Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راهور شرق استان تهران گفت: طبق هماهنگی های صورت گرفته بیمه ها در ایام نوروز در تصادفاتی که طرفین مشکلی از حیث تعیین مقصر حادثه نداشته و دارای گواهینامه مجاز، بیمه نامه شخص ثالث بلا انقطاع و کافی بودن سقف بیمه باشند، بدون گزارش پلیس خسارت را پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار فارس از ورامین، سرهنگ علی سلیمانی رئیس پلیس راهور شرق استان تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در زمینه اجرای طرح نوروزی و ترافیک ناشی از خرید مایحتاج شب عید و چهارشنبه آخر سال تمهیدات و هماهنگی‌های ویژه‌ای هم در درون سازمان و هم با دستگاه‌هایی که در این حوزه فعال هستند ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح نوروزی مهم‌ترین طرح پلیس راهور در طول سال است چراکه بیشترین میزان سفر در نوروز صورت می‌گیرد و باید بیشترین توان خود را به کار گرفته تا با ارائه بهترین خدمات بالاترین رضایتمندی مردم را داشته باشیم.

رئیس پلیس راهور شرق استان تهران هدف اصلی پلیس راهور از اجرای طرح های مختلف را کاهش جانباختگان تصادفات رانندگی، تسهیل در ارائه خدمات به مراجعان و هوشمندسازی و افزایش انضباط ترافیکی عنوان و تصریح کرد: پلیس راهور و سازمان‌های همکار تلاش می‌کنند تا با تمام قدرت و با استفاده حداکثری از نیروها و تجهیزاتی که در اختیار داریم اهداف مورد نظر را محقق کنیم.

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: در حوزه‌های مختلف زیرساختی، تبلیغات، انتشار اخبار، آموزش و خدمات و امداد هماهنگی‌های خوبی با شهرداری، راهداری، صداوسیما، رسانه‌ها، آموزش و پرورش، هلال احمر، اورژانس و بیمارستان‌ها صورت گرفته و در حال پیگیری و انجام اقدامات لازم هستیم.

وی یادآور شد: شهرداری‌ها در حوزه خط کشی‌ها، پایش تابلوهای راهور، تعمیر و تجهیز تقاطع‌های پرتردد، چراغ چشمک زن، آشکارسازی نقاط حادثه خیز، احداث سرعتکاه‌های استاندارد، نصب علائم راهور، حذف تبلیغات حاشیه‌ای، ساماندهی و اسکان مسافر، مرمت رویه آسفالت سطح معابر، جلوگیری از صدور مجوز عملیات‌های حفاری، هرس درختان، ساماندهی گذرگاه‌های پیاده برای ایام نوروز اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

رئیس پلیس راهور شرق استان تهران بیان کرد: برای تجهیز و مستقر کردن امدادگران سیار با توجه به شرایط جغرافیایی و نوع ترافیک معابر، اطلاع رسانی از وضعیت ترافیکی معابر و وضعیت آب و هوایی، اجرای برنامه‌های آموزشی، انعکاس خبرهای مهم ترافیکی و توصیه‌های نوروزی، فعال کردن ایستگاه‌های امداد و نجات و انتقال مجروحان سوانح، کمک رسانی به در راه ماندگان و ممنوعیت حفاری و پروژه‌های عمرانی در سطح معابر در ایام پایانی سال و نوروز هماهنگی لازم صورت گرفته است.

سرهنگ سلیمانی با اشاره به اینکه شرکت نفت آمادگی لازم برای توزیع سوخت به موقع در جایگاه‌ها را دارد، ابراز داشت: مقرر شده در ایام نوروز بیمه‌ها در تصادفاتی که طرفین مشکلی از حیث تعیین مقصر حادثه نداشته و دارای گواهینامه مجاز، بیمه نامه شخص ثالث بلا انقطاع و کافی بودن سقف بیمه باشند، بدون گزارش پلیس خسارت را پرداخت کنند که در مورد بیمه بدنه نیز این موضوع صدق می‌کند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل تصادفات در سنوات گذشته عدم توجه به جلو بوده است، ادامه داد: از مردم توقع داریم در این زمینه همکاری بیشتری با پلیس راهور داشته باشند و آموزش و اطلاع رسانی لازم نیز در این رابطه انجام خواهد شد.

رئیس پلیس راهور شرق استان تهران علت اصلی عدم توجه به جلو را استفاده از تلفن همراه، خستگی و خواب آلودگی، استعمال دخانیات و استفاده از تجهیزات و ابزاری است که باعث کاهش توجه یا انحراف ذهنی راننده می‌شود برشمرد و تصریح کرد: بستن کمربند ایمنی در طول سفر بسیار حائز اهیمت بوده که دلیل اصلی فوت قربانیان تصادفات خروج از جاده نبستن کمربند است بنابراین هم راننده و هم سرنشینان خوردو باید در طول سفر کمربند ایمنی را ببندند و تا توقف وسیله نقلیه آن را بسته نگه دارند.

سرهنگ سلیمانی خاطرنشان کرد: تست سلامت رانندگان به ویژه در بخش حمل و نقل عمومی در ایام نوروز انجام خواهد شد و در مورد سهل انگاران در این زمینه در ابتدا ارشاد و آموزش و در نهایت برابر قانون برخورد می‌کنیم.

وی افزود: با تخلفات رانندگی خاصه تخلفات حادثه ساز، بدون اغماض و در چارچوب قانون با رعایت حقوق شهروندی برخورد می‌کنیم تا میزان تصادفات را به حداقل ممکن برسانیم.

رئیس پلیس راهور شرق استان تهران اظهار داشت: برای چهارشبه آخر سال مردم از ترددهای غیرضروری پرهیز کرده و در صورت تردد شیشه‌ها را پایین ندهند و مراقب باشند آسیبی متوجه آن‌ها نشود.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه داشتن برگه معاینه فنی به معنای سلامت کامل خودرو در طول سال نیست، اضافه کرد: وسایل نقلیه دارای برگه معاینه فنی تا پایان اعتبار به حال خود رها نمی‌شوند و این وسایل در طول سال از نظر بروز نقص فنی مورد بررسی و پایش قرار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: وسایل نقلیه دارای نقص فنی مثل دودزا بودن، نداشتن زنجیر چرخ، صاف بودن عاج لاستیک و سایر موارد مورد اعمال قانون از سوی پلیس راهور قرار می‌گیرند.

رئیس پلیس راهور شرق استان تهران در پایان تأکید کرد: در مواردی که خودرو دارای نقص فنی جدی بوده و یا تردد وسیله نقلیه به صلاح محیط زیست و کاربران ترافیک نباشد، وسیله نقلیه فک پلاک شده و به تعمیرگاه اعزام می‌شود.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

منبع: فارس

کلیدواژه: پلیس راهور بیمه نوروز استان تهران سرهنگ سلیمانی ایام نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۳۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!

به گزارش تابناک، سرهنگ فیروز کشیر معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ درباره حواس‌پرتی رانندگان هشدار داد و گفت: متاسفانه در بسیاری از تصادفات شاهد هستیم که علت حادثه عدم توجه کافی راننده به جلو است. هر چیزی مانند دخانیات، تلفن همراه، خوردن و آشامیدن باعث حواس‌پرتی راننده شده و توجه کافی را از او می‌گیرد، بنابراین ممنوع است.

یک عادت بد در رانندگی
وی ادامه داد: به عنوان مثال، همه رانندگان می‌دانند استفاده از تلفن همراه حین رانندگی باعث حواس‌پرتی راننده می‌شود. اما متاسفانه هنوز هم این اشتباه را تکرار می‌کنند و این مسئله به یک عادت بد در رانندگان تبدیل شده است که می‌تواند فجایع بسیاری رقم بزند.

کشیر افزود: بارها مشاهده شده برخی از رانندگان که پشت چراغ قرمز متوقف می‌شوند، تا لحظه‌ای که چراغ سبز شود مدام با تلفن همراه خود مشغول هستند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در این فاصله چند ثانیه‌ای که رانندگان پشت چراغ قرمز متوقف هستند، آنقدر سرگرم تلفن همراه خود و فضای مجازی هستند که حتی کشیدن ترمز دستی را هنگام توقف فراموش می‌کنند و با خودروی جلویی برخورد می‌کنند.

چرا نباید هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده کنیم؟
کشیر گفت: تلفن همراه به گونه‌ای است که وقتی فرد از آن استفاده می‌کند تمام حواسش را می‌گیرد، بنابراین از اطراف غافل شده و نمی‌تواند تصمیم درست بگیرد یا در شرایط حساس و مهم واکنش درستی داشته باشد.

وی افزود: همچنین استفاده از سایر تجهیزات تلفن متصل به گوشی نیز ممنوع است زیرا باعث انحراف ذهنی و رفتاری راننده شده می‌شود.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: راننده موظف است تمام هوش و حواس خود را در رانندگی به جلو معطوف دارد و به عنوان یک راننده باید از هر چیزی که باعث بر هم زدن هوش و حواس شود، اجتناب کند.

علت ممنوعیت سیگار کشیدن حین رانندگی
کشیر با اشاره به اینکه استفاده از دخانیات نیز باعث حواس‌پرتی رانندگان می‌شود؛ گفت: ماده ۱۸۰ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی به صراحت هشدار می دهد که رانندگان حق ندارند حین رانندگی دخانیات استفاده کنند زیرا علاوه بر ایجاد حواس‌پرتی، ممکن است ته‌سیگار روی لباس راننده بیفتد و حوادث ناگواری را رقم بزند.

وی افزود: همچنین راننده حق ندارد در حین رانندگی مواد خوراکی و آشامیدنی استفاده کند چراکه ممکن است یک لحظه آب در گلوی راننده پریده و باعث خفگی و واژگون شدن خودرو شود و این حادثه دیگر خودروها را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

پشت چراغ قرمز این کارها را انجام ندهید
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از رانندگان خواست حتی در زمان توقف پشت چراغ قرمز یا ترافیک نیز از استعمال دخانیات، خوردن و آشامیدن و استفاده از تلفن همراه خودداری کنند و همه حواس خود را برای حفظ سلامتی خود و دیگران در رانندگی بگذارند.

آمار دخالت تلفن همراه در تصادفات
وی افزود: با توجه به تحقیقات میدانی همکاران من در پلیس راهور، یکی از دلایل اصلی افزایش تصادفات استفاده و مکالمه با تلفن همراه حین رانندگی است و متاسفانه ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است و این موضوع حتی بدون استفاده از هندزفری نیز اتفاق می‌افتد.

آمار دخالت پیامک در تصادفات
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: همچنین در بررسی‌ها مشخص شد ارسال پیامک توسط رانندگان نیز به میزان ۳۷ درصد در بروز تصادفات نقش دارد.

تاثیر مکالمه تلفنی با هندزفری در تصادفات
کشیر گفت: همچنین این تحقیق نشان می‌دهد که مکالمه با هندزفری ۲۷ درصد، استفاده از نوشیدنی‌های غیرمجاز و مصرف روان‌گردان‌ها به میزان ۱۳ درصد و مصرف مواد مخدر نیز ۲۱ درصد در میزان و دلیل تصادفات نقش دارند.

کاری که مواد مخدر با راننده می‌کند
وی درباره استفاده از مخدر گفت: استفاده از مواد مخدر باعث می شود که روح و روان و سیستم اعصاب افراد تحت تاثیر قرار گیرد. همچنین باعث می شود تاری دید، کاهش شدید شنوایی ، درگیری ذهنی و مغزی , درک نکردن فاصله نیز رخ دهد بنابراین افراد نباید در این شرایط پشت فرمان بنشینند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ هشدار داد که این اعداد و ارقام مواردی نیستند که بخواهیم با آنها شوخی کنیم. شوخی با این اعداد یعنی شوخی با جان و زندگی خود و خانواده. بنابراین از رانندگان درخواست می‌کنیم عواملی را که باعث حواس‌پرتی در رانندگی می‌شوند، حذف کنند.

 منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • جزییات تصادف زنجیره‌ای ۶ خودرو در بزرگراه ستاری تهران
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • نظر رئیس پلیس راهور درباره تغییر طرح ترافیک تهران | این سه بزرگراه نیاز شدید به بهسازی آسفالت دارند
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر
  • جوی آرام در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور