Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ترکیه در پی تشدید تنش های این کشور با سوریه و هدف قرار گرفتن ده ها تن از نیروهای نظامی اش در ادلب مرزهایش را به روی مهاجران باز کرد تا به سوی اروپا بروند. تاریخ انتشار: 22:00 - 11 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۱۸۰۲

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ پس از شدت یافتن درگیری ها میان نیروهای سوریه و ترکیه در شهر ادلب طی چند روز اخیر و کشته شدن ده‌ ها نفر از نیرو‌های ارتش ترکیه، شورای امنیت ملی این کشور به ریاست رجب طیب اردوغان جلسه فوری تشکیل داد تا در موضوع بازگشایی مرز‌های اروپایی برای پناهجویان سوری تصمیمات جدیدی اتخاذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصمیم رئیس جمهور ترکیه برای بازگشایی مرز‌ها در واقع تهدیدی برای اروپا به شمار می‌ رود که بار‌ها از سوی وی مطرح شده بود.

در پی اتخاذ این تصمیم، وزیر کشور ترکیه اعلام کرد بیش از ۷۶ هزار مهاجر سوری از مرز ترکیه و اتحادیه اروپا عبور کردند.

 

 

وی شمار مهاجرانی که ترکیه را ترک کردند را ۷۶ هزار و ۳۵۸ نفر اعلام کرد.

رو شنبه صد‌ها مهاجر سوری در نزدیکی مرز یونان و ترکیه تجمع کردند و حتی برخی از مهاجران با ماموران گشت مرزی درگیر شدند.

یکی از خبرنگاران اسپوتنیک که در صحنه حضور داشت، گزارش داد که نیرو‌های پلیس یونان برای جلوگیری از تلاش مهاجرانی که قصد عبور از مرز را داشتند از گاز اشک آور استفاده کرد.

 

 

در تصاویر منتشر شده دیده می‌شود که مهاجران برای محافظت از خود در برابر گاز اشک آور صورت ها‌ی خود را با پارچه پوشانده بودند.

 

بیشتر بخوانید:  سرنگونی پهپاد ترکیه در ادلب تماس ترامپ و مکرون با اردوغان

 

مرز ترکیه در حالی به روی مهاجران بازگشایی شده است که بر اساس توافق نامه سال ۲۰۱۶ میان این کشور و اتحادیه اروپا، آنکارا متعهد شد که در ازای کمک مالی اتحادیه اروپا، ورود مهاجران به اتحادیه اروپا را محدود کند.

 

 

در سال‌های اخیر نیرو‌های ارتش ترکیه یک محافظت غیر رسمی را در مناطقی از شمال سوریه ایجاد کردند تا از تروریست‌ های منطقه حمایت کرده و به آنان پناه بدهند و غیر نظامیان سوری را آواره کنند.

اما این در حالی است که این استراتژی به ظاهر موفق در هفته‌ های اخیر از یکدیگر گسسته شد، چرا که حمایت نیروی هوایی روسیه باعث شد تا ارتش سوریه اراضی بسیاری را از اشغال تروریست‌ها پس بگیرد.

 

 

این تهدیدات فزاینده در حملات هوایی ارتش سوریه در پنجشنبه شب به یک بحران همه جانبه برای ارتش ترکیه مبدل شد وقتی که دها نفر از نظامیان ترکیه در این حملات کشته شدند.

این حادثه که یک شکست برای اردوغان به شمار آمد، وی را واداشت تا از متحدان خود در ناتو درخواست کمک کند.

از این رو اردوغان با بازگذاشتن مرز ترکیه در تلاش است تا مقام های اروپایی را به حمایت بیشتر خود در این تنش‌ها وادار کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترکیه ترکیه اردوغان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۶۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش

نیروهای دریایی مراکش ۸۵ مهاجر را از خطر غرق شدن نجات دادند.

به گزارش ایسنا، طبق بیانیه منتشر شده از سوی نیروهای مسلح مراکش این مهاجران، غیرقانونی و اتباع کشورهای جنوب صحرای آفریقا هستند.

پس از ارائه کمک‌های اولیه، مقامات محلی آنها را به منظور طی مراحل قانونی به نیروهای امنیتی تحویل داده‌اند.

کشورهای شمال آفریقا مانند تونس، لیبی و مراکش به دلیل نزدیکی به دریای مدیترانه به عنوان نقطه عزیمت مهاجران غیرقانونی برای رسیدن به اروپا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش آناتولی، وزارت کشور مراکش در بیانیه خود در ۲۳ ژانویه سال جاری میلادی (۲۰۲۴) اعلام کرده بود سال گذشته ۷۵ هزار و ۱۸۴ مهاجر غیرقانونی دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است