Web Analytics Made Easy - Statcounter

چپگرایان رژیم صهیونیستی برای انتخابات کنست(پارلمان) وعده انتخاب یک وزیر عرب را در کابینه خود داده‌اند وعده‌ای که چشم طمع به رأی جمعیت ۲ میلیونی اعراب سرزمین‌های ۱۹۴۸ اشغالی دارد. ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، عمیر پرز رئیس حزب کار و رهبر ائتلاف چپگرایان رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر مانده به انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی، در مصاحبه ای با روزنامه عبری «یدیعوت آحرونوت» اعلام کرد تلاش خواهد کرد یک وزیر عرب در دولت آینده حضور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقصود او از وزیر عرب، فلسطینی‌ های ساکن سرزمین های 1948 است که اکنون در مناطق تحت اشغال این رژیم زندگی می کنند. او در این اظهار نظر گزینه اش برای تصدی پست وزارت از سوی فلسطینی ها را پروفسور «علیان القریناوی» استاد دانشگاه بن گوریون معرفی کرد.

جایگاه عمیر پرز و ائتلاف چپگرایان

در حال حاضر ائتلافی که تحت عنوان ائتلاف چپگرایان و میانه ها به عنوان رقیب راستگرایان در انتخابات پارلمانی (کِنِسِت) رژیم صهیونیستی مطرح هستند، مجموعه ای از دو ائتلاف رژیم صهیونیستی به اضافه فهرست مشترک عربی هستند. ائتلاف اول از احزاب «کار» ، «گیشر»  و «میرتز» پدید آمده است. ائتلاف دوم، ائتلاف موسوم به آبی- سفید (کاحول- لاوان) است که از حزب موشه یعلون، حزب بنی گانتس، حزب «یش عاتید» به ریاست «یائیر لاپید» و حضور گابی اشکنازی، رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به وجود آمده است.

در نظرسنجی های رژیم صهیونیستی «فهرست مشترک عربی» هم که مجموعه ای از فلسطینی های ساکن سرزمین های 1948 است در این مجموعه قرار می گیرد. این مجموعه بیشتر ائتلافی علیه نتانیاهو هستند تا اینکه دیدگاه های چپگرایانه و میانه داشته باشند.

جایگاه فهرست مشترک عربی در ساختار سیاسی رژیم صهیونیستی

فهرست مشترک عربی از سال 2015 در انتخابات وقت کنست رژیم صهیونیستی به وجود آمد. پیش از آن سال فلسطینی های ساکن سرزمین های 1948 با 2 ائتلاف جدا از هم در انتخابات شرکت می کردند. ائتلاف «هداش – تعال» که از 2 حزب با همین عنوان تشکیل شده است و ائتلاف «بلد» که از دو حزب «بلد» و «فهرست متحد عرب ها» تشکل شده است. این دو ائتلاف در سال 2015 با یکدیگر متحد شدند و مجموعاً «فهرست مشترک عربی» را به وجود آوردند. این فهرست مشترک از سال 2015 تا کنون همواره بین 10 تا 14 کرسی را در انتخابات و نظرسنجی ها به دست آورده است.

فهرست مشترک عربی در ساختار سیاسی رژیم صهیونیستی در جناح چپگرایان قرار گرفته اند. اول به دلیل آنکه این احزاب رویکردهای اقتصادی سوسیالیستی و چپگرایانه دارند و دوم به دلیل مخالفتی که با تندروهای مذهبی و راستگرایان افراطی همچون نتانیاهو دارند.

با این احتساب در نظرسنجی ها کرسی های فهرست مشترک عربی همواره به عنوان بخشی از کرسی های جناح چپگرایان به حساب آمده است اما با این وجود آنها هیچ گاه عملاً در ساختار سیاسی به حساب نیامده اند چرا که هیچ یک از احزاب سیاسی حاضر به وارد کردن یک نماینده از این فهرست به دولت خود نشده اند و این در فضای سیاسی رژیم صهیونیستی یک خط قرمز به حساب می آید. اما حالا چپگرایان برای پیروزی بر نتانیاهو یک راه بیشتر ندارند و آن اینکه وزیری از این فهرست به دولت خود اضافه کنند تا بتوانند عملاً از کرسی های آنها در ائتلاف خود بهره ببرند.

نگاه چپگرایان به جمعیت فلسطینی های 1948

در سراسر سرزمین های اشغالی 1948، قریب دو میلیون فلسطینی زندگی می کنند. این جمعیت تقریباً یک چهارم جمعیت کل رژیم صهیونیستی است. یعنی صهیونیست ها با بیش از 6 میلیون نفر جمعیت 75درصد جمعیت کل مناطق اشغالی و فلسطینی ها با دو میلیون نفر جمعیت 25 درصد جمعیت را تشکیل می دهند. با این نگاه رأی این یک چهارم می تواند چپگرایان را پیروز میدان انتخابات کند.

براین اساس می توان گفت آنچه از کرسی های احزاب مشترک عربی برای چپگرایان مهمتر است، این جمعیت دو میلیونی است که می تواند با رأی به چپگرایان آنها را عملاً به دولت آینده برساند.

در دهه های گذشته رژیم صهیونیستی تحت فشارهایی که لیکود و راستگرایان افراطی به فلسطینی های ساکن سرزمین های 1948 آورده اند این جمعیت یا در انتخابات شرکت نکرده، یا اینکه آراء آنها به طور متفرق بین احزاب مختلف پخش شده است. نکته جالب آنکه با وعده های و تهدیدهایی که نتانیاهو طی دو دوره گذشته انجام داده، جمعیت فلسطینی ها بیشتر به لیکود و احزاب راست رأی داده اند.

حال اگر این جمعیت مطمئن شود که می تواند وزیری در دولت آینده رژیم صهیونیستی داشته باشد قطعاً رأی خود را بیشتر روی «فهرست مشترک عربی» متمرکز خواهد کرد و به معنای دقیق تر به احزاب چپگرا رأی خواهند داد. رأی جمعیتی که 25 درصد جمعیت مناطق اشغالی است می تواند چپگرایان را پیروز میدان کند.

محاصره کامل کرانه باختری و قدس به بهانه انتخابات کنست رژیم اسرائیلانتخابات رژیم صهیونیستی و تبلیغات کثیف؛ آخرین رقابت‌های نتانیاهو و گانتسنظرسنجی انتخاباتی در رژیم صهیونیستی؛ ادامه پیشتازی نتانیاهو بر ژنرال گانتس

جمع بندی

چپگرایان به دلیل آنکه از راستگرایان در این انتخابات عقب افتاده اند به دنبال پیروزی در انتخابات هستند. جمعیت دو میلیون نفری عرب های ساکن سرزمین های اشغالی می تواند راه موفقیت و پیروزی چپگرایان بر رقیب راستگرای آنها باشد. آنها اگر این جمعیت را به سمت خود بکشانند قطعاً پیروز انتخابات خواهند بود. به همین دلیل «عمیر پرز» وعده انتخاب وزیر عرب را در سخنان خود مطرح کرده است. حالا این صهیونیست ها هستند که برای پیروزی باید به فلسطینی ها متوسل شوند.

انتهای پیام/

R1403/P/S8,90/CT4 واژه های کاربردی مرتبط اسرائیل

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرائیل اسرائیل ساکن سرزمین های 1948 فهرست مشترک عربی رژیم صهیونیستی فلسطینی ها دو میلیون وزیر عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۵۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که یک اسرائیلی در حمله حزب الله بامداد جمعه با موشک ضدزره به مزارع اشغالی شبعا کشته شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که راننده یک کامیون نظامی در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه نظامی ارتش اشغالگر در مزارع اشغالی شبعا کشته شده است.

سخنگوی ارتش اشغالگر هم از وقوع «یک حادثه امنیتی سخت» در مرزهای لبنان و تبادل آتش بین نیروهای حزب الله و نظامیان صهیونیست در مزارع اشغالی شبعا و اعزام بالگرد به منطقه درگیری خبر داد.

ارتش اشغالگر مدعی شد که در پاسخ به این حمله مرگبار، انبارهای سلاح و سکوهای پرتاب موشک حزب الله را در مزارع اشغالی شبعا هدف قرار داده است.

مقاومت اسلامی حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد که رزمندگانش ساعت ۲۳:۱۰ پنجشنبه شب در نزدیکی پایگاه «رویسات العلم» در بلندی‌های اشغالی کفرشوبا، یک کاروان مکانیزه ارتش رژیم صهیونیستی را در کمین ترکیبی گرفتار کردند.

مقاومت اسلامی در بیانیه کوتاهی که سحرگاه روز جمعه منتشر کرد، مسؤولیت این عملیات را بر عهده گرفت و توضیح داد که مجاهدانش کاروان نظامی صهیونیست‌ها را با موشک های هدایت شونده، توپخانه و سلاح‌های راکتی هدف قرار دادند.

در جزئیات بیشتر، مقاومت حزب الله تأکید کرد زمانی که کاروان ارتش اشغالگر به نقطه کمین رسید، با سلاح‌های هدایت شونده، توپخانه و راکت هدف قرار گرفت که طی آن دو خودرو نظامی منهدم شد و دشمن صهیونیستی برای خارج کردن تلفات خود مجبور به ایجاد ستون‌های دود شد.

منابع المیادین فاش کردند که یک کامیون نظامی متعلق به گردان ۱۲ تیپ گولانی ارتش رژیم صهیونیستی در میان کاروان مکانیزه این رژیم بود که در نزدیکی پایگاه رویسات العلم در کمین مقاومت قرار گرفت.

کد خبر 6088909

دیگر خبرها

  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان
  • هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله
  • هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی+فیلم
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد