Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@23:44:25 GMT

تکمیل فیزیوتراپی در منزل با واقعیت مجازی

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۵۲۶۷

تکمیل فیزیوتراپی در منزل با واقعیت مجازی

بیمارانی که به فیزیوتراپی نیاز دارند از این پس می‌توانند به مدد فناوری واقعیت مجازی بدون نیاز به حضور در منازل تمرین‌های ورزشی و حرکتی خود را دریافت کنند.

محققان دانشگاه وارویک با موفقیت فناوری پیشرفته‌ای را برای ثبت حرکات سه بعدی بدن با استفاده از سیستم واقعیت مجازی ابداع کرده اند. از این طریق بیماران می‌توانند راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌های حرکتی را از فیزیوتراپ خود از راه دور به صورت سه بعدی دریافت کرده و همان‌ها را انجام دهند و این امر جایگزین عکس‌های دو بعدی و دفترچه‌های ساده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





انجام درست حرکات فیزیوتراپی و درک صحیح نحوه انجام این حرکات تنها با استفاده از فناوری واقعیت مجازی ممکن است و بدین منظور از یک آواتار در محیط مجازی استفاده شده است. آواتار یادشده حرکات توصیه شده فیزیوتراپ را به دقت کنترل می‌کند تا مشخص شود آیا وی آن‌ها را به درستی انجام می‌دهد یا خیر.

اگر بیمار حرکات را به درستی انجام ندهد، آواتار آن‌ها را به صورت آهسته تکرار می‌کند تا بیمار بالاخره شیوه درست حرکت را دریابد. این فناوری هنوز در مرحله آزمایشی است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر علم و فناوری فیزیوتراپی واقعیت مجازی واقعیت مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۵۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ جوان صومعه سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با اشاره به تصادف دلخراش نیسان با موتورسیکلت در بلوار شهید سرشاد صومعه سرا گفت: راکب موتور سیکلت هنگام حرکات نمایشی (تک چرخ زدن) با خودروی نیسان برخورد کرد که پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات جان باخت.
سرهنگ امیر طالبی افزود: راکب موتورسیکلت جوان ۲۱ ساله‌ای بودکه علاوه بر نداشتن گواهینامه از کلاه ایمنی نیز استفاده نکرده بود. 
وی اضافه کرد: دراین حادثه راننده نیسان که تلاش داشت تا با کنترل خودرو به موتور سیکلت برخورد نکند به جدول کنار خیابان برخوردکرد و بار نیسان بر روی راکب موتورسیکلت واژگون شد. 
رییس پلس راهور گیلان تصریح کرد: بر اساس ماده ۲۰۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی، انجام هرگونه حرکات نمایشی (تک چرخ زدن در خیابان‌ها و معابر) خلاف قوانین است.
سرهنگ امیر طالبی همچنین از راکبان موتور سیکلت خواست: هنگام رانندگی از حرکات نمایشی پرهیز کنند ونیز از کلاه ایمنی استفاده کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • (ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • کدام برخورد گشت ارشاد با زنان تذکر رهبری را در پی داشت؟
  • مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو بر گردن مخترع ایرانی
  • جزئیات تذکر رهبری درباره گشت ارشاد
  • تذکر رهبری درباره گشت ارشاد چه بود؟
  • مرگ جوان صومعه سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور
  • چرا رهبری درباره گشت ارشاد و طرح نور تذکر داده بودند؟