Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سرهنگ بیژن خدایی فرمانده انتظامی شهرستان قزوین گفت: در پی اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و کنترل محور‌های مواصلاتی، ماموران یگان امداد این شهرستان حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به ۲ دستگاه خودروی پراید و پیکان وانت که بصورت نامتعارف پارک شده بودند مشکوک شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ خدایی ادامه داد: ماموران پس از استعلام پلاک این خودرو‌ها متوجه شدند که دارای سابقه سرقت هستند که بلافاصله آن‌ها را به پارکینگ منتقل کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ضمن توصیه به شهروندان برای خودداری از پارک خودرو در محیط‌های خلوت و فاقد روشنایی گفت: تلاش برای شناسایی سارق یا سارقان این خودرو‌ها ادامه دارد.

مهلت تعویض کارت‌های قدیمی معافیت و پایان خدمت تا پایان امسال

سرهنگ امید همتی مجد معاون وظیفه عمومی استان قزوین گفت: با توجه به اتمام طرح تعویض کارت پایان خدمت و معافیت به هوشمند تا پایان امسال، در صورت عدم مراجعه متقاضیان، از ابتدای سال آینده کارت پایان خدمت و معافیت المثنی صادر می‌شود.

سرهنگ همتی افزود: همه کارت‌های قدیمی معافیت و پایان خدمت از اعتبار ساقط شده و دارندگان این کارت‌ها فقط تا پایان امسال مهلت دارند برای تعویض کارت قدیمی خود به هوشمند اقدام کنند.

او اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند برای تعویض کارت معافیت و پایان خدمت به هوشمند از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+۱۰ اقدام کنند که در صورت وجود سابقه اطلاعات در سامانه وظیفه عمومی حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز کارت هوشمند صادر می‌شود.

گسترش چتر پیشگیری اجتماعی با آموزش و آگاه سازی

فرمانده انتظامی استان قزوین پیشگیری اجتماعی را کارآمدترین روش برای مقابله با جرایم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت فرهنگی همواره در جایی که کلیه راهکار‌ها به بن بست برسد خواهد توانست چاره بسیاری از آسیب‌ها در جامعه باشد.

سردار مهدی حاجیان با اشاره به اینکه اهرم اصلی در ارتقای امنیت و احساس امنیت در جامعه مشارکت همگانی است، افزود: برنامه ریزی دقیقی در ناجا برای توانمند سازی، آگاه سازی آحاد مختلف جامعه با هدف ترویج فرهنگ خود کنترلی در اولویت بندی جرایم و آسیب‌ها وجود دارد.

او با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری کلاس‌های آموزش همگانی گستری چتر پیشگیری اجتماعی در جوامع هدف است، اضافه کرد از ابتدای امسال تا کنون مربیان آموزش همگانی پلیس قزوین در این زمینه ۷۵۶ کلاس آموزش همگانی در جوامع هدف مدارس، مساجد، اصناف، دانشگاه‌ها و ادارات برگزار کرده و در این کلاس‌ها بیش از ۳۵ هزار و ۹۶۷ نفر از گروه‌های هدف از مطالب راهبردی و کاربردی پلیس بهره‌مند شده اند.

فرمانده انتظامی استان افزود: در کلاس‌های آموزش همگانی مطالبی مد نظر قرار داده می‌شود که بیشترین نیازمندی ارائه به جوامع هدف در آن احساس شده است که از مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسات به اقتضاء شرایط مخاطبان و نیازمندی‌های جامعه می‌توان به موضوعاتی همچون پیشگیری از سرقت، اعتیاد و مواد مخدر، تهاجم فرهنگی، آسیب شناسی فضای مجازی و ماهواره تهدیدات آن و دیگر آسیب‌های اجتماعی از این قبیل اشاره کرد.

او گفت: نتیجه برگزاری این گونه کلاس‌های آموزش همگانی افزایش ضریب دانش و آگاهی عمومی در برخورد با معضلات و آسیب‌های اجتماعی و تهدیدات پیش روی خانواده‌ها به ویژه قشر جوان و نوجوان همچنین توانمندسازی ساختار جامعه در مسیر تحقق پیشگیری اجتماعی از جرایم وآسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسته حوادث نیروی انتظامی معافیت و پایان خدمت آسیب های اجتماعی پیشگیری اجتماعی فرمانده انتظامی تا پایان امسال آموزش همگانی تعویض کارت کارت ها آسیب ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۲۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟

سردار تقی مهری درباره مجازات اقدامات مجرمانه برای معافیت از سربازی گفت: برابر ماده ۶۰ قانون جرایم و مجازات خدمت وظیفه عمومی کسانی که با ارتکاب اعمالی چون جعل شناسنامه، مهر، امضا، کارت پایان خدمت، کارت معافیت، استفاده از شناسنامه دیگران، اعمال نفوذ، شهادت کذب، گواهی خلاف واقع، مکتوم داشتن حقیقت، اخذ رشوه یا فریب دادن مشمول موجبات معافیت خود یا دیگران را از خدمت وظیفه عمومی فراهم سازند، به اتهام آنان در دادگاه صالحه رسیدگی شده و با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به حبس تعزیزی از یکسال تا پنج سال محکوم می‌شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا، ادامه داد: چنانچه تقلب یا جعل و یا دریافت رشوه تاثیری در وضعیت مشمول نداشته باشد، مرتکبان با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به انفصال از یکسال تا ۱۰ سال از خدمات دولتی و ضبط رشوه به عنوان جریمه و شش ماه تا سه سال حبس محکوم خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت دریافت شناسه یکتا در لرستان
  • لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟
  • کشف خودروی سرقتی پراید در بروجن
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • کشف دو خودروی سرقتی در سمنان