Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسنعلی رحیمی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه دو دسته ملخ باعث آفت به نباتات می‌شوند، اظهار داشت: هجوم ملخ‌ها در ایران در دو رده بومی و مهاجر تقسیم می‌شود. ملخ‌های بومی در اردیبهشت ماه به مزارع و باغات هجوم می‌برند که برای مقابله با آن‌ها اقداماتی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: در سال گذشته با هجوم ملخ‌های بومی مواجه بودیم که دوازده هزار هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان‌های غربی استان اصفهان را تهدید می‌کردند که برای ممانعت ازهجوم این ملخ‌ها تدابیری موثر به کار گرفته شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه ملخ‌های مهاجر یا دریایی از کشور‌های افریقایی، هند و پاکستان به استان‌های جنوبی حمله می‌کنند، تصریح کرد: آسیب ملخ‌های مهاجر به مراتب بیشتر از ملخ‌های بومی است، چراکه در دسته جات متراکم حمله می‌کنند و غذای بیشتری مصرف می‌کنند و تهدید جدی برای نباتات تلقی می‌شوند.

او بیان داشت: سال گذشته با تمهیدات انجام شده مانع از رسیدن ملخ‌های مهاجر به استان اصفهان شدیم و امسال هم این ملخ‌ها مدام ردیابی می‌شوند و امکانات و تجهیزات مقابله با هجوم این گونه ملخ‌ها فراهم شده است.

رحیمی اشاره‌ای به نحوه مقابله با ملخ‌های مهاجر داشت و گفت: ابتدا کانون‌های تخم ریزی ملخ‌ها شناسایی می‌شود و با ردیابی پوره‌های ملخ با طعمه پاشی و سم پاشی نابود می‌شوند و با دیوارگذاری اطراف باغ‌ها از گسترش بی رویه آن‌ها به مزارع و باغ‌ها جلوگیری می‌کنیم.


منبع:مهر

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی اصفهان هجوم ملخ های بومی ملخ های مهاجر استان اصفهان ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۴۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی

صد‌ها شهرک‌نشین تندرو صبح امروز دوشنبه در آخرین روز عید یهودی «پسح» تحت نظارت پلیس رژیم اشغالگر به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند.

به گزارش ایسنا، اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد بیش از ۲۰۰ شهرک‌نشین بامداد امروز به میدان الاقصی هجوم بردند و به گشت‌های تحریک‌آمیز و اجرای آیین‌های تلمودی پرداختند.

پیش بینی می‌شود که با سازماندهی یورش جمعی افراط‌گرایان توسط پلیس اشغالگر، تعداد متجاوزان به هنگام عصر نسبت به روز‌های گذشته افزایش یابد.

از سوی دیگر، پلیس اشغالگر تدابیر نظامی خود را در دروازه‌های شهرک قدیم و مسجدالاقصی تشدید کرده است و محدودیت‌هایی را برای ورود نمازگزاران فلسطینی اعمال کرده است.

بیش از ۱۲۰۰ شهرک‌نشین افراطی دیروز یکشنبه هم به مسجدالاقصی هجوم بردند. روز پنجشنبه گذشته هم هجوم ۱۶۰۰ شهرک نشین گزارش شده بود که بالاترین آمار از هفتم اکتبر گذشته تاکنون محسوب می‌شود.

سازمان‌های معبد ادعایی سلیمان برای هجوم گسترده به مسجد مبارک الاقصی برای تقدیم قربانی در عید «پسح» فراخوان داده بودند، در مقابل گروه‌های فلسطینی و جنبش‌های جوانان از مردم خواستند به مسجدالاقصی بروند و این مسجد را برای صهیونیست‌ها خالی نکنند.

دیگر خبرها

  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • حمله صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • سبدی از اقدامات فنی، فرهنگی، زیرساختی، عمرانی و برقی در مجتمع گردشگری صفه
  • نشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان/ آب‌گرفتگی شدید در این خیابان+ فیلم
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • سارق ۲۰ میلیاردی منازل در اصفهان دستگیر شد
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم