Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی با شیوع «کرونا ویروس» توصیه‌های بهداشتی برای رعایت بهداشت فردی و عمومی افزایش پیدا کرده که وجود اقلامی مانند ماسک و ژل ضد عفونی کننده دست در اکثر داروخانه‌های شهر زاهدان کمیاب شده است. ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، با گذشت تقریبا 10 روز از اولین مشاهده ویروس کرونا در ایران و شیوع کرونا ویروس در کشور تامین اقلام بهداشتی نظیر ماسک، ژل ضد عفونی کننده دست، الکل و دستکش با مشکل مواجه شده و اکثر داروخانه‌های زاهدان نیز اقلام بهداشتی مورد نیاز شهروندان را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود اینکه مسئولان بهداشت تاکید دارند توصیه‌های بهداشتی جدی گرفته شود اما با شیوع این ویروس قیمت برخی اقلام بهداشتی به بالاترین نرخ ممکن در بازار زاهدان رسیده به طوریکه قبل از این موضوع قیمت یک ماسک فیلتر دار 2500-5500 بوده اما حالا در صورت عرضه در داروخانه با قیمتی بالغ بر 13500 به فروش می‌رسد.

 مردم در تلاش برای حفاظت از خودشان در برابر این ویروس هستند، اما مغازه‌ها و داروخانه‌های زاهدان  با افزایش تقاضای کالا‌های مرتبط با سلامت قیمت‌ها را چنان بالا اعلام می‌کنند که کمتر کسی می‌تواند آن‌ها را برای حفاظت از خود و خانواده اش تامین کند.

اصفهان| کمبود ماسک و مواد ضد عفونی کننده جبران می‌شوداتخاذ تمهیداتی جهت قرنطینه افراد مشکوک به ابتلا به کرونا در گیلان؛ مشکل کمبود ماسک در حال رفع است

یکی از شهروندان در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: برای خریداری ماسک و ژل ضد عفونی کننده دست تمام داروخانه‌های شبانه روزی، برخی کالاهای طب و مراکز فروش محصولات بهداشتی را در زاهدان گشته ام اما هیچ کدام از آن‌ها هیچ نوع ماسک فیلتر دار و ساده و حتی اقلام بهداشتی دیگر که برای مقابله با ویروس کرونا در نظر گرفته شده است را  نداشته اند.

موسی کیخا ادامه داد: چند وقت پیش که ویروس کرونا در کشور چین شیوع پیدا کرد مسئولان ما اعلام کردند که تعداد زیادی ماسک پزشکی را به این کشور ارسال کرده اند چرا زمانی که خودمان به این اقلام احتیاج داریم آن‌ها را به کشورهای دیگر اهدا می‌کنیم.

یکی دیگر از شهروندان نیز در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در زاهدان با بیان اینکه در شرایط بحرانی و سلامت جامعه باید شاهد کاهش قیمت اقلام مورد نیاز مردم باشیم اظهار داشت: تقریبا سه روز است  به تمام داروخانه‌های زاهدان سر زده ام که تقریبا همه اعلام می‌کنند ماسک موجود نداریم و آن چند داروخانه ای هم که اقلام بهداشتی مورد نیاز برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس را داشتند قیمت‌هایشان بسیار بالا بود که قطعا مردم عادی توان خرید آن‌ را ندارند.

شهرکی ادامه داد: به برخی داروخانه‌ها و مراکز فروش محصولات بهداشتی که مراجعه می‌کنیم پشت شیشه خود زده اند ماسک ساده، فیلتر دار، ژل ضد عفونی کنند دست و الکل نداریم لطفا سوال نفرمائید! واقعا چرا مردم باید در این شرایط برای خریداری اقلام بهداشتی و مورد نیاز خود با کمبود مواجه شوند و یکی به یک داروخانه‌های شهر را بروند و دست خالی برگردند؟

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان به 3 نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان با مثبت شدن جواب آزمایش یک بیمار در زاهدان به 3 نفر افزایش یافت و در حال حاضر فردی که نتیجه آزمایش آن مثبت شده ساکن شهرستان زاهدان بوده و به دلیل مساعد بودن وضعیت جسمانی و حال عمومی وی، در بیمارستان بستری نیست.

دکتر محمد هاشمی شهری اظهار داشت:  با توجه به اصول بهداشت عمومی، مسیرهای تردد نامبرده در مدت زمان 2 هفته قبل از شروع علائم شناسایی شده و مراقبت‌های سندرمیک لازم برای افرادی که از نزدیک با وی در تماس بوده‌اند نیز انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن دعوت مردم سیستان و بلوچستان برای حفظ خونسردی و ادامه اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی و با توجه به بروز مورد جدید مثبت در استان و همچنین پیش بینی شدت گرفتن موج همه گیری در هفته پیش رو، توصیه جدی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عدم حضور در مجامع عمومی، مراسم مذهبی و غیرمذهبی و ماندن در منزل، خودداری از مسافرت‌های غیرضروری، حفاظت از افراد در معرض خطر مانند افراد مسن و بیماران مزمن و رعایت بهداشت تنفسی و بهداشت دست است.

وی با بیان اینکه اقلام دارویی به صورت رایگان در اختیار این گروه از بیماران قرار گرفته گفت: از بیماران درخواست می‌شود تا در طول مدت درمان حتماً در منزل بمانند و حداکثر یک نفر از اعضای خانواده با لحاظ شرایط بهداشتی مراقبت از این عزیزان را بر عهده داشته باشد.

هاشمی شهری افزود: پیش‌بینی‌های لازم از قبیل حضور پزشک متخصص عفونی و تأمین فضا و امکانات اختصاصی برای ارائه خدمات به بیماران مشکوک و یا بیماران مثبت در تمام بیمارستان‌های عمومی تحت پوشش دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فراهم شده است.

وی ادامه داد: این مراکز شامل بیمارستان‌های خاتم الانبیا (ص)، نبی اکرم (ص)، علی ابن ابیطالب (ع) و تأمین اجتماعی در زاهدان، امام خمینی (ره) در خاش، دارالشفاء در میرجاوه و رازی در سراوان است.

وی اظهار داشت: همچنین در صورت شدت گرفتن همه گیری، بیمارستان بوعلی به عنوان مرکز ارجاعی بیماری‌های عفونی در منطقه تحت پوشش این دانشگاه برای پذیرش بیماران بدحال و نیازمند به خدمات تخصصی در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: اورژانس 115 نیز بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی و با هدف تسهیل در خدمت رسانی به بیماران احتمالی، توزیع بیماران میان بیمارستان‌های تابعه را انجام خواهد داد و هر گونه ارجاع بیماران مشکوک و یا بیماران مثبت بین مراکز بیمارستانی صرفاً بر اساس نظر پزشکان متخصص معالج و با برنامه‌ریزی ستاد هدایت و اطلاع رسانی دانشگاه انجام خواهد شد.

وی از مردم خواست در صورت وجود علائمی مانند تب، سرفه خشک، گلودرد و تنگی نفس حتماً به یکی از مراکز بیمارستانی و یا پایگاه‌های غربالگری پنجگانه در شهرهای زاهدان، میرجاوه، سراوان، خاش و سیب و سوران مراجعه کنند.

هاشمی شهری افزود: همچنین افراد از تجمع و تردد بی‌مورد در بیمارستان‌ها بویژه بخش‌هایی که برای بستری بیماران تنفسی در نظر گرفته شده به صورت جدی خودداری کنند زیرا این اقدام منجر به تسریع در انتقال آلودگی و افزایش خطر ابتلاء می‌شود.

با شیوع کرونا ویروس تا به امروز ماسک‌ یکی از کالا‌های پرتقاضا از سوی مردم به داروخانه‌ها و مراکز عرضه اقلام بهداشتی در زاهدان بوده اما به گفته کارشناسان حوزه بهداشت شستشوی مرتب دست با آب و صابون بهترین راه برای حفاظت از ابتلا به ویروس کرونا است و استفاده از ماسک فقط برای افرادی که به این ویروس مبتلا شده اند توصیه می‌شود.

انتهای پیام/394/ ت

R7843/P/S6,65/CT6

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان سیستان و بلوچستان ضد عفونی کننده ویروس کرونا اقلام بهداشتی بیمارستان ها داروخانه ها مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۴۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: عدم رعایت نظافت عمومی مسافران و اقدام اشتباه پیمانکار نظافت سبب اختلال خط ۵ مترو طی روز گذشته شده بود.

به گزارش مشرق، هادی زند، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه درباره اختلال در خط ۵ مترو تهران طی روز گذشته اظهارداشت: مشکل قطارهای تندرو هنوز رفع نشده و تردد با قطارهای عادی در حال انجام است.

وی در مورد دلیل این اختلال اعلام کرد: برخی از مسافران مترو با عدم رعایت نظافت عمومی در ایستگاه، متاسفانه ته سیگارهای خود را در داخل محوطه ریخته بودند که پیمانکار نظافت ایستگاه در حرکتی اشتباه و غیر اصولی قصد سوزاندن و ازبین بردن این ته سیگار ها را داشت تا در دید مسافر نباشد.

زند گفت: این مساله متاسفانه سبب شده آتش به کابل های سیگنالینگ رسیده و موجب اختلال و قطعی آن شده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد