Web Analytics Made Easy - Statcounter

تجربیات چین در «قرنطینه شهر ووهان»، پیگیری مبتلایان و افرادی که با مبتلایان تماس نزدیک دارند، و تضمین جداسازی آنها از یکدیگر، برای جامعه جهانی قابل استفاده است. ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رادیو بین المللی چین، گزارش گروه بازرسی مشترک چین و سازمان بهداشت جهانی درباره وضعیت کنترل کروناویروس در چین 29 فوریه (10 اسفند) منتشر شد که در آن، درباره ارزیابی تلاش های چین برای کنترل کروناویروس آمده است: «چین شجاعانه‌ترین، منعطف‌ترین و جدی‌‌ترین تدابیر در تاریخ را برای کنترل شیوع بیماری اتخاذ کرده است»

این، نتیجه گیری مشترک 25 عضو گروه یادشده از کشورهای چین، آلمان، ژاپن، کره جنوبی، نیجریه، روسیه، سنگاپور، آمریکا و سازمان بهداشت جهانی، پس از 9 روز بازرسی در چین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شی جین پینگ رئیس جمهور چین بارها تاکید کرد باید همیشه امنیت و سلامت مردم را در اولویت قرار داد. در این راستا، ظرف کمتر از بیست روز، دو بیمارستان مخصوص که هر یک دارای 2500 تخت بستری هستند، در شهر ووهان ساخته شده و یک شبکه گسترده و عمیق برای کنترل بیماری که حتی به کوچکترین سازه های شهرها و روستاها می رسد، ایجاد شده است.

این گروه بازرسی مشترک در زمان حضور خود در چین برای بررسی وضعیت، تحت تأثیر مواردی مثل احترام دولت به زندگی مردم و حفاظت از آن، توان بالای چین برای بسیج جامعه، انجام سریع برنامه ها و تمایل دسته جمعی به کمک به افراد دیگر قرار گرفتند.

کارشناسان این گروه همچنین شاهد آن بودند که چین برای نجات بیماران از فناوری‎های مانند داده‎های بزرگ، هوش مصنوعی و 5 جی استفاده می‎کند و برای تأمین تجهیزات پزشکی و درمانی بودجه بسیار عظیمی اختصاص داده است.

در حال حاضر، وضعیت شیوع کووید-19 در چین در حال بهبود است اما در سوی دیگر این بیماری در سراسر جهان گسترش یافته و سازمان بهداشت جهانی سطح خطر شیوع کروناویروس در جهان را از سطح «بالا» به «بسیار بالا» ارتقاء داده است. یافتن راهی برای کنترل شیوع این بیماری در جهان یکی از فوری‎ترین اولویت کنونی جامعه جهانی است.

در گزارش فوق آمده است: تجربیات چین در کنترل کروناویروس بسیار مهم و قابل استفاده است. تجربیات چین در «قرنطینه شهر ووهان»، پیگیری مبتلایان و افرادی که با مبتلایان تماس نزدیک دارند، و تضمین جداسازی آنها از یکدیگر، برای جامعه جهانی قابل استفاده است.

ویروس مرز نمی‎شناسد و همه کشورها در عین آماده شدن برای مقابله با آن نباید هراس بیش از حد به خود راه دهند. همان طور که تدروس آدانوم مدیر کل سازمان بهداشت جهانی گفته است: در صورت اتخاذ تدابیر درست، بیماری تحت کنترل قرار خواهد گرفت. او این واقعیت را پیامی کلیدی از سوی چین برای جهان خواند.

ایران دومین کشور موفق در درمان بیماران مبتلا به کرونا شناخته شد + جدولسازمان بهداشت جهانی هشدار کرونا را به بالاترین سطح افزایش دادسازمان بهداشت جهانی از درمان کرونا با داروی ابولا و سارس خبر دادنظر سازمان بهداشت جهانی برای "استفاده از ماسک‌ به‌هنگام شیوع کرونا" چیست؟

 

انتهای پیام/

R36447/P/S8,87/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا اخبار "چین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اخبار چین ویروس کرونا اخبار چین سازمان بهداشت جهانی قابل استفاده تجربیات چین جامعه جهانی برای کنترل شهر ووهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۱۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی صبح امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: در بحث جمعیت ابتدا تشکر می‌کنم از مجموعه‌های فعال فرهنگی و حلقه‌های میانی، مدیر کل امور بانوان استانداری همدان که زحمات زیادی در حوزه جمعیت در استان کشیدند.

وی ادامه داد: ریشه اصلی جمعیت به فرهنگی که به صورت تاریخی در جامعه ریشه دار شده بر می‌گرد و با توجه به شعارهایی که در دهه هفتاد مطرح شده و حتی قبل از انقلاب در فضاهای شهری بین اقشار مختلف مطرح بوده که فرزند کمتر را نماد روشنفکری نماد امروزی بودن می‌دانستن و متأسفانه این فرهنگ همچنان حاکم است مشکل اصلی جمعیت در جامعه را فرهنگی دانستند.

شعبانی با اشاره به اینکه بعضی‌ها مسائل اقتصادی را در بحث مسئله جمعیت بیان می‌کنند، افزود: شاید برای بعضی خانواده‌ها اقتصاد مهم باشد اما یک نکته وجود دارد که ضعف اقتصاد بر این نگاه فرهنگی تأثیر گذاراست اما ریشه اصلی همان مسئله فرهنگی است که به اندیشه و جهان بینی جامعه برمیگردد که شاید نیازمند اصلاح باشد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: نکته حائز اهمیت توجه به عملکرد خانه های بهداشت و مراکزی که در علوم پزشکی به صورت مستقیم با خانم های باردار در ارتباط هستند این مجموعه‌ها در اصلاح فرهنگ بسیار تأثیرگذار هستند و وزارت بهداشت و درمان یکی از مهمترین ارکانی است که می‌تواند در اصلاح این شرایط کمک کند.

وی اظهار کرد: هر چقدر حلقه های میانی تلاش بکنند خانه‌های بهداشت و پزشکان که جامعه به آنها مراجعه می‌کنند در این موضوع مؤثرتر هستند.

شعبانی در پایان گفت: باید دقت کرد که ما در حوزه جمعیت از کجا ضربه خورده ایم از همانجا درصدد اصلاح شرایط باشیم.

کد خبر 6090771

دیگر خبرها

  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • کیفیت قابل‌قبول هوای تهران در یازدهمین روز اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • حضور سجاد گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی ووهان
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود