Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@02:31:39 GMT

شرایط اعزام اساتید به حج تمتع ۹۹

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۲۴۹۰

شرایط اعزام اساتید به حج تمتع ۹۹

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان شرایط اعزام اساتید به حج تمتع ۹۹  را فراهم کرد. در ادامه این گزارش به بیان جزئیات و شرایط این طرح می پردازیم.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان شرایط این اعزام را تشریح کرد.

اعزام کاروان ویژه اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی جهت تشرف به حج تمتع سال ۱۳۹۹ به صورت محدود فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان تهران و البرز که دارای سند ودیعه حج تا قبل از تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ باشند، می‌توانند در این کاروان ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: آغاز مهلت مجدد ثبت نام کنکور ۹۹ از فردا

اساتید دانشگاه‌های تهران و البرز که واجد شرایط و متقاضی اعزام با کاروان مذکور به حج تمتع هستند می توانند در این دوره شرکت کنند.

داوطلبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ۵۳-۶۶۹۵۰۷۴۷- ۰۲۱ تماس حاصل کنند.

شرایط اعزام به حج تمتع ۹۹

ثبت نام در کاروان‌های حج تمتع سال ۱۳۹۹ از جمعه نهم اسفند ماه در سراسر کشور آغاز شده است.

اولویت‌های اصلی شامل آندسته از دارندگان قبوض ودیعه گذاری تا تاریخ ۳۱ فروردین ماه سال ۱۳۸۶ که قبلاً نسبت به تکمیل اطلاعات و دریافت کد رهگیری از سامانه https://reserve.haj.ir اقدام نموده اند، می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح روز ۹ اسفند ماه سال ۹۸ به ثبت نام مبادرت ورزند.

واجدین شرایط می‌بایست برای انتخاب کاروان، رزرو و ثبت نام اولیه به سامانه https://reserve.haj.ir مراجعه و پس از آن مدارک لازم را به مرور زمان به مدیر کاروان مربوطه تحویل نمایند.

ثبت نام ذخیره نیز از دارندگان قبوض ودیعه گذاری تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۸۶ که قبلاً در سامانه https://reserve.haj.ir با تکمیل و بروز رسانی اطلاعات خود کد رهگیری دریافت نموده اند، از ساعت ۱۰ صبح روز ۲۱ اسفند ماه ۱۳۹۸ انجام می‌گیرد.

هزینه قطعی سفر هر کاروان بر مبنای مخارج ارزی و ریالی برای هر زائر محاسبه و مبلغ نهایی آن برای هر کاروان درج و در دو مرحله، بخش اول۲۵۰ میلیون ریال (بااحتساب اصل مبلغ ودیعه‌گذاری وسود متعلقه) و بخش دوم مبلغ باقیمانده هزینه سفر (که زمان دریافت آن از طریق مدیر کاروان به زائر اعلام میگردد) اخذ خواهد شد.

نکات ضروری که باید درباره حج تمتع بدانید

۱- انتخاب و ثبت‌نام متقاضی در کاروان‌هایی میسر خواهد بود که با اطلاعات تکمیل و بروزشده متقاضی در سامانه http://reserve.haj.ir مطابقت داشته باشد (از حیث استان و شهرستان محل اعزام و سایر اطلاعات درج شده از سوی فرد در سامانه تکمیل اطلاعات).

۲- متقاضیان پس از قطعی نمودن ثبت‌نام باید رسید مربوطه را از مدیر کاروان دریافت و ضمن مطالعه مندرجات آن، رسید ثبت‌نام را نزد خود نگهداری نمایند.

۳- چنانچه متقاضی پس از انجام رزرو و ثبت‌نام قطعی در زمانبندی و مهلت اعلام شده از سوی کاروان نسبت به واریز هزینه سفر اقدام ننماید منصرف از سفر تلقی شده و رزرو وی در کاروان بصورت یک طرفه و سیستمی ابطال میگردد و درصورت تمایل میبایست مراحل را مجدداً در ظرفیت‌های خالی کاروان‌ها دنبال نماید.

۴- متقاضیان محترم می‌بایست درزمان مربوطه با هماهنگی مدیر کاروان نسبت به مراجعه به پزشک و مراکز پزشکی مورد نظریکه از سوی مدیرکاروان معرفی می‌گردد اقدام و درصورت تأیید استطاعت پزشکی مراحل نهایی سفر خود را دنبال نماید؛ بدیهی است درصورت عدم مراجعه به موقع به پزشک و انجام معاینات مربوطه و یا عدم تأیید استطاعت پزشکی، فرآیند ثبت‌نام و اعزام فرد متوقف و فرد دارای اولویت دیگر جایگزین خواهد شد.

۵- مدیر کاروان موظف است با هم‌فکری و هم‌کاری سه نفر از افراد برگزیده از سوی زائرین که در اولین جلسه آموزشی انتخاب می‌شوند درخصوص تهیه ملزومات شخصی زائرین نظیر ساک، لباس احرام و سایر موارد ازقبیل نحوه‌ی انتقال به فرودگاه (که به هزینه زائرین خواهد بود) تمهیدات لازم را فراهم نماید. نظارت بر این‌گونه هزینه‌ها بر‌عهده سه نفر مذکور خواهد بود.

۶- متقاضیان اعزام به حج تمتع که در کاروان ثبت‌نام قطعی نموده‌اند می‌بایست درصورت تشکیک به ممنوع‌الخروج بودن خود قبل از تشرف و در فرصت متقتضی با مراجعه به مراکز مربوطه در این باره اطمینان لازم را کسب نمایند. بدیهی است جبران هرگونه خسارات مالی احتمالی در اینخصوص برعهده شخص متقاضی بوده که در هزینه‌های انصراف از سفر لحاظ خواهد شد.

۵- گذرنامه:
متقاضیان واجد شرایط در صورت نداشتن گذرنامه بین‌المللی از هم‌اکنون نسبت به اخذ گذرنامه اقدام نمایند. ضمناً متقاضیانی که دارای گذرنامه با تاریخ اعتبار کمتر از ۳۰ دی ماه ۱۳۹۹ می‌باشند نیز باید نسبت به تمدید و یا تعویض گذرنامه خود اقدام نمایند؛ همچنین به اطلاع می‌رساند که همانند سال‌های گذشته با تعامل و همکاری مجدانه ادارات کل گذرنامه ناجا، امور مربوط به گذرنامه حجاج از طریق دفاتر پلیس + ۱۰ در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابل انجام خواهد بود، ازاینرو زائرین محترم می‌بایست حداکثر تا اوایل اردیبهشت ۱۳۹۹، پیش‌بینی تحویل گذرنامه خود به مدیر کاروان را بنمایند.

ر‌- نحوه دریافت وجه قربانی زائران:
پس از توافق با بانک توسعه اسلامی در عربستان و نهایی شدن وجه قربانی، مراتب از طریق کاروان به اطلاع زائرین خواهد رسید تا نسبت به واریز آن به حسابی که از سوی سازمان به آنان اعلام می‌شود، اقدام نمایند.

ز‌- واگذاری قبوض:
ودیعه‌گذارانی که به هردلیل امکان تشرف را نداشته و قصد واگذاری قبض خود را به دیگری دارند میتوانند با مراجعه به سامانه زیر و سپس از طریق دفاتر زیارتی انتخابی (در سامانه مربوطه) درخواست خود را پیگیری نماینذ. در ضمن افرادی در این سامانه افرادی که قصد دریافت قبض را دارند نیز امکان ثبت درخواست و پیگیری خواهند داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حج تمتع دانشگاهیان مدیر کاروان حج تمتع ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۲۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام نخستین کاروان عمره استان سمنان به سرزمین وحی

نخستین کاروان عمره مفرده استان سمنان از شاهرود به سرزمین وحی اعزام شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075147 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعزام نخستین کاروان عمره استان سمنان به سرزمین وحی
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد