Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: طبق تفاهم با اتاق بازرگانی ایران بنا داریم کیش را تبدیل به مرکز اجلاس بین‌المللی اقتصاد ایران در منطقه کرده تا کل کشور از منافع آن بهره‌مند شوند. ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹ استانها جزایر خلیج فارس نظرات - اخبار استانها -

غلامحسین مظفری شامگاه امروز در گفتگو با خبرنگار تسنیم در کیش اظهار داشت: کیش دروازه ورود و خروج خیلی از موضوعات علمی، ورزشی، صنعتی، فرهنگی و اقتصادی بین ایران و خارج از کشور می‌باشد و این امکان و فرصت مناسبی است که به طور طبیعی با تلاش اصحاب رسانه می‌تواند انعکاس یافته و برای همه‌ی اقشار مردم تبیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: شرایط در جزیره کیش به گونه‌ای است که افراد دنیادیده، با ملاحظه فضا، رونق و شادابی کیش؛ شگفت‌زده می‌شوند و معرفی این فضا و ظرفیت‌ها در کنار طبیعت کم‌نظیر کیش می‌تواند در برداشتن باری از دوش کشور در فضای داخلی و بین‌المللی بسیار موثر باشد. 

ساعات کار مراکز تجاری کیش کاهش یافتجزیره کیش ضد عفونی و مبادی ورودی دریایی آن بسته شدتعطیلی مدارس و مراکز آموزشی ‌کیش به‌مدت 3 روز تمدید شد

مظفری افزود: یکی از موضوعات اساسی در کیش، بحث سرمایه‌گذاری و رونق آن می‌باشد، چنانچه در سال‌های اخیر و خصوصا بعد تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع تولید و توجه به زیرساخت‌ها، بسیار جدی‌تر شده است.

وی خاطرنشان کرد: شاید اگر پیش‌تر توجه بیشتری به این موضوعات میشد و از این بستر استفاده بیشتر و بهتری میشد، درحال حاضر بخشی از مشکلات کشور قابل‌حل بود. 

مظفری تاکید کرد: دیدیم که گره‌های در هم پیچیده و موانعی که سر راه پروژه‌ها قرار گرفته بود، با انگیزه و اراده و علم به گرفتاری‌ها لاینحل نبود و اکثریت این پروژه‌ها ادامه کار خود را آغاز کرده و طبق آمار و برنامه تدوین‌شده تا سال 1400،  در سی هزار میلیارد تومان پروژه در حال انجام است و همه از جمله مقام معظم رهبری از این حجم سرمایه‌گذاری خرسند خواهند شد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره یکسان بودن مبلغ سرمایه‌گذاری شده روی پروژه‌های درحال کار با یک‌سوم بودجه کل کشور گفت: سازمان با پشتیبانی از این پروژه‌ها و فعال کردن آن‌ها و گاهی به شکل مطالبه به تعیین تکلیف نهایی همه آنها منتج شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص تفاهم‌نامه‌های اخیر سازمان گفت: یکی از رویکرد های درنظر گرفته شده در برنامه راهبردی تنظیم‌شده، تعامل مثبت با خارج از کشور برای معرفی و استفاده از ظرفیت‌های کیش بوده که یکی از آنها شرکتی مالزیایی بود که خوشبختانه در محدوده خلیج‌فارس، جزیره کیش انتخاب نهایی‌شان بوده است و مفاد تفاهم‌نامه در مرحله اجرایی است.

وی افزود: در حوزه بین‌الملل نیز، قراردادهای متعددی با کشورهای عضو اکو در حوزه‌هتی فرهنگی و ورزشی اجرا و بعضا عملیاتی شده‌اند.

مظفری با اشاره به افتتاح دفتر اتحادیه روسای دانشگاه‌های جهان گفت: این اتفاق در آسیای مرکزی و خاورمیانه بسیار باارزش است و در حالی اتفاق افتاد که علی‌رغم تقاضا و ادعای بسیار کشورهای مختلف و وجود تحریم‌های شدید سیاسی علیه کشورمان، اما با تکیه بر تمدن و فرهنگ و سابقه ایران، این منطقه انتخاب و مرکز 16کشور شد، و این نشان‌دهنده‌ی ظرفیت بالای ما می باشد که البته نیاز به احیا دارد.

وی ادامه داد: این اتفاق برای کشور ما که میل و سوق به بین‌المللی شدن دارد بسیار حائز اهمیت است و در حال حاضر تمام دانشگاه‌های کشور برای نیل به هدف بین‌المللی شدن، به کیش گرایش و سمت و سو پیدا کرده اند. و این محصول زحمات و پیگیری دوستان و امضای تفاهم‌نامه‌های مرتبط می‌باشد.

مظفری با اشاره به تفاهم‌نامه کشورهای عضو اکو، اعلام کرد: به‌زودی نشست روسای هیئت فوتبال کشورهای عضو اکو در کیش برگزار خواهد شد.
وی با تاکید بر چهارجانبه بودن این تفاهم‌نامه و حضور سازمان منطقه آزاد کیش، وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال، و کمیته ملی المپیک ادامه داد: این اتفاق، بسیار ارزشمند است.

وی در خصوص فعالیت‌های اقتصادی کشورهای عضو اکو گفت: برنامه‌هایی از قبیل ایجاد دبیرخانه دائمی نمایشگاه‌‌ها،  ساخت زمین برای نمایشگاه دائمی و فضایی برای اقامت سفرای کشورهای مذکور و همچنین تنظیم مقررات و آیین‌نامه‌های متعدد و مرتبط و کسب مجوزهای لازم برای مقدمات کار در دستور کار قرار دارد.

جزیره کیش، دبیرخانه دائمی بورس بین‌المللی نفت

مظفری در خصوص بورس بین‌المللی نفت و انتخاب کیش برای دبیرخانه آن، اظهار کرد: مصوبه دولت دریافت و شرکت مذکور ثبت شد. وی ادامه داد سهم ریالی اعضا، از جمله خود سازمان پرداخت و جلسات سیاست‌گذاری برگزار شده‌اند.

وی افزود: جزیره کیش به عنوان دبیرخانه دائمی انتخاب و دفتری نیز در تهران برای امور اداری  درنظر گرفته شده است، مقدمات و آیین‌نامه‌های مختلف در حال تدوین بوده و کمیته ای برای تنظیم آن مرتب تشکیل می‌شود.

مظفری با تاکید بر موافقت دولت و دریافت مجوزهای لازم برای این اتفاق ادامه داد: اکنون در حال فراهم کردن مقدمات برای اجرای کار هستیم و احتمالا از سال آینده آغاز به کار خواهیم کرد.

ترمینال جدید فرودگاه کیش، مهم‌ترین پروژه عمرانی و زیرساخت جزیره

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش درباره پروژه های عمرانی و زیرساخت جزیره و حجم مالی آنها و فعالیت‌های انجام شده مانند ترمینال جدید فرودگاه گفت: خوشبختانه در ادامه فعالیت‌های مثبت گذشته و شتاب بخشیدن به آنها، در یکی از این موارد که مهم‌تر به نظر می‌رسید به پروژه ترمینال جدید فرودگاه پرداخته شد. وی افزود، دلایل متفاوتی از جمله مشکلات مالی باعث توقف این پروژه شده بود و این توقف متاسفانه باعث تاخیر در خرید تجهیزات هم شده بود.

وی خاطرنشان کرد: حجم کار انجام شده در پروژه ترمینال جدید فرودگاه، بسیار قابل قبول است و حدود سیصد میلیارد تومان نیز اوراق سکوک در این پروژه فروخته شد.

مظفری ادامه داد: پروژه بعدی، پروژه بندر و اسکله می‌باشد که باتوجه به محدودیت دو ترمینال هوایی و دریایی موجود، لزوم آن احساس میشد و امیدواریم از بهترین پروژه‌های کشور خواهد شد.

مظفری با تاکید بر اهمیت محیط زیست و اصرار بر حفظ این خط قرمز گفت: با رعایت استاندارهای لازم تمامی مجوزهای لازم کسب خواهد شد.

مدیرعامل سازمان همچنین در خصوص خدمات شهری اظهار کرد: کارهای روبنایی و زیباسازی در حال انجام و برنامه‌ریزی است که ضرورت دارد و توجه خاصی را در حوزه عمران و خدمات می‌طلبد.

توجه ویژه سازمان منطقه آزاد کیش به حوزه تصفیه و پسماند آب

مظفری درباره پروژه‌های زیربنایی خدمات شهری با اشاره به تصفیه‌خانه آب شهری کیش و رها شدن فاضلاب در سیستم آب شهر گفت: علی‌رغم مدیریت فضای موجود، مشکلاتی وجود دارد که شاید در طرحی ضربتی و با اختصاص دو سه هزار مترمکعب زمین قابل حل بود اما با تاکید بر نگاه بلندمدت، مناقصه‌ای برگزار و پیمانکار موردنظر انتخاب شد تا اتفاقی ماندگار بیفتد که حداقل تا 25سال آینده با پروژه ای ده هزار متر مکعبی، قابل دفاع باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص حوزه پسماند نیز با تاکید بر اهمیت این موضوع با کاهش هدر رفت پسماند و تبدیل آن به انرژی گفت: فعالیت‌های جدی‌ای مدنظر است که در این محدودیت‌های جدی، مدیریت مصرف و فرهنگ‌سازی برای آن چه در حوزه پسماند چه در مورد تولید فاضلاب، به کاهش ورودی آن بسیار حائز اهمیت می‌نماید.

وی گفت: کیش باید تبدیل به کارگاهی برای آموزش و تعمیم این فرهنگ به سراسر کشور و  مردم شده و کیشوندان و مسافران، سفیران محیط زیست در کل ایران عزیز شوند.

مظفری با اشاره به حضور وحید هاشمیان در کیش و توصیه به وی در خصوص فرهنگ‌سازی و انعکاس فرهنگ و فعالیت های جزیره کیش و کیشوندان در حفظ آن، خاطرنشان کرد بخش بزرگی از این فعالیت ها در کیش با حضور خود مردم انجام می‌شود و اگر در روز حتی یک آشغال کمتر ریخته شود یا یک آشغال برداشته شد، قدم بزرگی رو به جلو برداشته خواهد شد.

کیش مامن پروژ‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های کشور می‌شود

مدیرعامل سازمان درباره مرکز نوآوری کیش و استارتاپ‌های موجود نیز اظهار داشت: مرکز نوآوری در راستای رسالت علمی جزیره که قبلا نیز قدم‌های آغازین آن برداشته شده بود، با تجهیز و مذاکرات لازم سرعت یافت و با مشارکت همه ارکان مرتبط در کل کشور، از جمله مقامات علمی ریاست جمهوری، وزارت علوم، معاونت پژوهشی و دانشگاه‌های منتخب کشور و مراکز صنعتی موجود به مرحله ای رسیدیم که متقاضیان بسیاری مانند شرکت‌های پتروشیمی و دانش‌بنیان برای حضور داریم و طوری برنامه‌ریزی شده که بهترین‌ها در این مرکز مستقر شوند.

وی ادامه داد: حدود 24شرکت در این حوزه مستقر شده و درصدد تاسیس شهرک خدمات علمی یا شهرک دانش بنیان  که پیوندی بین این مرکز و تولید و دانش‌بنیان باشد هستیم.

این مقام مسوول افزود: به دلیل لزوم تعریف وجهه بین‌المللی برای کیش، نیازمند کاری خاص و ویژه هستیم چراکه شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند ارتباط مستمر با شرکت‌های خارجی هستند و در کیش امکان رفت و آمد آسان‌تر و برگزاری اتفاقا های علمی بیشتر و بهتری وجود دارد. ‌

مظفری افزود: کیش پایگاه بزرگ  مناسبی برای اتفاقات بین‌المللی در منطقه است که ظرفیت مناسب جزیره را برای این رویدادها خاطر نشان می‌کند.

وی ارزیابی مستمر کیفی را از جمله اتفاقات مهم و دائمی برگزار شدن این همایش‌ها عنوان کرد.

مظفری تفاهم با اتاق بازرگانی ایران را از دیگر اتفاق‌های مهم اخیر شمرد و گفت: بنا داریم کیش را تبدیل به مرکز اجلاس بین‌المللی اقتصاد ایران در منطقه کرده تا کل کشور از منافع آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: حدود یک هفته شاهد و میزبان سران اقتصادی منطقه در کیش خواهیم بود.

همچنان در صدد تامین شرایط میزبانی جام جهانی قطر هستیم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان درباره میزبانی کیش در جام جهانی فوتبال قطر و بهره‌برداری از این فرصت اظهار کرد: جام‌ جهانی فرصتی بزرگ برای منطقه است و کیش ظرفیت بهره‌برداری از این فرصت را دارد لذا مذاکراتی با فدراسیون فوتبال و قطر انجام شد تا با تکیه بر شرایط اقامتی خوب برای تمرین مسابقات قبل از جام جهانی شروع به تامین زیرساخت‌های لازم از جمله بازسازی ورزشگاه‌های کیش کردیم.

مظفری ادامه داد: اصلاح چمن‌های دیگر توسط سازمان و همچنین ورود بخش خصوصی از اقداماتی است که می‌تواند کیش را طی دوسال فرصت باقی‌مانده، آماده‌ی میزبانی کند.

مظفری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه ناموفق خصوصی سازی درمورد شرکت آب و برق و حواشی آن و لزوم حضور کیش‌ایر در بورس، و باقی‌مانده سهام آب و برق؛ در صدد آن هستیم تا با مطالعات لازم در فرصت مناسب ضمن تامین منافع سازمان و کیشوندان، مشارکت بخش خصوصی را به شکل مناسب داشته باشیم تا با حضور منطقی در بورس هم ارزش واقعی کیش‌ایر کشف شود و هم با جذب سرمایه و افزایش توان خود ترقی کرده و موفق به ارائه خدمات بهتر و بیشتر از جمله خرید هواپیما شود.

ایران با تعامل مجموعه‌های حاکمیتی و مردم شکست ناپذیر شده است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: کمک به توسعه و آبادانی کشور وظیفه همگانی است و الزامات و مراقبت‌های ویژه‌ای را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: این اتفاق با کاهش سیاه‌نمایی‌ها و برجسته کردن جلوه واقعی فعالیت‌ها و تلاش‌ها خواهد افتاد. مظفری تاکید کرد کشور ایران با کسب تجربه‌های ارزشمند فراز و فرود طی چهل سال گذشته و وجود تحریم‌های شدید و تحمیلی که شاید هیچ کشوری آن را تاب نمی‌آورد و با تعامل مثبت بین مجموعه‌های مختلف حاکمیتی و مردم شکست ناپذیر شده است و با سربلندی از مشکلات عبور کرده و قابل ملاحظه‌ترین جهش‌ها را خواهد داشت.

انتهای پیام/7558/ش

R7558/P/S6,1433/CT15

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش سازمان منطقه آزاد کیش ترمینال جدید فرودگاه کشورهای عضو اکو تفاهم نامه بین المللی دانش بنیان جزیره کیش فعالیت ها خواهد شد پروژه ها کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۳۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد

در آیینی با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور، استاندار بوشهر، معاون اقتصادی استاندار بوشهر، مدیران کل اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری بوشهر، رایزن بازرگانی هند در ایران، معاون سازمان توسعه تجارت، رئیس میز هند در وزارت خارجه و تجار بوشهری و هندی و مدیران حوزه صنعتی و اقتصادی استان بوشهر، مرکز تجاری هند و ایران در محل نمایشگاه ایران اکسپو راه اندازی شد.

احمد محمدی زاده استاندار بوشهر در این آیین با تقدیر از سازمان توسعه تجارت و سفرای دو کشور ایران و هند اظهار داشت: راه اندازی این مرکز فرصت مناسبی برای گسترش مناسبات دو کشور است.

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بوشهر و هند خاطر نشان کرد: بنادر استان بوشهر و هندوستان، سابقه طولانی در تجارت و بازرگانی دارند و اشتراکات فرهنگی زیادی وجود دارد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: بسیاری از اصطلاحات هندی در ادبیات استان بوشهر وجود دارد و جمعیت هندی تبار‌ها هم‌اکنون نیز در استان بوشهر زیاد است.

محمدی زاده با بیان اینکه اکنون لنج‌ها و شناور‌های بوشهری به هندوستان تردد دارند گفت: خلیج فارس و دریای عمان، ارتباط مستقیمی بین بنادر بوشهر و هندوستان ایجاد کرده است.

وی به ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر پرداخت و ابراز داشت: تولید ۷۴ درصد گاز کشور، تولید ۴۹ درصد محصولات پتروشیمی، تولید صد در صد میعانات گازی و صادرات ۹۳ درصد نفت ایران از ظرفیت‌های مهم این استان است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: بوشهر از قطب‌های تولید خرمای کشور است که در هند نیز مصرف بالایی دارد.

محمدی زاده با بیان اینکه ۵۰ درصد میگوی ایران در استان بوشهر تولید می‌شود افزود: مبادلات تولیدات استان بوشهر با هندوستان از اهداف راه اندازی این مرکز تجاری است.

وی گفت: روابط سنتی و قدیمی تجاری بوشهر و هند باید به روابط نوین و جدید تبدیل شود و کیفیت فعالیت‌های تجاری و بازرگانی دو طرف ارتقا یابد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: انتخاب یکی از تاجران باسابقه بوشهری به عنوان مدیر مرکز تجاری ایران و هند امری ارزشمند است و بزودی نخستین نمایندگی این مرکز در بوشهر راه اندازی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • برپایی نمایشگاه نساجی و پوشاک در یزد
  • برپایی کارگاه تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • باید از هر فرصتی برای بیان حقایق استفاده کنیم
  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود
  • رئیس مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما معرفی شد
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد