Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@08:24:19 GMT

تهدید دولت علاوی توسط پامپئو

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۱۲۶۸

تحلیلگر عراقی می‌گوید بعید نیست وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با نخست‌وزیر مکلف، به ترور فرماندهان مقاومت و الحشد الشعبی، تهدید کرده باشد. ناطقان: «سعد الکعبی» تحلیل‌گر سیاسی عراق، می‌گوید دولت آمریکا با توسل به تهدید و ارعاب به دنبال ابقای نیروهای خود در عراق است و بعید نیست که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، نخست‌وزیر جدید عراق را به ترور برخی از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی تهدید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: آمریکا به سناریوی ترور فرماندهانی چون «ابومهدی المهندس» و «قاسم سلیمانی» بازمی‌گردد و فرماندهان دیگری را که اسامی آنها را در فهرست تروریسم قرار داده، هدف قرار می‌دهد.

الکعبی توضیح داد: تماس وزیر خارجه آمریکا با نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه، پیش از ارائه برنامه دولت او، سوالات زیادی به همراه دارد. پیش‌بینی می‌شود که وی با استفاده از ارعاب و تهدید، به دنبال ابقای نیروهای آمریکایی در عراق باشد. چه بسا که آمریکا علاوی را تهدید کرده باشد که در صورت قرار دادن پرونده اخراج نیروهای آمریکایی از عراق در برنامه دولت جدید، واشنگتن نیز ترور فرماندهان الحشد و مقاومت را که اسامی آنها را در فهرست تروریسم قرار داده، در دستور کار قرار خواهد داد.

وی افزود که محمد توفیق علاوی هیچ توضیحی درباره این تماس و محتوای گفت‌وگوی خود با پامپئو نداده است زیرا ممکن است، توضیح در این‌باره، دروازه جهنم جدیدی را باز کند و موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع سیاسی کشور شود.

حدود یک هفته پیش، وزیر خارجه این کشور با نخست وزیر مکلف عراق تلفنی گفت‌وگو کرد و به اعلام سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، پامپئو در این گفت‌وگو،  علاوی را به حل اختلافات با رهبران کرد و اهل سنت عراق و اتخاذ تدابیر لازم برای پاسخگویی به مطالبات معترضان  ترغیب کرده است..
منبع: فارس برچسب ها: پامپئو ، تهدید ، علاوی ، عراق ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پامپئو تهدید علاوی عراق ناطقان خارجه آمریکا وزیر خارجه نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۱۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا امروز شنبه در سخنانی کمک‌های نظامی جدید این کشور به اوکراین را سرمایه‌گذاری در آمریکا عنوان کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار به منزله سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

بلینکن در ادامه این سخنان افزود: تقریبا تمامی دارایی‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، در ایالات متحده و بخش صنعتی ما باقی خواهد ماند. این موضوع شغل‌های جدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم.

گفتنی است چندی پیش مجلس سنا آمریکا قانون کمک‌های خارجی این کشور به هم‌پیمانان ایالات متحده از جمله، اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را به تصویب رساند.

بیست‌وچهارم آوریل گذشته نیز «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا قانون کمک به هم‌پیمانان ایالات متحده را امضا کرد تا به این ترتیب آخرین مانع قانونی تداوم ارسال تسلیحات آمریکایی به اوکراین بر طرف شود.

کد خبر 6096239

دیگر خبرها

  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • نویسنده اسرائیلی: پیروزی در رفح در انتظار ما نیست/ نتانیاهو از ترس فلج شده است
  • نخست‌وزیر سابق اسرائیل به خانه وزیر خارجه امارات رفت + عکس
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • ناقوس جنگ را چه کسی به صدا درآورد؟/ زیباکلام: ما باعث حمله‌ی صدام به ایران شدیم/ حبیب احمدزاده: این ساده‌لوحی است صدام کینه‌ی قرارداد الجزایر را داشت
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اسرائیل شد