Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت : چرا باید همزمان با نیاز بیشتر مردم به میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن شهروندان، شاهد گرانی های غیرمنصفانه باشیم.

قاسم سلیمانی دشتکی امروز در نشست تنظیم بازار استان که با موضوع بیماری کرونا برگزار شد بر رعایت انصاف در شرایط کنونی کشور تاکید کرد و  و اظهار کرد: متاسفانه شاهد گرانی برخی میوه جات و موادی که در تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر گذار است، هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر همکاری مردم و رعایت بهداشت فردی در بحث بیماری کرونا، اظهار کرد: معمولا در شرایط سختی همه به هم کمک می کنند اما سوء استفاده برخی از شرایط پیش آمده در بحث کرونا در احتکار و گران کردن مواد مورد نیاز مردم ظلم و گناه نابخشودنی است.

وی افزود: در اینجا قیمت واقعی را باید بر مبنای فاکتور واقعی گذاشت و راستی آزمایی این موضوع بر عهده تعزیرات و صنعت و معدن است.

استاندار ایلام از کمک و مساعدت دولت در تهیه مواد ضدعفونی خبر داد و گفت: ضمن اختصاص اعتبارات لازم با برخی کارخانجات استان قرار داد بسته ایم که مواد شوینده، الکل و مواد ضدعفونی استان را تامین کند و توسط دانشگاه علوم پزشکی در اختیار مردم قرار گیرد.  

وی با اشاره به اینکه مواد ضدعفونی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی برای توزیع قرار می گیرد، اضافه کرد: حوزه بهداشت و درمان بایست مواظبت کند که در توزیع این مواد در بین مردم مشکلی پیش نیاید.

سلیمانی دشتکی افزود: درخصوص تهیه ماسک تمهیداتی در نظر گرفته شده است اما واقعیت آن است که همه مردم نیاز به ماسک ندارند و فقط کسانی که بیمار هستند برای عدم انتشار ویروس به دیگران، نیازمند زدن ماسک هستند.

وی تاکید کرد: مسئولیت اصلی توزیع مواد ضدعفونی و ماسک بر عهده دانشگاه علوم پزشکی استان است و غیر از داروخانه های دارای مجوز هیچ مغازه ای حق فروش ماسک را ندارد و در غیر اینصورت تعزیرات ضمن مصادره مواد، برخورد قانونی نماید.

سلیمانی دشتکی در ادامه با تاکید بر فعال بودن بازار و کارخانجات استان، گفت: بازار و کارخانجات استان در این شرایط تعطیل نیستند و زندگی ادامه دارد، منتها همه باید با رعایت بهداشت فردی و اجتماعی به هم کمک کنیم و در این راستا بازار استان و کارخانجات نیز با رعایت موارد پیشگیرانه و ضدعفونی محصولات و مکان های عمومی توجه و دقت جدی داشته باشند.

وی در ادامه به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها نیز اشاره کرد و گفت: جهت پیشگیری از اشاعه ویروس کرونا مصلحت این بود که مصوباتی در ستاد مبارزه با این بیماری چون ممنوع کردن کنسرت ها، همایش ها، گردهمایی ها، مسابقات ورزشی و ... همچنین تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا اطلاع ثانوی انجام شده است. 

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه پیک بیماری کرونا را در هفته جاری داریم، تاکید کرد: بهترین کار ممکن این است که مردم در این هفته در خانه بمانند و تا آنجا که ممکن است نشست و برخاست ها دید و بازدید ها و حضور در اجتماعات و همایش ها، مراسمات جشن و عزاداری ها را بسیار محدود کنند.

وی با اشاره به مثبت بودن یک مورد بیماری کرونا در استان، گفت: همه بایست مبارزه با این بیماری را جدی بگیرند و مصوبات ستاد مبارزه با بیماری کرونا را اجرا نمایند.

وی افزود: وقتی نمازجمعه و اعتکاف به خاطر این بیماری تحت شعاع قرار می گیرد باید پیام جدی بودن این بیماری شنیده شود اما در عین حال با حفظ خونسردی و کمک به هم بر این شرایط غلبه کنیم.

استاندار ایلام در ادامه گفت: در این راستا پیشنهاد می شود حتی شهروندان ایلامی که در دیگر نقاط کشور هستند همانجا باقی بمانند و تا انجا که ممکن است رفت و آمدها کم شود تا با کمک هم و رعایت موارد احتیاطی و پیشگیرانه استان و کشور از شر این ویروس بیماری زا پاکسازی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قاسم سلیمانی دشتکی بیماری کرونا مواد ضدعفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۳۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد

قهرمان شاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پرونده یک واحد صنفی قصابی به اتهام گرانفروشی و تداخل صنفی با ارزش تخلف یک میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی کرمانشاه رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و نظریه کارشناسی، تخلف را محرز دانست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه ادامه داد: شعبه مذکور متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

شاهی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از احتکار، کم‌فروشی و گران‌فروشی و… مراتب را از طریق سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی یا ۱۲۴ صمت اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

کد خبر 6092086

دیگر خبرها

  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • پایان شگرد گران‌فروشی «عجله» برای اسنپ و تپسی
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • گران‌فروشی در مادرید: رئالی‌ها شاکی‌اند!‏
  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج