Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@21:12:04 GMT

جهان‌پهلوان سیامند رحمان درگذشت(عکس و فیلم)

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۵۲۶۴

جهان‌پهلوان سیامند رحمان درگذشت(عکس و فیلم)

به گزارش فرارو، سیامند رحمان قویترین مرد جهان شامگاه امروز یکشنبه بر اثر ایست قلبی در بیمارستان نبی اکرم اشنویه جان باخت. یکی از اعضای کادر پزشکی این بیمارستان خبر درگذشت این ورزشکار پرافتخار پارالمپیک ایران را تایید کرد.

سیامند رحمان رکورددار رشته وزنه برداری جانبازان و معلولان جهان است و در کارنامه پرافتخارش، سابقه قهرمانی در المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو و همچنین ۵ مدال طلا و یک نقره جهان را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او علاوه بر این سه نشان طلای بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۰ گواگژو، ۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا را درکارنامه‌اش دارد.

رحمان با بلند کردن وزنه ۳۱۰ کیلوگرم در سال ۲۰۱۶ رکورددار وزن ۱۰۷+ کیلوگرم جهان است و شاید برای سالیان سال رکوردش در این وزن جاودانه شود.

سایت فرارو این اتفاق تلخ را به جامعه ورزش و مردم ایران تسلیت می‌گوید.

سیامند، قهرمانِ خندان

سیامند رحمان در اول فروردین ماه سال ۱۳۶۷ در اشنویه از شهر‌های مرزی استان آذربایجان غربی چشم به دنیا گشود. پسرکی که فرزند سوم خانواده‌اش بود و به طور مادرزادی از ناحیه پا معلولیت داشت.

وی در سال ۱۳۸۷ برای نخستین بار به اردوی وزنه برداری معلولین ایران دعوت شد. در سال ۲۰۱۲ در مسابقات پارالمپیک لندن ۲۰۱۲ سیامند رحمان با غلبه بر وزنه ۲۸۰ کیلوگرم توانست رکورد وزنه برداری پارالمپیک در وزن ۱۰۰+ به میزان ۱۵ کیلوگرم ارتقا دهد و به عنوان رکورددار پارالمپیک نام خود را ثبت کند. سیامند رحمان در اقدامی باور نکردنی در پارالمپیک ریو در سال ۲۰۱۶ با مهار وزنه ۳۱۰ کیلوگرم همه رکورد‌های جهانی را شکست. نفر دوم در این مسابقات وزنه ۲۳۵ کیلوگرمی را مهار کرده بود. رحمان بدون شک یکی از برترین ورزشکاران ایران محسوب می‌شود. وی قهرمان پارالمپیک لندن ۲۰۱۲ و پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ و دارندهٔ پنج طلا و یک نقرهٔ جهان است. وی همچنین سه نشان زرین از بازی‌های پاراآسیایی گوانگجو ۲۰۱۰، اینچئون ۲۰۱۴ و جاکارتا ۲۰۱۸ به‌دست آورده‌ است. سیامند رحمان در سال ۲۰۱۷ به عنوان برترین ورزشکار پارالمپیکی سال ۲۰۱۷ برگزیده شد.

پسرکی که با توانایی بالای خود با وجود محدودیت جسمانی همواره خنده‌رو بود و از اوبه عنوان هرکول خندان نامبرده می‌شد. خبر درگذشت وی در حالی که در آستانه ۳۲ سالگی بود مردم ایران به خصوص جامعه ورزش ایران را در شوک فرو برد.

 

امشب، مراسم تدفین سیامند

رئیس هیئت جانبازان و معلولان آذربایجان‌غربی: مراسم تدفین سیامند رحمان به خاطر شیوع بیماری کورونا و جلوگیری از تجمع، امشب در محل زادگاه وی یعنی اشنویه انجام می‌شود.

واکنش بهداد سلیمی به درگذشت سیامند

بهداد سلیمی قهرمان وزنه‌برداری ایران در پستی اینستاگرامی به درگذشت سیامند رحمان، قهرمان وزنه‌برداری معلولین واکنش نشان داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

تجمع مردم روبه‌روی بیمارستان محل درگذشت سیامند رحمان

 

 

منبع: فرارو

کلیدواژه: سیامند رحمان وزنه برداری سیامند رحمان وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۵۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضا شیخی درگذشت

آفتاب‌‌نیوز :

رضا شیخی، مدیر فیلمبرداری سینمای ایران پس از مدت‌ها ابتلا به بیماری دار فانی را وداع گفت.

رضا شیخی فیلمبردار، رضا شیخی، مدیر فیلمبرداری سینمای ایران شب گذشته پس از مدت‌ها ابتلا به بیماری دار فانی را وداع گفت.

تصویربردار و نورپرداز فیلم‌های سینمایی «جا به جا»، «مرهم» و «کنعان» و مدیر فیلمبرداری سریال‌های «بچه مهندس»، «تن‌هایی لیلا» و «جراحت» را برعهده داشت.
‎او کار حرفه‌ای خود را به عنوان مدیر فیلمبرداری در سال ۱۳۸۷ از تلویزیون و با سریال «گل‌های گرمسیری» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور آغاز کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • رضا شیخی درگذشت
  • فیلمبردار سینمای ایران درگذشت
  • مسابقات بوکس قهرمانی جوانان آسیا/ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • بوکس امید‌ها و جوانان آسیا؛ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • مدال محشری با صعود به نیمه‌نهایی قطعی شد / ۵ بوکسور فردا به میدان می‌روند
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • بیمه البرز، حامی چهل و چهارمین دوره جام جهان پهلوان تختی