Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@00:07:19 GMT

سیامند رحمان درگذشت + بیوگرافی و علت مرگ

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۵۰۴۴

سیامند رحمان درگذشت + بیوگرافی و علت مرگ

سیامند رحمان قوی‌ترین وزنه بردار پارالمپیکی جهان سن ۳۱ سالگی درگذشت.

به گزارش ایمنا سیامند رحمان رکورددار وزنه برداری پارالمپیک و قهرمان دو دوره پارالمپیک و پنج دوره جهان است.

بیوگرافی سیامند رحمان

سیامند رحمان وزنه بردار سنگین وزن ایرانی در روز ۱ فروردین ۱۳۶۷، در اشنویه، متولد شد. اشنویه از شهرهای استان آذربایجان غربی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دیپلم علوم انسانی دارد و در رشته حقوق قضائی در مقطع کارشناسی در دانشگاه آزاد ارومیه تحصیل کرد. خانواده رحمان دارای سه خواهر و دو برادر هستند و سیامند فرزند سوم خانواده است.

اوقات فراغت سیامند رحمان

سیامند رحمان در مورد وقت آزاد خود گفت: زمانی که در اردو هستم بیشتر تمرین می‌کنم و اگر وقتی هم باقی باشد بیشتر کتاب‌های روانشناسی مطالعه می‌کنم، به تمام موسیقی‌ها گوش می‌دهم بستگی به موقعیت دارد.

علت معلولیت سیامند رحمان

سیامند رحمان گفت: معلولیت من از قسمت پا بوده و مادرزادی است، در دوران کودکی بدون کمک رفت و آمدم می‌کردم و مشکل خاصی نداشتم اما اکنون به علت وزن بالا از چوب دستی استفاده می‌کنم

انتخاب وزنه برداری سیامند رحمان

سیامند رحمان اظهار کرد: از دوران دبیرستان به باشگاه بدنسازی می‌رفتم، علاقه ورزشی و شور جوانی که وجود داشت و از سویی استعدادی را که در رشته ورزشی وزنه برداری در خود می‌دیدم باعث گرایش من به این ورزش شد، شنا و خیلی از ورزش‌های دیگر را انجام می‌دهیم اما فقط به وزنه برداری علاقه‌مند هستم.

سیامند رحمان در تیم ملی

سیامند رحمان در ۱۷ سالگی در اشنویه وزنه برداری را شروع کرد و سال ۱۳۸۵ وارد تیم ملی شد. وی در آن سال وزنه ۱۵۰ کیلوگرم می‌زد و با افرادی مانند رضوی هم تیمی بود که آن زمان وزنه ۲۶۰ کیلوگرم می‌زد.

سیامند در کمتر از یک سال خود را به وزنه ۲۸۷ کیلوگرم رساند و پس از خداحافظی رضوی از تیم ملی، در مسابقات گوانجو با مهار وزنه ۲۹۱ کیلوگرمی رکورد دار جهان شد.

سیامند رحمان در پارالمپیک

پارالمپیک لندن ۲۰۱۲: سیامند رحمان در مسابقات پارالمپیک لندن توانست در حرکت نخست وزنه ۲۷۰ کیلوگرمی و در حرکت دوم وزنه ۲۸۰ کیلوگرمی را مهار کرد و نشان طلای مسابقات را در وزن ۱۰۰+ ک‌گ کسب کرد. وی در سومین حرکت خود درخواست وزنه ۳۰۱ کیلوگرمی را کرد تا رکورد جهان را که متعلق به خودش بود را یک کیلوگرم ارتقا دهد. رحمان در حرکت سوم نتوانست وزنه ۳۰۱ کیلوگرمی را مهار کند و با همان ۲۸۰ ک‌گ به مقام نخست و نشان طلا رسید. وی با زدن این رکورد توانست رکورد جهانی را ۱۵ کیلوگرم افزایش بدهد. پس از سیامند رحمان که به راحتی قهرمان شد، فارس العجیلی از عراق با مهار وزنه ۲۴۲ کیلوگرمی به گردن آویز نقره در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری پارالمپیک لندن دست یافت و بائه چون کئون از کره جنوبی با پرس وزنۀ ۲۳۲ کیلوگرمی به نشان برنز این وزن رسید.

پارالمپیک ریو ۲۰۱۶: رحمان که یکی از امیدهای اصلی کاروان ایران در ریو برای کسب نشان زرین پارالمپیک بود، در دستۀ ۱۰۷+ ک‌گ توانست در حرکت نخست وزنۀ ۲۷۰ و در حرکت دوم وزنۀ ۳۰۰ کیلوگرمی و در حرکت سوم وزنۀ ۳۰۵ کیلوگرمی را مهار کند و نشان زرین پارالمپیک را از آن خود کند. این وزنه‌بردار ایرانی در حرکت چهارم که مخصوص افزایش رکورد است توانست وزنۀ سنگین ۳۱۰ کیلوگرمی را بالای سر ببرد و رکورد جهان را که در اختیار خودش بود ارتقا دهد. امر موساد وزنه‌بردار مصری با مهار وزنۀ ۲۳۵ کیلوگرمی و ۷۵ کیلوگرم اختلاف وزنه، موفق شد مقام دوم را کسب کند. جمیل الشبلی از اردن نیز با بالا بردن وزنه ۲۳۴ کیلوگرمی سوم شد..

سیامند رحمان به عنوان برترین ورزشکار پارالمپیکی سال ۲۰۱۷ برگزیده شد.

او در بازی‌های پا را آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در نخستین حرکت، وزنه ۲۷۳ کیلوگرمی را مهار کرد. وی در دومین حرکت نیز وزنه ۲۹۳ کیلوگرمی را به راحتی بالا برد تا علاوه بر قطعی شدن مدال طلایش رکورد آسیا و بازی‌های پاراآسیایی را که در اختیار خودش بود بشکند. سیامند برای سومین حرکت وزنه ۲۹۵ را انتخاب کرد که با مهار این وزنه بار دیگر رکورد آسیا و بازی‌های پارا آسیایی را ارتقا داد.

حضور سیامند رحمان در تیم باشگاهی

سیامند پس از کسب مدال طلای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن در ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ به تیم وزنه‌برداری باشگاه پرسپولیس تهران پیوست.

افتخارات سیامند رحمان

طلا

لندن ۲۰۱۲

۱۰۰+ ک‌گ

طلا

ریو ۲۰۱۶

۱۰۰+ ک‌گ

مسابقات جهانی

طلا

آمریکا ۲۰۰۸

۱۰۰+ ک‌گ

نقره

مالزی ۲۰۱۰

۱۰۰+ ک‌گ

طلا

مالزی ۲۰۱۰

۱۰۰+ ک‌گ

طلا

امارات ۲۰۱۱

۱۰۰+ ک‌گ

طلا

امارات ۲۰۱۴

۱۰۰+ ک‌گ

بازی‌های آسیایی

طلا

گوانگ‌ژو ۲۰۱۰

۱۰۰+ ک‌گ

طلا

اینچئون ۲۰۱۴

۱۰۷+ ک‌گ

مسابقات بین‌المللی

نقره

لیبی ۲۰۱۰

۱۰۰+ ک‌گ

طلا

لیبی ۲۰۱۰

۱۰۰+ ک‌گ

طلا

اردن ۲۰۱۱

۱۰۰+ ک‌گ

سیامند رحمان درگذشت

سیامند رحمان قوی‌ترین وزنه بردار پارالمپیکی جهان در روز ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ به علت ایست قلبی در سن ۳۱ سالگی و در بیمارستان نبی اکرم اشنویه جان دار فانی را وداع گفت.

کد خبر 413033

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سیامند رحمان درگذشت سیامند رحمان وزنه برداری سیامند رحمان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سیامند رحمان سیامند رحمان کیلوگرمی را مهار سیامند رحمان وزنه برداری وزنه بردار ک گ طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۵۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر،امیرحسین حسنی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری مسابقات قهرمانی کشور وزنه‌برداری اظهار کرد: مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) در دو رده سنی نوجوانان و جوانان و در بخش دختران و پسران از ۱۵ لغایت ۲۵ اردیبهشت به میزبانی همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: ۵۵۰ وزنه‌بردار از ۳۱ استان کشور در این مسابقات به رقابت می‌پردازند.

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان همدان با اشاره به هزینه برگزاری مسابقات گفت: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه برگزاری مسابقات برآورد شده است.

حسنی خاطرنشان کرد: همچنین در این مسابقات ۱۲۰ مدال توزیع و رقابت‌ها به صورت پخش زنده از شبکه ورزش پخش خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت رشته وزنه‌برداری بیان کرد: آبان ۱۴۰۲ هیئت را تحویل گرفتم که تنها ۲۹ ورزشکار سازمان یافته داشت اما امروز ما ۱۴۰ ورزشکار سازمان یافته در رشته وزنه‌برداری و ۱۱۲ ورزشکار در رشته کراس‌فیت داریم.

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان همدان عنوان کرد: شهرستان‌های فعال ما همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، کبودرآهنگ و رزن است.

کد خبر 6092842

دیگر خبرها

  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • هیئت وزنه‌برداری استان همدان ۱۷ نشان به دست آورد
  • برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • شکلات های مخصوص المپیک تولید شد + نحوه تولید | ویدئو
  • ببینید | ۱۲ اردیبهشت سالروز درگذشت محمدرضا لطفی
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند
  • مهرداد با وزنه سنگین آماده بازی با تراکتور (عکس)
  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری