Web Analytics Made Easy - Statcounter

صحبت‌های جالب پپ گواردیولا درباره ضربات پنالتی و نقش اعتماد به نفس بازیکنان در آن.

طرفداری- وقتی صحبت از ضربات پنالتی باشد، سیتیزن‌ها در این فصل مشکلاتی درباره آن داشته‌اند. با این حال دومین قهرمانی متوالی آن‌ها در فصل گذشته با پیروزی مقابل چلسی در ضربات پنالتی به دست آمد. جایی که آن‌ها آمار 4 گل از 5 ضربه پنالتی را ثبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هر ترتیب، منچسترسیتی دوست دارد تا امروز و در مسابقه برابر استون ویلا از چارچوب فینال لیگ کاپ، بدون نیاز به وقت‌های اضافی یا ضربات پنالتی، جام را برای خود کند.

به گزارش منچستر اوینینگ نیوز، کوین دی بروین با گل کردن پنالتی خود، باعث پیروزی 1-2 شاگردان گواردیولا مقابل رئال مادرید شد. قابل ذکر است که قبل از آن، رحیم استرلینگ، ایلکای گوندوعان، گابریل ژسوس و سرخیو آگوئرو پنالتی‌های خود را از دست داده بودند. جایی که منچسترسیتی 5 مورد از 7 پنالتی گذشته خود در لیگ برتر را از دست داده است.

پپ گواردیولا درباره این که آیا بازیکنانش برای بازی مقابل استون ویلا تمرین اضافی پنالتی داشته‌اند گفت:

آمار ما در این فینال خیلی خوب است. مشکل اینجاست که اخیرا بی نقص نبوده‌ایم. بازیکنانی که می‌خواهند، بیش تر اوقات تمرین پنالتی انجام می‌دهند اما من طرفدار این مسئله نیستم. بسیار باور دارم که بیش‌تر درباره این است که قبل از زدن ضربه پنالتی، چه احساسی داشته باشید. شما در ومبلی و زیر فشار هستید. پس همه چیز درون سر شما است. اگر بگویید توپ را گل خواهم کرد، این راه درستش است. اگر شک داشته باشید، پنالتی را خراب خواهید کرد. اهمیتی نمی‌دهم پنالتی راست، چپ، بالا، پایین یا به صورت چیپ زده شود. قبل از آن به دروازه‌بان نگاه کنید یا نکنید. این‌ها مهم نیست. تنها چیزی که اهمیت دارد آن است که بازیکن فکر کند می‌تواند توپ را گل کند. چرا که در صورت عادی این اتفاق می‌افتد.    

گواردیولا نمی‌خواهد بازیکنانش را مجبور به زدن ضربه پنالتی کند و قبل از آن نیز لیست پنج نفره تنظیم نمی‌کند. او از بازیکنانش می‌خواهد تا مسئولیت ضربات پنالتی را بر عهده بگیرند.

همیشه دوست دارم تا بازیکنان تصمیم بگیرند. بعضی اوقات می‌نویسم دوست دارم چه بازیکنانی مسئولیت زدن پنالتی را بر عهده بگیرند؛ اما در بازی، شما در آن لحظه هستید و همه چیز درباره اعتماد به نفس است. در بعضی موارد بازیکنی شک و تردیدهایی دارد. کسی که مسئولیت پنالتی را بر عهده می‌گیرد، باید کاملا اطمینان داشته باشد که توپ را وارد دروازه می‌کند. هیچ ترس، احساس منفی و حتی کوچک‌ترین فکری درباره از دست دادن آن نباید داشته باشد. اگر بازیکنی پنالتی از دست دهد و بگوید اطمینان داشته که می‌تواند آن را گل کند، این مشکلی نیست. اما اگر از دست دهند و بعد بگویند درباره آن شک و تردیدهایی داشته‌اند، این دیگر خوب نیست.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: ضربات پنالتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۲۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوشحالی بازیکنان دورتموند پس از پیروزی مقابل پاری سن ژرمن و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا / فیلم

دورتموند همچون بازی رفت، در پاریس نیز مقابل حریف فرانسوی خود پیروز شد و به فینال لیگ قهرمانان این فصل راه یافت.

دانلود (12.2MB)

دیگر خبرها

  • خوشحالی بازیکنان رئال مادرید در کنار تماشاگران پس از صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا
  • توخل: بسیار بعید است که در بایرن بمانم
  • بهترین گلزنان ۵ لیگ معتبر اروپایی بدون احتساب ضربات پنالتی: هری کین با اختلاف در صدر
  • درخواست سرمربی سابق بایرن: من را برگردانید
  • کری‌‎خوانی سباستین کل برای بایرن مونیخ: می خواهیم با آنها تسویه حساب کنیم
  • آرزوی آزمون برای امباپه برآورده نشد
  • بازیکنان دورتموند و خواندن ترانه Someone like you از ادل پس از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا / فیلم
  • خوشحالی بازیکنان دورتموند پس از پیروزی مقابل پاری سن ژرمن و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا / فیلم
  • هدیه نکونام به بازیکنان استقلال بعد از برد شیرین
  • امیدوارم با صعود به المپیک خواسته‌ فدراسیون را برآورده کنیم