Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها که «کووید-19» یا همان «کرونا» ویروس به سر خط خبرها تبدیل شده؛ برخی سودجویان بازار فرصت را غنیمت شمرده و از آب گل آلود ماهی می‌گیرند، در این میان انتظار مردم از بازرسان بازار تعادل قیمت‌هاست.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، این روزها که «کووید-19» یا همان «کرونا» ویروس به سر خط خبرها تبدیل شده؛ برخی سودجویان بازار فرصت را غنیمت شمرده و از آب گل آلود بنفع خودشان ماهی می‌گیرند، آنچه به عنوان دغدغه عمومی مطرح و موجب نگرانی مردم است اینکه با شیوع این ویروس؛ قفسه بسیاری از داروخانه‌ها از لوازم بهداشتی «ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده» خالی شده و از طرفی افزایش کاذب برخی اقلام نظیر لیموترش، مرکبات، زنجبیل و سیر موجب ناراحتی مردم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شیوع کرونا ویروس؛ بازرسان و ناظران بازار روزهای پرترافیک کاری را سپری می‌کنند تا نبض تند بازار به حالت تعادل برسد، در این راستا علی‌اصغر اصغری معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در واکنش به کمبود موارد بهداشتی و تب گرانی میوه و صیفی‌جات پرمصرف گفت: دسترسی به ماسک و دستکش بخشی از دغدغه‌های مردم در این روزهاست و عموما این موضوعات را به لحاظ اینکه متولی دستگاه تخصصی دانشگاه علوم پزشکی است موارد را به دانشگاه منتقل می‌کنیم و آنها به ما قول دادند که دسترسی مواد مورد نیاز برای مردم را تسهیل کنند.

* تعدیل قیمت لیموترش و شیر در بازار گلستان

اصغری با اشاره به فضای عمومی بازار برای سایر کالاها تصریح کرد: در روزهای اخیر با شیوع کرونا گرانی لیموترش را در بازار داشتیم که اکنون قیمت این میوه پایین آمده همچنین تعدیل قیمت شیر را داشتیم که با توجه به پیگیری‌های مستمر این کالا نیز در بازار تعدیل پیدا کرد.

وی با بیان اینکه تعدیل قیمت کالاها در بازار موضوع غیرقابل حل نیست، افزود: با همراهی مردم و کمک مسوولان همچنین توجه به فضای روانی جامعه ‌می‌توانیم این شرایط را پشت سر بگذاریم، همکارانم در حوزه ادارات صنعت و معدن شهرستان، واحدهای بازرسی اصناف، تعزیرات حکومتی، عوامل و نیروهای دادگستری و دادستانی به صورت صبح و عصر مشکلات و گزارش‌های مردمی را رصد و نظارت می‌کنند.

* عرضه کالا نباید به‌دست افراد فاقد صلاحیت صنفی و حرفه‌ای انجام شود

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به تشدید نظارت بر بازار ابراز کرد: شک نکنید نظارت در بازار جدی است با توجه به تقاضایی که برای مصرف لیمو در سطح کشور و از جمله استان گلستان به یکباره افزایش پیدا کرد، یک سری سوءاستفاده‌کنندگان باعث رشد قیمت اقلام در بازار شدند.

اصغری ادامه داد: از همان روز اول که این اخبار منتشر شد بازرسان ما در محل‌های عرضه میوه همچنین میدان میوه و تره بار مستقر شدند و سعی می‌کنند آنچه که در سطح میدان وارد می‌شود به درستی توزیع شود، همچنین از دامن زدن به قیمت‌های نجومی خودداری شود و افرادی که کالاها را به میدان بار می‌آوردند خودشان عرضه کنند و از در اختیار گذاشتن این اقلام در اختیار کسانی که شاید فاقد صلاحیت صنفی و حرفه ای هستند، خودداری شود.

وی از شناسایی و تشکیل پرونده برای سودجویان متخلف در بازار خبر داد و گفت: روزانه در سازمان صنعت، معدن و تجارت با حضور رئیس شعبه تعزیرات به پرونده‌هایی که در این زمینه تشکیل می‌شود، رسیدگی می‌کنیم.

* نظارت جدی بر خبازی‌های استان/ مردم با کارتخوان نان بخرند

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در خصوص نظارت بر فعالیت خبازی‌های استان در پی شیوع ویروس کرونا بیان کرد: حدود پنج الی شش روز گذشته بود که این موضوع توسط مسوولان بهداشت و مسوولان استان مورد توجه قرار گرفت، شیوه‌نامه‌ای به مدیران شهرستان ابلاغ کردیم که به همه نانوایی‌ها اعلام کنند و بر این اساس کسانی که در حوزه عرضه نان فعالیت می‌کنند باید بهداشت فردی را رعایت کنند.

اصغری از مردم خواست تا خرید نان از نانوایی را از طریق کارتخوان انجام دهند، گفت: به دلیل اینکه انتقال ویروس از طریق اسکناس امکان‌پذیر است، حتماً کسی که اقدام به عرضه نان می‌کند باید از دستکش استفاده کند تا خدای ناکرده مردم در خرید نان دچار انتقال بیماری نشوند.

وی با تاکید بر اینکه نظارت‌ها بر خبازی‌های استان جدی است، گفت: توصیه لازم را انجام دادیم، هر کسی که با عدم رعایت نکات بهداشتی به ضوابط دهن‌کجی کند با متخلفان قطعا برخورد خواهیم کرد، یقینا در این قضیه حساس هستیم.

*نسبت به سلامت جامعه بی‌تفاوت نیستیم

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود:‌ ورود افراد غیرمتفرقه به داخل نانوایی به دلیل اینکه محل تولید مواد غذایی است مجاز نیست حتی مأموران بازرسی هم زمانی که می‌خواهند به نانوایی ورود کنند باید دارای کارت سلامت باشند.

اصغری در خصوص توجه به سلامت بازرسان و ناظران بازار گفت: با توجه به شیوع کرونا شماری از بازرسان درگیر سرماخوردگی شدند اما با توجه به وظیفه‌ای که دارند ماموریت‌شان را انجام می‌دهند، به آنها اعلام کردیم تا زمان بهبودی کامل استراحت کنند.

وی با بیان اینکه نسبت به سلامت جامعه بی‌تفاوت نیستیم، بیان کرد:‌ برای این افراد مواد ضدعفونی و بهداشتی تهیه کردیم و از طریق واحدهای تولیدی و دانشگاه علوم پزشکی تعدادی از ژل‌های ضدعفونی‌کننده در اختیارشان قرار دادیم تا سلامت بازرسان دچار خدشه نشود.

انتهای پیام/83001

منبع: فارس

کلیدواژه: بازار استان گلستان قیمت ویروس اصغری معاون بازرسی نظارت معدن و تجارت نسبت به سلامت جامعه بی تفاوت نیستیم معدن و تجارت استان گلستان معاون بازرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۶۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند

روح‌الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، درباره اینکه خودروسازان بیان می‌کنند مواد اولیه موردنیاز تولید مانند فولاد و پتروشیمی دلاری است اما این شرکت ها باید محصولات خود را ریالی به فروش رسانند، گفت: برخی از مواد اولیه موردنیاز خودروسازان مانند فولاد و پتروشیمی آلومینیوم و مس، دلاری قیمت گذاری می شود که این نکته خودروسازان درست است.

وی ادامه داد: برای ساماندهی این وضعیت که هم خودروساز متحمل ضرر نشود و هم مردم بتوانند خودرو را با قیمت مناسب خریداری کنند، باید بین خودروساز و تولیدکننده موادی مانند فولاد، هماهنگی ایجاد شود که دولت متولی این هماهنگی است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در این زمینه سیاست‌گذاری مناسبی داشته باشد و بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند.

عباسپور با بیان اینکه دولت باید بین خودروسازان و فولادی‌ها و... تنظیم‌گری کند، تصریح کرد: سازمان تعزیرات حکومتی باید بر قیمت فولاد و سایر مواد اولیه تولید نظارت درستی داشته باشد تا در این زنجیره خودروسازان نیز ضرر نکنند.

دیگر خبرها

  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره بین بازرسان
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند