهران

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در ادامه تاکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی که خوابگاه متاهلی دارند هم باید تا پایان سال 20 درصد به تعداد واحدهای خوابگاهی متاهلی خود اضافه کنند.

شیراوژن همچنین از انعقاد تفاهمنامه با وزارت مسکن و شهرسازی برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی خبر داد.

در ادامه حمید رئیسی؛ معاون صندوق رفاه دانشجویان اظهار کرد: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اعتبار پرداخت ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را در 6ماهه نخست سال 1403(بدون محدودیت در تعداد دانشجویان) ابلاغ کرد.

وی افزود: اعتبار لازم برای پرداخت ودیعه مسکن، از محل اعتبارات ابلاغی ستاد ملی جمعیت تامین شده است و براساس ابلاغ صندوق رفاه، در سال 1403، بدون محدودیت در تعداد دانشجو، هر تعداد دانشجوی متاهل دانشکده یا دانشگاه علوم پزشکی متقاضی ودیعه مسکن، وام ودیعه مسکن دریافت خواهند کرد.

معاون صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: شرایط دریافت ودیعه مسکن قبلا بر اساس آیین نامه‌های ابلاغی توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، اعلام شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • پشت‌پرده سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا کیست؟ + تصاویر | شای داویدای کیست؟
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • خیزش دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی ظرفیت جهانی شدن دارد
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه