Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@03:20:03 GMT

رشد ۲۸ میلی متری بارش نسبت به دوره بلندمدت

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۳۳۸۰

رشد ۲۸ میلی متری بارش نسبت به دوره بلندمدت

احد وظیفه رئیس مرکز خشکسالی  کشور در گفت‌‌وگو با در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بارش در سال زراعی جدید اظهار کرد: بنا بر آمار از ابتدای مهر تاکنون مجموع بارش کشور ۱۶۶ میلی‌متر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تفاوت چندانی ندارد، اما نسبت به دوره بلندمدت ۲۷ تا ۲۸ میلی متر رشد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ابتدای امسال میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل در جنوب شرق افزایش و در غرب کاهش یافته است.   رئیس مرکز خشکسالی با اشاره به اینکه بسیاری از استان‌ها در سال زراعی جدید بیش از نرمال بارش دریافت کردند، بیان کرد: بنا بر آمار در برخی استان‌ها همچون خراسان شمالی، چهار محال بختیاری، اصفهان، کهگیلویه و به ویر و یزد ۱۰ تا ۲۵ درصد بارندگی کمتر از نرمال و در مقابل در استان‌هایی همچون کرمان، هرمزگان و فارس بیش از نرمال بوده است، ضمن آنکه بخشی از کمبود بارش در استان خراسان شمالی شمالی مرتفع شده است.   رئیس مرکز خشکسالی با بیان اینکه میزان بارش در استان‌های البرز و تهران به نرمال و بالای نرمال رسیده است، بیان کرد: در استان تهران میزان بارش حدود ۳۰ درصد و البرز ۳۲ درصد بیش از نرمال بوده است.

وظیفه میزان بارش طی هفته‌های آتی را پیش بینی کرد و گفت: بنابراین نقشه‌های هواشناسی طی ۲ هفته آینده بارش چندانی به جز مناطق شمال غرب و سواحل شمالی نداریم که در نتیجه این موضوع موجب شده درصد منفی کمبود بارش در استان‌های غربی بیشتر شود، از این رو امیدواریم در هفته پایانی اسفند میزان بارش به نرمال و بالای نرمال برسد.

میزان دما نرمال و بالای نرمال است

رئیس مرکز خشکسالی درباره آخرین وضعیت دمای کشور گفت: در هفته دوم اسفند با عبور موجی از شمال غرب طی روزهای شنبه تا دوشنبه با نفوذ هوای سرد، میزان دما نرمال و زیر نرمال و طی هفته سوم و چهارم میزان دما یک تا دو درجه بیش از شرایط معمول خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان هواشناسی اقتصاد ایران اقتصاد ایران رئیس مرکز خشکسالی میزان بارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۳۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی‌های بی سابقه در استان یزد

جواد محجوبی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: میزان بارندگی‌های استان یزد در سال آبی جاری از اول مهرماه سال ۱۴۰۲ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳۹.۷ میلیمتر بوده و میزان بارندگی مدت مشابه سال آبی گذشته ۹۸.۸ و متوسط دوره آماری ۸۹.۷ میلیمتر است که این میزان بارندگی برای یکسال آبی در ۲۵ سال گذشته بی سابقه بوده است. 

وی افزود: بارندگی‌های استان یزد در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته تاکنون ۴۱.۴ درصد و نسبت به متوسط دوره آماری ۵۵.۸ درصد افزایش داشته است.
رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای یزد در ادامه گفت: میزان بارندگی طی سال آبی جاری در تمام شهرستان‌های استان به جز شهرستان خاتم نسبت به میانگین دوره آماری افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بارش‌های این استان کویری در ۲۵ سال گذشته بی سابقه بود
  • وضعیت بارش و دمای هوا تا اواخر خرداد
  • آخرین جزئیات بارش‌ها و دمای هوای تا ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
  • ۵.۷ میلی‌متر باران در لرستان بارید
  • بارندگی‌های بی سابقه در استان یزد
  • کاهش بیش از ۱۰۰ میلیمتری بارش در تهران
  • میزان بارش باران در ۷۲ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • نگاهی آماری به بارش‌های امسال کرمانشاه