Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالمحمد خواجه‌ئیان روز یکشنبه در حاشیه بازدید از صنوف حساس ازجمله غذا فروشی‌ها و مراکز فروش آب در شهر بوشهر و مشاهده وضعیت موجود این صنوف افزود:  اصلی‌ترین راه جلوگیری از شیوع ویروس کرونای جدید، رعایت بهداشت فردی از سوی افراد جامعه است.

وی بیان کرد: تمام افراد در هر موقعیت اجتماعی می‌توانند با رعایت نکات ساده بهداشتی نقشی بسیار مهم در جلوگیری از شیوع این ویروس داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواجه‌ئیان گفت: انتقال ویروس کرونا از انسان به انسان از طریق سرفه، عطسه، تخلیه ترشحات بینی و دهان و تماس دست‌ها با محیط و سطوح آلوده است.

وی با اشاره به اینکه عدم توجه به اصول بهداشتی در مراکز عرضه مواد غذایی احتمال شیوع بیماری در جامعه را افزایش می‌دهد افزود: شاغلان در غذا فروشی‌ها و مراکز فروش آب باید ضمن رعایت همه  شرایط بهداشت فردی از کلاه، دستکش و روپوش به صورت مستمر استفاده کنند.

خواجه‌ئیان گفت: متصدیان به محض مشاهده نشانه‌هایی همچون تب و سرفه در شاغلان از ادامه کار آن‌ها تا بهبودی کامل جلوگیری کنند و از ورود افراد متفرقه به محل کسب با جدیت جلوگیری شود.

وی بیان کرد: حتی‌الامکان مشتریان خودشان کارت را بکشند و چنانچه شاغلان اصناف یاد شده کارت می‌کشند این افراد به‌هیچ‌عنوان در توزیع و تحویل غذا به مشتریان دخالت نکنند.

خواجه‌ئیان گفت: توصیه می‌شود در کنار دستگاه کارت خوان مواد ضدعفونی‌کننده برای استفاده مشتریان وجود داشته باشند و کارگرانی که در امر تهیه، پخت و به خصوص بسته‌بندی مواد غذایی دخالت دارند  از ماسک و دستکش استفاده کنند.

 وی تصریح کرد: میزهای کار، ظروف و وسایل مورداستفاده و همچنین محل کسب روزانه پس از اتمام کار شستشو و گندزدایی شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت: در مراکز فروش آب نیز ضمن رعایت کلیه موارد بهداشتی گفته‌شده در خصوص بهداشت فردی، سلامت شاغلین و بهداشت محل کار باید مشتریان از دست زدن به نازل‌ها خودداری کنند و یک نفر اختصاصی با تعویض مرتب دستکش یک‌بار مصرف خود نسبت به عرضه آب اقدام کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر نیز گفت: به منظور کاهش خطر شیوع ویروس کرونا،‌ فرایند پذیرش و اسکان مهمانان نوروز99 لغو شد.

اکرم فرهادی افزود: به دلیل شرایط ویژه ای که در آن قرار داریم و برای پیشگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا، امسال از پذیرش و اسکان همکاران از سراسر کشور در ایام نوروز معذرویم.

وی با اشاره به پروتکل منتشر شده از طرف ستاد مبارزه با کرونا افزود: عموم مردم از رفت و آمدهای غیر ضروری منع و توصیه شده که در محیط امن خانه بمانند.

فرهادی گفت:  در پی تعطیلی خوابگاه ها و سلف دانشجویی، با نظارت اداره امور خوابگاه های دانشجویی و اداره تغذیه گندزدایی و ضدعفونی تمامی خوابگاه ها سلف سرویس در دستور کار قرار داده شده است.

وی در خصوص ادامه تعطیلی خوابگاه های دانشجویی اظهارداشت: خوابگاه های دانشجویی تا آخر هفته جاری تعطیل بوده، بازگشایی دوباره خوابگاه ها منوط به دستو وزارت بهداشت خواهد بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: باتوجه به صحبت های اخیر وزیر محترم بهداشت، در مورد تعطیلی دانشگاه ها، طبق تصمیمات ستاد مرکزی وزارت بهداشت، تمامی کلاس ها در طول هفته جاری، تعطیل خواهند بود.

برچسب‌ها ویروس کرونا بوشهر پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بوشهر ویروس کرونا بوشهر ویروس کرونا خوابگاه ها خواجه ئیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۳۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: در طرح نظارت بر واحدهای صنفی نانوایی، ۴۲۸ مورد بازرسی از ابتدای امسال از نانوایی های مشهد انجام شده که منجر به تشکیل ۵۷ پرونده تعزیری به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد ریال شده است.

 محسن صیادی افزود : تخلفات این واحدهای صنفی کم فروشی، گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه آرد بوده است که در این زمینه ۲ واحد صنفی نانوایی به دلیل تکرار در کم فروشی و گرانفروشی پلمب شدند.

حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نانوایی دارای پروانه کسب در مشهد فعالیت دارند.

 
 

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ساخت ۵ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی