Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب اسفراین نسبت به محتکران و گران‌فروشان اقلام بهداشت و همچنین شایعه‌پردازان نظام سلامت هشدار داد و از برخورد جدی با این افراد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین طی روزهای اخیر با افزایش آمار ابتلا به کرونا ویروس و افزایش نیاز مردم به ملزومات بهداشتی ازجمله ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده، عده‌ای افراد سودجو اقدام به احتکار مایحتاج مردم کرده و موجب کاهش در عرضه و همچنین افزایش بی‌رویه قیمت این اقلام شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چنین شرایط حساس وجود برخی اقلام و کالاهای اساسی موردنیاز مردم از اهمیت بیشتری برخوردار است و کمبود و فقدان آن‌ها در بازار می‌تواند ضربه سهمگینی به‌سلامت اقتصادی و بهداشتی جامعه و زندگی مردم وارد کند.

محسن کریمی در مصاحبه با خبرنگار فارس در اسفراین از برخورد قاطع با اخلالگران نظام سلامت و محتکران و گران‌فروشان در آستانه سال جدید خبر داد و اظهار کرد : متأسفانه مشاهده می‌شود برخی افراد اقدام به احتکار لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده کرده‌اند تا بتوانند در فرصت مناسب با قیمت غیرعادلانه بین مردم توزیع کنند.

وی گفت: با متخلفین و مجرمین از باب اخلال در نظام اقتصادی و عدم عرضه مایحتاج ضروری مردم برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب اسفراین افزود: کلیه انبارها و داروخانه‌ها و کسبه‌ای که نسبت به احتکار لوازم بهداشتی اقدام کرده باشند یا گران‌فروشی کنند و بخواهند به‌سلامت جامعه و مردم خللی وارد بکنند بدون هیچ‌گونه اغماضی محل کسب آنان پلمپ و اقلام کشف‌شده را در جهت رفع نیاز در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به افزایش رو به رشد برخی شایعات در خصوص انتشار بیماری کرونا در این شهرستان اظهار داشت: با انتشار هرگونه موارد کذب که موجب تشویش اذهان عمومی شده و آرامش جامعه را بر هم می‌زند، به‌شدت برخورد می‌شود.

وی از مردم اسفراین خواست تا با رعایت بهداشت فردی و پرهیز از توجه به شایعات، اخبار صحیح را از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی پیگیری کنند.

گفتنی است بنابر آخرین اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت تاکنون هیچ‌گونه بیمار کرونا در خراسان شمالی شناسایی نشده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت بهداشت عمومی اسفراین بهداشت کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۴۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین،  ماما را اولین فردی می توان برشمرد که پس از زایمان طبیعی در ارتباط با نوزاد قرار می‌ گیرد و به حفظ و ارتقای سلامتش کمک می‌ کند.

در مراکز بهداشتی یک ماما علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مادر و کودک در دوران مختلف زندگی (جنینی، نوزادی، کودکی، مدرسه) به ارائه خدمات پیشگیری، مشاوره سلامت جنسی و باروری و سلامت خانواده نیز می پردازد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد