Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@20:01:47 GMT

گاهی باید با خدا تنها شد/ احسانی از جنس گیلمرد شفتی

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۱۴۱۵

گاهی باید با خدا تنها شد/ احسانی از جنس گیلمرد شفتی

‍‍‍‍‍‍

یک تولیدکننده در شهرک صنعتی شفت با شیوع کرونا و بنا بر نیاز استان با ازخودگذشتگی خطوط تولید خود را تعطیل و مشغول به تولید انواع ماسک بهداشتی رایگان برای مردم شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، از وقتی‌که کرونا شایع شده و جان انسان‌ها را هدف قرار داده، انسجام و اتحاد ملی در ایرانیان بیش‌ازپیش شده درحالی‌که با شیوع همین ویروس در سایر کشورها هر قشر و صنفی تنها به دنبال حفظ جان خود بوده و تلاش می‌کردند و می‌کنند تا خود را نجات دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هم نزدیک شدن قلوب مردم به‌ویژه گیلانیان در شرایط پساکرونایی وجه اشتراک این ویروس با مردم استان است اما تفاوت‌های بسیار زیبای با یکدیگر دارند که جان گرفتن و آسیب زدن کرونا با جان سپردن و ایثار و گذشت در ما از مهم‌ترین وجوه آن است.

جدای اینکه مسؤولان گیلانی با همت و درایت در جهت مقابله با کرونا قد علم کردند، مردم همیشه در صحنه نیز بیکار ننشسته و دست‌به‌کار شدند، یکی خرید روزمره در حد یک قرص نان کرد و مایحتاج محرومان را داد، یکی دیگر ضدعفونی کوچه‌اش را شبانه بر عهده گرفت، دیگری ژل بهداشتی و مواد ضدعفونی خرید و به دست همسایه‌ها داد و صدها خدمات دیگر که تاکنون در هیچ‌کدام از کشورهای درگیر آن را نمی‌توان دید.

کرونا علیرغم پزشکان متعهد، پرستاران عاشق، دلسوز و خدمه‌های زحمتکش و پرتوان در مراکز درمانی همه و همه را مجاهدانه به میدان آورد، چه کسانی که مثل سپاه و بسیج پیوسته در خط مقدم با دشمن بودند و هستند، چه صاحبان کسب‌وکار و بازاری که سود بنگاه خود را در جهت تهیه و توزیع رایگان ماسک، ژل بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده آن‌هم به‌طور رایگان به عرصه آورده و در کنار مردم ماندند.

دراین‌بین صاحبان صنایع و خدمات نیز به خط شده‌اند و از همان روزهای نخست، یا میزان تولید خود را افزایش و یا خطوط تولید خود را به تولید با تیراژ بالای یک کالای خاص همچون ماسک، ژل بهداشتی و یا مواد ضدعفونی‌کننده تغییر داده‌اند که تعداد آن‌ها کم نیست.

عقیل فکری، یکی از چند تولیدکننده فعال در صنایع استان است که این روزها دغدغه‌ای مشابه ایرانیان دارد و آن ارتقای سطح ایمنی و سلامت مردم در برابر ویروس مهاجم کرونا است.

مدیرعامل واحد تولیدی متکا، بالش و روتختی نازپری شفت در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس می‌گوید تولیدکننده کالای خواب است اما در بحران شبه آنفولاآنزا و کرونایی بسیجی‌وار بر خود تکلیف کرده تا آستین بالا بزند و انواع ماسک بهداشتی را با پنج نیروی کار تولید و به دست مردم برساند.

فکری گفته تولیداتش را تا چهار روز به‌صورت رایگان در بین مردم پخش کرده و مصرف‌کننده‌ها نیز از آن آن‌ها استقبال کرده‌اند و این استقبال گسترده موجب شده تا اکنون دو محصول متفاوت از ماسک بهداشتی را تولید و در جامعه عرضه کند.

وی مدعی است که بیشترین سهم هزینه‌های تولید این ماسک را خود متقبل شده و سهم ناچیزی از هزینه تولید را به جهت تأمین بخشی از هزینه‌ها پس از یک دوره توزیع رایگان از مصرف‌کننده می‌گیرد.

کاری که امروز فکری‌ها در جامعه می‌کنند تداعی‌کننده جان‌فشانی‌ها و لحظه شناسی های رزمندگان دوران دفاع مقدس است که صحنه را شناخته و با علم و یقین به آن وارد میدان شده و با گذشت، ایثار و شجاعت از مال خود در جهت خدمت به مردم و وطن دست‌به‌کار شدند و کاری کردند که دشمن متخاصم‌تر از کرونا از وطن و ناموس و جان ملت دور شوند.

اقدام این تولیدکننده درست همچون رزمندگان از خود و‌ جان و مال گذشته دفاع مقدس است که در یک مقطعی تصمیم گرفتند دست از کار خود بکشند و با زمان‌شناسی و‌ حضور به هنگام پا به میدان گذاشته و روزمرگی خود را به انقلاب مردم و کشورش بگذارند.

البته به اذعان این تولیدکننده شفتی، این تنها کاری بوده که در این زمان توانسته در جهت خدمت به مردم انجام دهد و روزانه حدود ۱۰۰۰ ماسک بهداشتی تولید کند و اگر دولت دست حمایتی بر کسب‌وکارش بکشد یقیناً می‌تواند تولیدات بیشتری را در بازار عرضه کند.

در حال حاضر آنچه فکری ثابت گفته تولیداتش برای شهرستان شفت و بخشی از نیاز استان کافی است و برای تولید عرضه بیشتر محصول گرچه کش کم شده‌ اما کمبود شایانی حس نمی‌شود و می‌تواند تولیدات بیشتری نیز داشته باشد.

رفتار انسانی تولیدکننده‌هایی همچون فکری ثابت‌ها ازجمله فضائل رفتاری میلیون‌ها نفر ایرانی است که در هیچ کجای دنیا نمونه ندارد و در شرایطی که برخی از خناسان و مال‌اندوزان تنها به فکر کسب حداکثر سودند و با احتکار، امتناع از فروش و یا گران‌فروشی هستند بسیار شایسته تقدیر است.

 

 

مردم یقیناً نهایت تشکر و لطف را نسبت به این رفتارهای نوع‌دوستانه حتی با نگاه پر از لطف و مهرشان خواهند داشت اما لازم است دولت نیز نگاه مثبت به تولیدکننده‌ها که ثابت کرده‌اند همیشه در جهت تأمین ملزومات مصرفی، حفظ اشتغال و توسعه اقتصادی هستند نگاه تصدی‌گری نداشته و با قرار دادن تسهیلات ارزان و طولانی‌مدت حامی مبتلایان ویروسی مهاجمی به نام سودهای نامتعارف جریان، دیرکرد، مرکب و سنواتی در واحدهای تولیدی و صنعتی باشند تا چرخ توسعه با واکسن حمایت پایدار بچرخد و در شرایط پرالتهاب و مسموم داخلی و خارجی ادامه حیات دهد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: تولید علم کرونا ویروس ماسک بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۱۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، دکتر روستا افزود: این مقدار مواد غذایی غیرقابل‌مصرف با تشدید نظارت‌های امسال توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت میاندوآب از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهری و روستایی توقیف و جمع‌آوری‌شده بودند.

او گفت: این مواد غذایی تاریخ‌گذشته، فاسد و غیرقابل‌مصرف پس از کشف و جمع‌آوری و طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای دادستانی و با حضور نمایندگان سازمان‌های ذی‌ربط امحا و معدوم شد.

روستا با اشاره به بازدیدهای مکرر توسط بازرسان بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، تصریح کرد: کار نظارت بر مراکز عرضه در طول سال همچنان بادقت لازم انجام می‌شود و از مردم نیز درخواست داریم هنگام خرید به شرایط بهداشتی مواد غذایی توجه کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب هم چنین با اشاره به اجرای بازرسی‌های روزانه از مراکز عرضه مواد غذایی، پروتئینی و خوراکی و غیره در سطح شهرستان، گفت: از عموم مردم خواهشمندیم مایحتاج غذایی خود را از مراکز معتبر خریداری کرده و در هنگام خرید مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به برچسب اصالت و سلامت کالا و مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو و نیز پروانه ساخت، مواد تشکیل‌دهنده، تاریخ تولید و انقضا و آدرس محل تولید توجه کنند.

 

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • پاسخگویی به مسائل شرعی فرصتی برای ارتباط مردم با روحانیت است
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم)
  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • به یاد روحانی عالیقدر آیت الله سید محمد باقر شفتی