Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین استان البرز حسین اعظمی چهار برج در نشست خبری مجازی غیر حضوری با موضوع «راه اندازی سامانه خدمات قضایی غیرحضوری دادگستری استان البرز برای اصحاب پرونده»، اظهار کرد: این ۶ محور به طور طولی به دو دسته طبقه بندی کردیم تا بهترین خدمات نیز به مردم استان ارائه شود.
وی افزود: اولین محور اینست که در حد امکان اصحاب پرونده کمترین حضور را در دادگستری البرز داشته باشند؛ زیرا بواسطه شیوع بیماری کرونا حضور و اجتماع در اماکن عمومی باعث مشکلاتی برای افرد و ابتلا بیشتر افراد به این ویروس می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون قضایی رئیس کل و دبیر شورای تحول قضایی استان البرز، با اشاره به اینکه به همین جهت اولین تقاضا که از طریق سیستم ثنا با پیگیری پرونده انجام شود؛ گفت: چون پیگیری هایی که از طریق سیستم ثنا میشود؛ سعی میکنیم ساعت به ساعت اطلاعات پرونده را در سیستم ثنا انجام و به روز شود.
وی ادامه داد: دومین اقدام اگر از طریق سیستم ثنا امکانپذیر نشد؛ پاسخگویی اینترانتی راه اندازی شده که با مراجعه به پورتال دادگستری البرز این سیستم و سامانه قابل دسترس است؛ به صورت اینترنی سوالات نوشته میشود و کد رهگیری داده میشه و این سوال ظرف ۲۴ ساعت توسط همکاران ما در شعبه مربوطه پاسخ داده میشه و با آن کد رهگیری داده شده و سوال کننده پاسخ را دریافت میکند.
اعظمی گفت: لازم بذکر است؛ در هر شعبه ای که این سوال مطرح میشود در این سیستم قابل دسترس است.
این مسئول تشریح کرد: تلاش میشود؛ این پاسخ گویی اینترنتی به روز انجام دهیم و امکان بار گذاری مدارک هم وجود دارد به این صورت که اگر مدرکی لازم است؛ از طریق این سامانه مدرک بار گذاری میشود.
معاون قضایی رئیس کل و دبیر شورای تحول قضایی استان البرز در خصوص سومین خدمت این سامانه تصریح کرد: ۱۷ خدمت را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انجام میشود؛ به این صورت که  این ۱۷ خدمت در پورتال دادگستری البرز بارگذاری شده و قابل مشاهده است؛ لذا اگر یکی از این ۱۷ خدمت را مردم استان از دادگستری میخواهند؛ باید از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استفاده کنند.
وی اضافه کرد: چهارمین محور این بحث که مراجعه به دادگستری را به حداقل ممکن برسانیم این است پاسخگویی از طریق تلفن است؛ شماره تلفن هایی در پورتال دادگستری البرز درج شده اگر اصحاب پرونده در خصوص موضوعی تلفنی اطلاعات بگیرند میتوانند از طریق شماره گیری این تلفن ها به کارشناسان مربوطه وصل و با دادن اطلاعات مربوط به شماره پرونده و یا شماره هایی که از مکاتبات دارند اطلاعات را دریافت کنند تا ما کمترین حضور در دادگستری داشته باشیم و با این معضل کرونا مقابله کنیم.
اعظمی با اشاره به اینکه نهایتا اگر حضور در مرجع قضایی اجتناب ناپذیر بود دو راه حل یا خدمت راه اندازی کردیم؛ گفت: نخست اینکه از طریق راه اندازی سامانه دادرسی الکترونیکی این خدمت ها ارائه خواهد شد یعنی ما با زندانها و مراجع دیگر سامانه ای راه اندازی کردیم که بدون حضور در مرجع قضایی تحقیقات را انجام داد و در صدد توسعه این مسیر هستیم که هر ارگانی که سیستم ویدبو کنفرانسی دارد. از این سیستم ها استفاده کنیم تا حداقل حضور را در مراجع قضایی داشته باشیم.
وی بیان کرد: گام دوم این است؛ اگر این مسیر هم جواب نداد و مردم ناچار به حضور در دادگستری باشند ابتدا وارد این سامانه میشوند و از هر مرجعی که وقت دارد و لازم است؛ به صورت اینترنتی نوبت بگیرد و آنجا پیامکی ارسال میشود که دراین پبامک ساعت حضور و تاریخ حضور اعلام میشود.
معاون قضایی رئیس کل و دبیر شورای تحول قضایی استان البرز در خصوص این شش خدمت که برای به حداقل رساندن مراجعه مردم به دادگستری و واحد های قضایی پیش بینی شده؛ توضیح داد: یک سلسله آموزش هایی برای هر کدام از محورهای فوق در پورتال دادگستری البرز پیش بینی شده که هر کدام از این خدمت ها و هر روشی را مردم بخواهند استفاده کنند؛ به صورت آموزش هایی ۳۰ تا یک دقیقه ای در پورتال پیش بینی شده است؛ استدعا دارم ابتدا این آموزش ها ملاحضه بفرمایند و بعد از هرکدام از این خدمت ها استفاده کنند.
معظمی در پایان تصریح کرد: این سامانه به واسطه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا راه اندازی شد؛ تا قطعاً به صورت یک برنامه دائمی اجرا شود.

46

کد خبر 1359116

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان البرز استان البرز راه اندازی سیستم ثنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۲۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی بعد از ظهر جمعه در نشست شورای عشایری تنگستان که با حضور مدیرکل عشایری استان بوشهر برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزده کارهای خوبی در حوزه عشایری شهرستان تنگستان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات به عشایری و افزایش ۱۰ برابری اعتبارات در این دولت نشان از پشتیبانی و نگاه بلند دولت سیزدهم به حوزه عشایری در کشور است.

فرماندار تنگستان ادامه داد: عشایر به عنوان قشری قابل احترام و مولد و سرمایه اجتماعی واقعی نظام به شماره می آیند و پشتوانه و پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی و همیشه همراهی خود با حضور حداکثری در انتخابات با اهداف بلند انقلاب نشان دادند.

لطفی اضافه کرد: عشایر در حوزه اقتصادی با تحمل سختی، مشقت و تلاش برای تولید و برآوردن کردن نیازهای اولیه مردم را تأمین کردند عشایر قشری که به عنوان صف اول خدمت به مردم هستند.

فرماندار تنگستان خاطرنشان کرد: باید قشر زحمت کش و تلاشگر عشایر را دریابیم و خدماتی که لازم است در همه حوزه‌ها به این قشر ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه‌های آب رسانی، برق و بهداشت در تنگستان کارهای خوبی برای عشایر انجام شده است، افزود: در حوزه عشایری ۲۰۰ خانوار ییلاقی و قشلاقی در شهرستان زندگی می‌کنند که باید تلاش شود بیشتر از گذشته خدمات رفاهی و به این قشر ارائه شود.

لطفی اضافه کرد: ضروری است تمام نیازهای عشایر را تحت عنوان یک برنامه عملیاتی تهیه و تدوین کرده و کارهایی که دستگاه‌های اجرایی باید انجام بدهند مشخص و دریک زمان مشخص در اختیار آنها گذاشت شود تا به عشایر خدمات لازم ارائه شود.

فرماندار تنگستان با اشاره به اینکه باید از ظرفیت ملی به عشایر شهرستان خدمات ارائه شود یاد آور شد: یکی از کارهای مهمی که در دستور کار ماست پشتیبانی از عشایر در سطح شهرستان است و اما آنچه نیاز است باید از ظرفیت کشوری در جهت ارائه خدمات به عشایر شهرستان استفاده شود.

وی ادامه داد: بعضی افراد در زمین‌های مراتع چرای عشایر در شهرستان اظهار مالکیت کردند اگر در مالکیت هر فردی است باید از طریق دستگاه قضا دنبال کند و خود سرانه اجازه ندارند مزاحمتی برای عشایر ایجاد کنند و نیاز است در این خصوص مسئول اداره امور عشایری شهرستان گزارش لازم به فرمانداری داشته باشند.

لطفی اضافه کرد: در حوزه آموزش فرزندان عشایر در تنگستان مجموعه آموزش و پرورش شهرستان برنامه لازم جهت ارائه خدمات آموزشی بیشتر به دانش آموزان عشایری داشته باشند

کد خبر 6089302

دیگر خبرها

  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره