Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج گفت: برخی از مردم مجالس شادی و ترحیم را محدود کردند، درصورتی که در استان فراگیر شود می تواند در جلوگیری از کرونا موثر باشد.

"سعید جاودان سیرت" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: با تمهیداتی که با دانشگاه علوم پزشکی اتخاذ کردیم خوشبختانه تاکنون تنها یک مورد مثبت کرونا داشتیم که همان یک مورد نیز در سلامتی کامل به سر می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: تعدادی از خیرین بالغ بر ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان در زمینه مالی کمک کردند که در جهت تامین تجهیزات، مایحتاج روزانه و اسباب و ابزارها بیمارستان برای بیماری کرونا استفاده می شود.
رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت مطلوبی داریم و بیمارستان کاملا آماده است، تصریح کرد: جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در تمام اتاقهای بیمارستان تنها یک بیمار وجود دارد.
جاودان سیرت ادامه داد: از همراهی و همگامی مردم و رعایت نکات بهداشتی خوشحالیم و انتظار داریم که این موضوع استمرار داشته باشد و مردم همچنان در بحث دست ندادن، روبوسی نکردن و عدم حضور در تجمعات مساعدت و مشارکت کنند.
وی با بیان اینکه رهاسازی دستمال کاغذی، دسکش و ماسک استفاده شده شخصی در محیط باعث ترویج و انتشار بیماری می شود تاکید کرد: انتظار داریم این موضوع نیز جدی گرفته شود و مردم مطمئن باشند که اگر خبر و یا اتفاقی در بیمارستان و یا در حوزه سلامت رخ دهد، صادقانه با مردم در میان خواهیم گذاشت.
رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج عنوان کرد: مردم مجالس شادی و ترحیم را محدود کرده اند که کار فرهنگی ارزشمندی است و اگر در سطح استان انجام گیرد می توانیم جلوی انتشار بیماری را بگیریم.
جاودان سیرت اظهار کرد: از ویژگی های ویروس کرونا این است که هر فرد مبتلا که توصیه های بهداشتی را رعایت نکند می تواند ۱۴ نفر را مبتلا کند، بنابراین عدم حضور در تجمعات و مراسمات کمک بسیار موثری در قطع زنجیره انتشار این بیماری است و از مردم انتظار داریم که در این ایام تعطیلات از سفر کردن بپرهیزند.
وی افزود: این ویروس همه سنین و مقاطع را می تواند درگیر کند که برای بعضی افراد خطرناک تر است و حتی اگر مشکلی برای فرد ایجاد نکند، باعث انتشار بیماری می شود پس توصیه ما این است که افراد خودشان را در خانه قرنطینه کنند و موازین بهداشتی را رعایت کنند.
رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج گفت: افراد به صورت غیرضروری به بیمارستان مراجعه نکنند و اگر فردی دچار تنگی نفس شدید، تب بالا و سرفه شدید بود خصوصا فردی که در مکان های شلوغ و شهرهایی مثل قم، تهران، گیلان، گلستان و مازندران رفت و آمد داشته به بیمارستان مراجعه کند تا مورد ارزیابی قرار گیرد.
جاودان سیرت با بیان اینکه متخصصین در سطح شهر و درمانگاه ها در خدمت مردم هستند، خاطرنشان کرد: اورژانس و سایر مراکز درمانی در جریان پروتکل درمانی هستند و براساس این پروتکل پزشکان و متخصصان افرادی که نیازمند ارجاع باشند را به بیمارستان ارجاع می دهند تاکنون نیز این هماهنگی ها به خوبی صورت گرفته است.
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تاکنون فوت ناشی از بیماری کرونا ویروس در استان نداشته ایم، تصریح کرد: تاکنون حدود ۵۰۰ نفر مراجعه سرپایی در خصوص کرونا داشتیم که از این تعداد ۱۲۰ نفر بستری شدند، ۵۵ نفر نمونه برداری و برای آزمایش به تهران ارسال شده و تعداد زیادی نیز مرخص شدند. تنها یک مورد مبتلا به کرونا در استان داشته ایم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس بيمارستان كهگيلويه و بويراحمد یاسوج رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج جاودان سیرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۴۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی

آفتاب‌‌نیوز :

محمد ابراهیم‌زاده، همسر صدیقه وسمقی، در گفتگو با رویداد٢۴ درباره سلامتی این اسلام‌پژوه و محقق که به اتهام تبلیغ علیه نظام به حبس محکوم شده، توضیح داده است.

به گفته ابراهیم زاده خانم وسمقی در اثر یک بیماری ژنتیک بینایی خود را اخیرا به طور کامل از دست داده و این موضوع در آزمایش‌هایی که ۲۷ فروردین ماه در انتقال ایشان از زندان به بیمارستان فارابی انجام شده، مورد تایید پزشک قرار گرفته است.

همسر صدیقه وسمقی می‌گوید: روند از دست رفتن بینایی در خانم وسمقی در اثر یک بیماری ژنتیکی است. اینطور نبوده که ایشان به خاطر زندان بینایی را از دست داده باشد. او گفته نام این بیماری RP است، ژنتیکی است و خیلی از افراد در ایران به آن مبتلا هستند. در این بیماری روند کم‌بینایی به مرور افزایش پیدا می‌کند.

ابراهیم‌زاده گفته اواخر فروردین‌ماه خانم وسمقی از زندان به بیمارستان فارابی منتقل شد. در این بیمارستان تخصصی چشم، در بخش‌های مختلف اعم از شبکیه، قرنیه، خشکی چشم و پلک مورد آزمایش قرار گرفت. این آزمایش‌ها حدود ۳ ساعت طول کشید و من هم حضور داشتم. نتایج آزمایش‌ها و معاینات هم در پرونده پزشکی ایشان در زندان نوشته شد و به بهداری زندان اوین تحویل داده شد. قرار بود نتیجه به پزشکی قانونی هم داده شود. تا دو سه روز پیش، اما هنوز این نتایج به پزشکی قانونی داده نشده است.

ابراهیم‌زاده علت انتقال خانم وسمقی به بیمارستان را توضیح داده و گفت در زندان متوجه شدند ایشان نمی‌تواند راه برود و زمین می‌خورد. ایشان می‌گوید من فقط مزاحم دوستان بند هستم. نمی‌توانم غذای خودم را بیاورم یا ظرف‌هایم را بشورم. حتی برای سرویس بهداشتی هم به یک نفر احتیاج دارم.

همسر صدیقه وسمقی می‌گوید: ماموران زندان بعد از مشاهده این وضعیت ترتیب معاینات چشم را دادند.

آقای ابراهیم‌زاده می‌گوید در نتایج معاینات بیمارستان فارابی قید شده که ایشان تحمل حبس ندارد. این نتایج باید از طرف بهداری زندان به پزشکی قانونی ارسال می‌شد، اما هنوز ارسال نشده است.

او گفته یک آزمایش در بیمارستان فارابی مانده بود که انجام بدهند و آن مربوط بود به میدان دید. پزشک ایشان گفته بود احتیاجی به اندازه‌گیری میدان دید ندارد، چون اصلاً دید ندارد.

ابراهیم‌زاده می‌گوید خانم وسمقی قبل از بازداشت، میدان دید داشت و این دید مرکزی در طول این مدت از دست رفته است، هرچند زندان در از دست رفتن این دید تاثیر نداشته است.

خانم وسمقی دچار بیماری قلبی شده است

آقای ابراهیم‌زاده تاکید می‌کند آنچه در زندان برای خانم وسمقی حادث شده، بیماری قلبی است. او گفته هفته نخست فروردین‌ماه خانم وسمقی به دلیل مشکل قلبی و سوزش قفسه سینه از بهداری زندان به بیمارستان طالقانی در ولنجک منتقل شده و در آنجا با توصیه پزشک به مدت یک شب در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری شده است، اما در نهایت گفتند مشکل قلبی و فشار خون خانم وسمقی با دارو قابل کنترل است.

همسر صدیقه وسمقی می‌گوید بهداری زندان مدت‌ها با دارو‌های دم‌دستی سعی می‌کردند مشکل قلبی ایشان را رفع کنند، اما در نهایت متقاعد شدند که مشکل جدیست و در نهایت ایشان به بیمارستان طالقانی منتقل شده.

او تاکید می‌کند ایشان قبل از حبس هیچ‌گونه مشکل قلبی نداشته است. امیدوارم این بیماری نباشد و تنها ناشی از فشار زندان باشد.

علیزاده طباطبایی: برای ایشان درخواست عدم‌تحمل حبس داده‌ایم

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل صدیقه وسمقی هم می‌گوید به دلیل از دست‌رفتن بینایی، درخواست عدم تحمل حبس برای ایشان کردیم. این درخواست با پزشک قانونی هم مطرح شده و گزارش مثبت داده‌اند و در حال حاضر این درخواست برای دادستان ارسال شده و اگر موافقت کند، ایشان به خاطر عدم تحمل حبس آزاد خواهند شد.

به گفته وکیل صدیقه وسمقی، حال او در زندان مناسب نیست. خانم صدیقه وسمقی علاوه بر از دست‌دادن بینایی با مشکل تپش قلب و فشار خون بسیار بالا مواجه است و در زندان هم امکان پرستاری از ایشان نیست چرا که درخواست پرستار هم کرده بودند، ولی این درخواست اجرایی نشد.

علیزاده طباطبایی می‌گوید: صدیقه وسمقی به فعالیت تبلیغی علیه نظام احضار شد، اما گفت تا دلیل این اتهام را نگویید، نمی‌آیم. برای بازداشت او ریختند در خانه‌اش؛ اقدامی که برای اتهام فعالیت علیه نظام بسیار غیرمنطقی بود.

وکیل وسمقی می‌گوید: او به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به چهار ماه حبس و به دلیل عدم رعایت حجاب شرعی به یک میلیون جزای نقدی محکوم شد. همان زمان ما تسلیم به رای زدیم و میزان حبس شد ٩۶ روز. الان به دلیل مشکل عدم تحمل حبس، درخواست آزادی مشروط دادیم.

علیزاده طباطبایی می‌گوید هفته آینده ایشان یا به دلیل آزادی مشروط یا به دلیل عدم تحمل حبس باید آزاد شوند. نگاه‌داری ایشان در زندان با این حال دیگر درست نیست.

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • روز پرکار اورژانس در ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ببینید | شادی مردم اراک پس از حذف پرسپولیس و صعود آلومینیوم
  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا (+عکس)
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا