Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش ایلنا، دبیرخانه دبیرخانه شورای اطلاع رسانی استان سمنان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به گسترش  ویروس کرونا در مناطق مختلف کشور از جمله استان سمنان، برخی از کاربران فضای مجازی، با انتشار اخبار غیرواقعی از حوزه سلامت، باعث ایجاد رعب و وحشت در بین هموطنان شده اند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: تنها مرجع  اعلام توصیه های بهداشتی و اخبار مرتبط با بیماری کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی سمنان به آدرس semums.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
ac.ir و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به آدرس  semums.ac.ir. according. ir است و  رسانه ملی، خبرگزاری های رسمی نیز  به شهروندان اطلاع رسانی می کنند.   درادامه این اطلاعیه می خوانیم: انتظار می رود که هم استانی های ارجمند، برای پیشگیری از هرگونه ابتلا به بیماری های واگیر به ویژه ویروس کرونا، تنها به هشدارهایی که از مراجع رسمی اعلام می شود توجه کرده  و از دامن زدن به شایعات و بازنشر اخبار جعلی که آرامش جامعه را بر هم می زند خودداری کنند.   دبیرخانه شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان در ادامه این اطلاعیه تصریح کرد: بطور ویژه از فعالان فضای مجازی، به خصوص مدیران و کاربران گروه ها و صفحات شبکه های اجتماعی تقاضا می شود با همکاری این دبیرخانه نسبت به انتشار محتواهای موثق و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی اقدام و از انتشار اخبار غیر مستند و غیر موثق خودداری نمایند .   دبیرخانه شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان برای ساماندهی فعالیت های تولید محتوا و اطلاع رسانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اقدامات متعددی از جمله انتشار کلیپ، اینفوگرافی، توصیه های بهداشتی در دست اجرا دارد و از  علاقه مندان داوطلب، طراحان گرافیست، کلیپ ساز، موشن گرافی، صداگذاری و سایر رشته ها  برای همکاری در تولید و انتشار محتوا دعوت می شود با شماره زیر از طریق واتس آپ ارتباط برقرار نمایند.    در بخش دیگری ازاین اطلاعیه خاطر نشان شده است: انتشار دهندگان محتواهای جعلی و اخبار کذب در مورد بیماری کرونا ویروس، در صورت غفلت و بی توجهی به پیامدهای انتشار اکاذیب موجب ارعاب و ناامنی روانی منجر به خسارات فراوان مادی و معنوی خواهند بود که علاوه بر تضییع حقوق شهروندان، موجب وارد شدن آسیب های جدی به امنیت روانی جامعه خواهند شد.   این اطلاعیه تاکید دارد: هموطنان با جدی گرفتن توصیه های بهداشتی و پیشگیری از بروز بیماری ها در انتشار مطالب از منابع موثق دقت و هوشیاری لازم بعمل آورند و شهروندان می توانند با مراجعه حضوری به مراکز پلیس فتا یا مراجعه به سایت cyberpolice.ir گزارشات خود را درج نمایند.   شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان، آماده دریافت هرگونه گزارش، انتقاد و پیشنهادات در حوزه فضای مجازی استان از طریق واتساپ با شماره۰۹۱۹۱۳۱۳۰۶۳ است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان سمنان تبلیغات جامعه سلامت ویروس دانشگاه علوم پزشکی شورای اطلاع رسانی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۳۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد

جندقیان گفت: یکی از گلخانه‌داران مجتمع اعتضادیه شهرستان سمنان با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی یک دستگاه فیلتراسیون برای تصفیه آب خروجی استخر پرورش ماهی شد.

وی گفت: این دستگاه فیلتراسیون که به همت یک شرکت دانش‌بنیان طراحی شد، می‌تواند تمام مواد زاید و فضولات حاصل از مواد دفعی ماهی را به طور کامل فیلتر کند و آب عاری از مواد زاید را وارد شبکه گلخانه کند.

مدیر جهاد کشاورزی سمنان از رهاسازی بیش از هفت هزار قطعه بچه ماهی کپور معمولی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی این شهرستان خبر داد و بیان کرد: پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی یکی از راهکارهای افزایش بهره‌وری منابع آبی در بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به برخی از مزایای پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی گفت: افزایش بهره‌وری محصول کشاورزی از مهم‌ترین مزایای این روش است. آب استخرهای کشاورزی که در آن ماهیان پرورش داده می‌شوند، غنی از املاح و مواد معدنی مناسب برای رشد محصولات کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • خلجی: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند
  • روایتگری جزء اولویت‌های مسئولان باشد
  • هشدار نارنجی هواشناسی در استان زنجان صادر شد
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • ایجاد امید با روایت‌گری درست وظیفه همه مدیران است
  • روایت گری جزء اولویت‌ های مسئولان باشد
  • روایت گری جزء اولویت‌های مسئولان باشد
  • فرصت سوزی و خستگی برای امروز کشور ممنوع است
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به ایلام سفر کرد
  • ادای احترام رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به شهدای گمنام ایلام