Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@03:53:56 GMT

بازار آجیل شب عید اصفهان؛ امسال بهتر از پارسال

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۴۴۴۷

بازار آجیل شب عید اصفهان؛ امسال بهتر از پارسال

دبیر هیأت مدیره اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان گفت: بازار آجیل نسبت به سال گذشته شرایط خیلی بهتری دارد و کمبودی در بازار نداریم.

علیرضا حمصیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در رابطه با وضعیت بازار آجیل در آستانه عید نوروز اظهار داشت: بازار آجیل نسبت به سال گذشته شرایط خیلی بهتری دارد و کمبودی در بازار نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر هیأت مدیره اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان با اشاره به قیمت آجیل افزود: با توجه به تورم بازار قیمت آجیل هم نسبت به قبل افزایش داشته، همچنین نوسان قیمت به ویژه در دو هفته اخیر به دلیل افزایش قیمت دلار شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: آجیل قیمت ثابتی ندارد چون بنا به سلیقه فروشنده و مشتری اقلامش متغیر است؛ علاوه بر این، کیفیت هر کدام از اقلام هم قیمت تمام شده آجیل را متفاوت می‌کند، با این حال آنچه در بازار وجود دارد بین 70 تا 15 هزار تومان است.

حمصیان در خصوص پسته اذعان داشت: کمبود و قیمت بالای پسته در نوروز سال قبل که منجر به تحریم آجیل توسط بسیاری از خانواده‌ها شد، شغل ما را تحت تأثیر قرار داد اما امسال فراوان در بازار وجود دارد و نسبت به سال قبل قیمت به مراتب پایین‌تری دارد.

دبیر هیأت مدیره اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان با بیان این که انواع پسته بین 100 تا 180 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود، گفت: آنچه امروز تحت عنوان پسته لوکس و لاکچری گفته می‌شود قیمت بالاتری دارد.

وی با انتقاد از عدم صدور مجوز واردات برای برخی از اقلام آجیل یادآور شد: بادام هندی موجود در بازار همه‌اش قاچاق است و هیچ‌کس نمی‌داند چرا مجوز واردات بادام هندی صادر نمی‌شود تا این میزان قاچاق صورت بگیرد.

حمصیان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت دلار قاچاق چندان به‌صرفه نیست و اجناس قاچاق قیمت بالایی دارد اما چون نیاز بازار است باز هم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ج۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: بازار اصفهان واردات بادام بازار آجیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۴۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، رضا اصغری افزود: پارسال ۴۳ هزار و ۵۱۰ اشتراک در بخش شهری و ۲۶ هزار و ۷۲۰ اشتراک روستایی پذیرش شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش  ۵ درصدی داشت.

او با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱، در مجموع ۶۶ هزار و ۸۵۶ اشتراک‌پذیری‌ انجام گرفته بود گفت: ۵۳۴۴ انشعاب شهری و ۱۷ هزار و ۹۰۵ انشعاب هم روستایی بود.

اصغری با اعلام اینکه نصب انشعابات پارسال نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۲۰ درصدی داشت، خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۱ در مجموع ۱۸ هزار و ۴۰۵ انشعاب شهری و روستایی نصب شده بود.

او در ادامه به گازرسانی حفرات خالی شهری و روستایی نیز اشاره کرد و گفت: پارسال به ۶۷۵ مورد از حفرات خالی گازرسانی شد و طی آن ۱۰ هزار و ۷۶۷ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

سرپرست مدیریت بهره‌برداری شرکت گاز آذربایجان‌غربی، همچنین با بیان اینکه تعویض کنتور مشترکین از دیگر وظایف بهره‌برداری است، اعلام کرد: در این خصوص نیز سال گذشته ۲۵ هزار و ۴۶۵ کنتور مورد تعویض قرار گرفت.

اصغری در ادامه با اشاره به قانون برخورد با استفاده‌کنندگان از انشعابات غیرمجاز، گفت: سال گذشته در این زمینه ۹۷ مورد استفاده غیرمجاز شناسایی و جمع‌آوری شد که البته نسبت به سال ۱۴۰۱ که طی آن ۱۳۷ مورد شناسایی شده بود، کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • صادرات طلای سرخ به ۴۰۰ تن می‌رسد
  • قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۵ اردیبهشت؛ تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • قیمت زعفران نجومی شد