Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@11:18:04 GMT

هوای هم را داشته باشیم!

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۱۴۲۸

هوای هم را داشته باشیم!

در شرایطی که بسیاری از کشورهای جهان درگیر ویروس آغازگر قرن بیست و یکم هستند ،مردم خوب کشورمان که در مهربانی، نوعدوستی، ایثار و فداکاری شهره اند با درک عمیق و هوشمندانه شرایط کشور و رعایت توصیه های بهداشتی و اعتدال در مصرف به ویژه در مصرف لوازم بهداشتی و پرهیز از نگرانی های افراطی، انرژی مثبت را به یکدیگر هدیه می دهند و جلوه های زیبایی ازمنش مسلمان ایرانی را به نمایش می گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ویژه پزشکان ،پرستاران ودست اندرکاران امور بهداشتی وکادر درمانی با فعالیت جهادی وایثارگرانه در خط مقدم جبهه دفاع از سلامت مردم تحسین وسپاس مردم قدرشناس کشورمان را برانگیخته اند وبه حق شایستگی مدال افتخار«مدافعان سلامت »را کسب کرده اند.

مسئولان کشور البته در این زمینه مسئولیت مضاعفی دارند آنها با تلاش بیشتروحفظ آمادگی وتوان کشور برای مقابله با شیوع کرونا ویروس وتامین نیازهای ضروری جامعه ،ساماندهی و انسجام وهماهنگی مراحل مختلف پیشگیری و درمان و ایجاد فراوانی در امکانات مورد نیاز بهداشتی و اطلاع رسانی به موقع، صحیح و سریع در همه زمینه ها و از همه مهمتر نظارت و برخورد جدی با سودجویان و سوء استفاده کنندگان از این شرایط در کنار مردم عزیزقرار دارند.
 این روزها وضعیت درآمدی بسیاری از مشاغل و مراکز اقتصادی تحت تاثیر اوضاع کرونایی قرارگرفته است؛رستورانها ،هتل ها،مراکز اقامتی و خدمات گردشگری ،اغذیه فروشی ها ،کافی شاپها،مراکزخدماتی و تفریحی ،رانندگان تاکسی ،نیروهای خدماتی منازل ،کارگران فصلی و...... دچار رکود و کاهش درآمد شده اند. بنابراین انتظار می رود هم دارایی و بیمه شرایط امروز آنها را درک کنند واز فشارهای مالیاتی و بیمه‌ای برآنهاتاعادی شدن شرایط پرهیز کنند،هم مالکان اماکن استیجاری اقتصادی هوای مستاجران خود را داشته باشندوهم  نیکوکاران و آحاد جامعه در کنار آسیب دیدگان روزهای سخت باشند.

 دراین میان اقدامات آستان قدس رضوی که با نگرش درست تولیت محترم و توجه به توصیه های بهداشتی ،سلامت زائران عاشق امام رضا علیه السلام را مورد توجه قرار داده و تصمیمات وزارت بهداشت را ملاک اقدامات آستان قدس دانسته‌اند، شایسته تقدیر است .نگرشی که حفظ قداست حرم مطهر و رعایت اصول بهداشتی و محدودیت‌های پیشگیرانه برای حفظ سلامت زائران را در تضاد با یکدیگر نمی‌داند و بسترهای زیارت عارفانهکه نیازروزهای نگرانی مردم عزیز است را همراه بارعایت نکات علمی و بهداشتی، برای عاشقان ولایت فراهم می‌کند.

در روزهایی که می‌توان در چهره‌های همه مردم مهربانی ،عشق وعطوفت را شاهد بود، متاسفانه برخی کاربران فضای مجازی با انتشار اطلاعات نادرست و شایعات نگران کننده سعی در بر هم زدن امنیت روانی جامعه دارند ونیز سودجویی و سوء استفاده برخی انسان نماهابرای برهم زدن اوضاع اقتصادی وعبورازجان هموطنان بخاطرمطامع دنیوی مایه تأسف است.اخلالگران روانی جامعه وهمچنین کسانی که با ایجاد گرانی ،کمبود و احتکار به ویژه در زمینه لوازم مورد نیاز بهداشتی و کالاهای اساسی بر نگرانی جامعه می افزایندنباید از چشم دستگاههای نظارتی وقضایی دور بمانند وازمجازات در خور بگریزند.
افرادی که صلاحیت نام انسان را هم ازدست داده اند:
توکزمحنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی

* منتشر شده در روزنامه قدس۱۳۹۸/۱۲/۱۱

کد خبر 1359124

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۱۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: دشمن با نقشه‌های خود درباره حجاب و عفاف، قصد دارد به سلامت جامعه آسیب بزند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام عبودی، شامگاه_ جمعه، هفتم اردیبهشت_ در کارگاه آموزشی حجاب و عفاف در حضور فرهنگیان شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: حجاب و عفاف موضوع بسیار مهمی برای معلمان است، مگر می‌شود شغل معلمی را بپذیریم، بعد قوانین این شغل را رعایت نکنیم و قانون را به‌هم زد.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف مربوط به بشریت است و نگاه دین ما نسبت مسئله حجاب و عفاف متفاوت است، افزود: در هر مسئله‌ای باید فکر و اندیشه را اصلاح نمود، در دنیا اندیشه‌ها خیلی متفاوتی وجود دارد، خداوند پیامبران و امامان را فرستاد که اندیشه صحیح را به ما یاد دهند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به داستان حضرت موسی (ع) که به کوه طور رفت و با خدا مناجات کرد، گفت: حضرت موسی فرمودند؛ «خدایا مرا ببین» خداوند، فرمودند؛ «هرگز مرا نخواهی دید» شاعران به این قصه سه نگاه متفاوت دارند پس باید ماها نیز نگاه‌مان را اصلاح نمائیم.

وی تصریح کرد: بعضی از افراد عریان بودن را مترقی بودن می‌دانند، در صورتی که این موضوع نشان از بی‌غیرتی و بی‌عفتی است.

عبودی خاطرنشان کرد: مرد باید قوام زندگی باشد، باید مدیر زندگی باشد، ما باید بُعد دنیایی حجاب و عفاف را مدنظر داشته باشیم، عزت و شرافت در این مورد باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: در مورد بی‌حجابی و بی عفتی معتقد به برخورد تنها نیستیم، این مورد آخرین مرحله است، فلذا اساس کار در این مورد تبیین و گفت‌وگو است با رعایت حفظ شأن و شخصیت طرف مقابل خیلی از کسانی که اهل رعایت نیستند با ارشاد و راهنمایی قابل توجیه و پذیرش هستند.

در ادامه صالح داستار سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: روز معلم تجلیل از موفقیت‌ها و ارزش‌ها است، منظور پاسداشت مقام رفیع معلم است معلمی شغل انبیا الهی بوده و این شغل رفیع است.

وی افزود: یکی از مدارسی که زودتر از مدارس دیگر راه‌اندازی شد حوزه علمیه آیت الله ملک حسینی بود، باید یاد کنیم از این شخصیت برجسته و از مفاخر استان که معلمی جامع بود.

داستار با بیان اینکه رهبر کبیر انقلاب فرموده‌اند؛ «دانشگاه دیر است به مدرسه برسیم»، تصریح کرد: دشمنان درصدد هستند که حجاب را از زنان و دختران بگیرند، قصد آسیب زدن به سلامت، روح و روان و جریحه‌دار کردن روح مردم و جامعه را دارند، بنابراین ما باید هوشیار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان سرمایه‌های اصلی ما هستند باید به دنبال فرزندپروری دینی و الهی باشیم، باید به دنبال تعمیق باورها بود، بنابراین مدارس تحت مدیریت مدیران باید از تربیت دینی و الهی بهره‌مند شوند.

کد خبر 748177

دیگر خبرها

  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • همه باید دفاع جانانه و فداکارانه ای از احکام اسلام داشته باشیم
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌