Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@13:30:16 GMT

ترکیه دو هواپیمای سوریه را در ادلب هدف گرفت

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۲۴۰۵

ترکیه دو هواپیمای سوریه را در ادلب هدف گرفت

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) اعلام کرد که نیروهای نظامی ترکیه دو هواپیمای سوریه را در منطقه ادلب هدف گرفتند.

بر اساس این گزارش دو خلبان این دو هواپیما با چتر نجات فرود آمدند و حالشان خوب است.

شبکه المیادین هم گزارش داد  که هواپیماهای سوریه در غرب شهر سراقب در استان ادلب سقوط کردند و مشاهده شد که خلبان‌های آن چطور به سلامت فرود آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المیادین هم تایید کرد که همه خلبان‌ها حالشان خوب است و فقط یکی جراحت بسیار سطحی دارد.

خبرنگار المیادین گفت که پس از سقوط دو هواپیما خودروهای آمبولانس در محل حاضر شدند و خلبان‌ها را در حالی که حالشان خوب است منتقل کردند.

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز یکشنبه مدعی شد که از آغاز مداخله نظامی کشورش در خاک سوریه بیش از دو هزار نیروی وابسته به نظام سوریه در ادلب را کشته و یک پهپاد، هشت بالگرد و ۱۰۳ تانک را منهدم کرده است.

وی مدعی شد که ۷۲ توپخانه و سکوی پرتاب موشک و سه سامانه دفاع هوایی متعلق به نظام سوریه منهدم شد.

 وزیر دفاع ترکیه گفته که عملیات "سپر بهار" را پس از کشته شدن نیروهای ترکیه‌ای در ادلب ادامه می‌دهد.

از  ماه فوریه که آنکارا تصمیم به اعزام نیروهایی به مناطق تحت کنترل گروه های تروریستی در سوریه گرفته است، بیش از ۵۵ نظامی ترکیه‌ای در سوریه کشته شدند.

۳۴ نظامی ترکیه بامداد روز جمعه در حمله هوایی که در نزدیکی روستای «الباره»، در «جبل الزاویه»، (حومه استان ادلب) رخ داد، کشته شدند که پس از آن، دولت ترکیه نیز دست به حملات علیه مواضع ارتش سوریه زده است.

عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در استان‌های ادلب و حلب از چهارم بهمن ماه گذشته و به دنبال نقض گسترده آتش‌بس توسط تروریست‌ها مجددا آغاز شد و کما کان ادامه دارد، اما این عملیات با مخالفت ترکیه روبروست که از گردانندگان اصلی تروریست‌های ادلب است.

نماینده سوریه در شورای امنیت هم جمعه شب گذشته از شورای امنیت خواست مانع رفتارهای خصمانه ترکیه در شمال سوریه و اقدام آنکارا در حمایت از گروه‌های تروریستی شده و تجاوزهای رژیم صهیونیستی به حریم هوایی سوریه شود.

310 310

کد خبر 1359177

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ترکیه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۲۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، درگیری‌ها و حملات بین گروه‌های مخالف و نیروهای نظام سوریه ادامه دارد و فضای پرتنشی در شمال غرب سوریه حاکم است. ارتش ترکیه پس از اینکه هیئت «تحریر الشام» از پاسخگویی به درخواست این کشور برای ایجاد نقاط مرزی خودداری کرد، نیروهای کمکی به منطقه اعزام کرد.

منابع سوری گفتند: ارتش ترکیه نیروهای کمکی را به گذرگاه «الغزاویه» اعزام کرد که این گذرگاه، مناطق تحت کنترل هیئت «تحریر الشام» در ادلب را از حومه غربی آن جدا می‌کند. هم‌زمان یک کاروان نظامی متعلق به هیئت تحریرالشام شامل ده‌ها نیروی مسلح با سلاح‌های سنگین از حومه ادلب به سمت گذرگاه مذکور حرکت کرد.

این منابع سوری توضیح دادند که تقویت‌های متقابل پس از آن صورت گرفت که تحریر الشام درخواست طرف ترکیه را رد کرد؛ این درخواست به ایجاد نقاط مرزی تحت نظارت نیروهای «گارد مرزی» ارتش ملی تحت حمایت ترکیه در کنار نیروهای خود ترکیه با هدف محدود کردن عملیات قاچاق انسان به خاک این کشور ارتباط می‌یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • هلاکت ۴ نظامی به دست مبارزان مقاومت در المغراقه غزه
  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت