Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:45:49 GMT

انهدام باند سارقان موبایل قاپ در پایتخت

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۲۵۸۴

انهدام باند سارقان موبایل قاپ در پایتخت

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت، سرهنگ کارآگاه احمد نجفی در این باره گفت: در اواسط بهمن ماه امسال با تماس تلفنی مرد جوانی به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ ماموران کلانتری ۱۰۴ عباس آباد در جریان وقوع سرقت گوشی تلفن همراه گرانقیمت (ایفون ایکس) مال باخته در محدوده خیابان شهید بهشتی توسط دو موتورسوار قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از تحقیقات اولیه توسط ماموران کلانتری، پرونده تشکیل شده با دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی عنوان کرد: شاکی در توضیحاتش گفت در خیابان بهشتی در حال صحبت کردن با گوشی ام بودم که ناگهان دو موتور سوار به من نزدیک شده و در یک لحظه گوشی ام را قاپیدند. بلافاصله به همراه شهروندی موتورسواران را دنبال کردیم ولی ترک نشین موتورسیکلت من را با سلاح سرد تهدید کرده  و سریعا از محل گریختند.

سرهنگ نجفی با اشاره به اینکه  در  تحقیقات میدانی و به شواهد تصویری از چهره هر دو موتورسوار، گفت: تحقیقات پلیسی مبنی بر شناسایی هویت و مخفیگاه متهمان ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان در پرونده دیگری در بیستم بهمن ماه موفق به دستگیری یک سارق سابقه دار به نام " بهنام " ۳۰ ساله در محدوده خیابان ۱۷ شهریور شدند که در بازرسی از مخفیگاه وی یک دستگاه گوشی تلفن همراه ایفون ایکس کشف و به اداره هجدهم منتقل شد.

نجفی تصریح کرد: در بررسی سوابق بهنام مشخص شد وی دارای سوابق متعدد در زمینه های سرقت و توزیع مواد مخدر است.

وی بیان داشت: متهم در تحقیقات پلیسی ضمن اعتراف به موبایل قاپی در خصوص گوشی آیفون کشف شده از مخفیگاهش اظهار داشت، حدود ۴ ماه است که من با همکاری دو تن از همدستانم که موتورسوار هستند سوژه ها را انتخاب و من به عنوان اسکوریت همدستانم را همراهی می کردم. زمانی که موتورسواران گوشی را از مال باخته سرقت می کردند به همراه مال باخته همدستانم را دنبال و سعی می کردم موتورسواران از محل فرار کنند.

معاون مبارزه با جرایم سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی و محرز شدن چهره به دست آمده از سارقان همدستان بهنام و مخفیگاه متهمان شناسایی شد. با هماهنگی های قضائی، کارآگاهان موفق شدند در بیست و سوم بهمن ماه در دو عملیات مستقل در محدوده های خیابان ری و ۱۷ شهریور هر دو سارق را دستگیر و موتورسیکلت مورد استفاده در صحنه سرقت نیز از مخفیگاه آنان کشف و به اداره هجدهم انتقال یافت.

وی با اشاره به اینکه متهمان به ۵۰ فقره سرقت با همکاری یکدیگر اعتراف کردند، تصریح کرد: تا کنون ۴۰ تن از مال باختگان شناسایی و هر ۳ سارق با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار دارند.

برچسب‌ها فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پلیس تهران بزرگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پلیس تهران بزرگ فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پلیس تهران بزرگ اداره هجدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۲۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری اعضای باند سرقت به عنف در بوئین‌زهرا

به گزارش تابناک، بنا بر اعلام روابط عمومی نیروی انتظامی استان قزوین، سرهنگ داود عبدالمالکی اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت به عنف از یکی از واحدهای تولیدی فعال در زمینه فرآوری کشمش در شهر شال، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان بوئین‌زهرا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نگهبان شرکت در اظهارات خود به ورود سارقان و ضرب و جرح توسط آن‌ها اشاره کرده بود، افزود: سارقان پس از ضرب و جرح نگهبان مقادیر قابل توجهی کشمش، تجهیزات و لوازم شرکت را به سرقت برده بودند.

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: مأموران در بررسی‌های تخصصی از محل وقوع سرقت، سرنخ‌هایی از دست داشتن ۲ نفر از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار به‌دست آورده و با هماهنگی قضائی، فعالیت‌های آنان را تحت نظر گرفتند.

عبدالمالکی خاطرنشان کرد: هر ۲ متهم در حالی که قصد فروش ۵۰۰ کیلو از کشمش‌های سرقتی را داشتند در اقدامی غافلگیرانه توسط مأموران دستگیر شده و به مقر انتظامی منتقل شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان در تحقیقات پلیسی به بزه انتسابی با همدستی ۲ عضو دیگر باند اعتراف کرده‌اند، گفت: ۲ سارق دیگر در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شده و حدود هزار و ۴۳۰ کیلوگرم کشمش و بخش قابل توجهی از اقلام سرقتی در مخفیگاه آن‌ها کشف شد.

 

دیگر خبرها

  • سرقت ۳۰۰ میلیارد ریال طلا در البرز/ سارقان دستگیر شدند
  • دستگیری اعضای باند سرقت به عنف در بوئین‌زهرا
  • انهدام باند سارقان منزل در زابل
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • دستگیری باند سارقان سیم و کابل‌های برق در اسلامیه
  • طرح پایش هوشمند سارقان سابقه‌دار با پابند الکترونیکی در گفت و گو با رئیس پلیس آگاهی پایتخت | ماجرای سرقت دو سارق با پابند الکترونیکی چه بود
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان
  • باند پنجه طلا در همدان منهدم شد