Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارگان حزب اشرافی کارگزاران به استدلال‌های نخ‌نما درباره FATF متوسل شد و ادعا کرد اقدامات نیروهای انقلابی در این باره با منافع و اقدامات آمریکا، عربستان و اسرائیل هم‌راستا درآمده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه سازندگی ذیل تیتر «اصولگرایان در منگنه» نوشت: درست یک هفته از تصمیم‌ گروه ویژه اقدام مالی (FATF) برای بازگرداندن ایران به لیست سیاه این سازمان بین‌المللی می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آیا مسببین داخلی این تصمیم در مجمع تشخیص مصلحت نظام و حامیان آن در بیرون از مجمع، مسئولیت این تصمیم را خواهند پذیرفت؟ معنای قرار گرفتن ایران در لیست سیاه برای همه بانک‌ها و مؤسسات مالی دنیا این است که ایران محلی برای حمایت مالی از تروریسم و مرکز پولشویی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تکرار دوگانه دروغین «معیشت- FATF» از سوی حامیان برجام


بی‌سبب نیست که این اتفاق بر بازارهای مالی کشور بعد از دو هفته انتظار برای اعلام تصمیم FATF تأثیر گذاشت و قیمت سکه و ارز رکورد تازه‌ای ثبت کرد.


با اینکه از مدت‌ها قبل معاون حقوقی رئیس‌جمهور و وزرای اقتصادی و خارجه بارها در جلسات مجمع درباره تبعات بازگشت ایران به لیست سیاه هشدار داده بودند، ولی مخالفت بخشی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت که از قضا همگی آنها پایگاه اصولگرایی دارند، مانع از به نتیجه رسیدن نشست‌های مجمع درباره دو لایحه معطل مانده مرتبط با FATF  شد.


این روزنامه می‌افزاید: هرچند به نظر عجیب می‌آید اما واقعیت این است که اقدامات و منافع یک جناح سیاسی با منافع و اقدامات آمریکا و اسرائیل و عربستان علیه ایران همراستا درآمده؛ آن هم جناحی که خود را معیار مبارزه با آمریکا و اسرائیل و سیاست‌هایشان می‌داند. چه در ماجرای برجام که هم فریاد ترامپ را به هوا برده بود و هم اصولگرایان تندرو آن را معاهده‌ای خفت‌بار قلمداد کرده و با ترکمنچای مقایسه می‌کنند و هم بر سر پیوستن به FATF که طیف مشخصی از اصولگرایان با همه ابزارهایشان تلاش کردند تا مانع از پیوستن ایران به سازمان بین‌المللی شوند. تلاشی که اتفاقا در دستور کار آمریکا، اسرائیل و عربستان هم بود.


درباره این تحلیل گفتنی است؛ اولا غربگرایان با رفتار سوال‌برانگیز خود، نه اصولگرایان بلکه کشور و مردم را گرفتار کرده‌اند. آنها ۶ سال قبل نیز برخلاف واقعیات ادعا می‌کردند عربستان و اسرائیل مخالف توافق هسته‌ای غرب با ایران هستند. اما مرور زمان نشان داد این فقط یک نمایش و تقسیم کار فریبکارانه - شبیه بازی پلیس بد و خوب میان اوباما و فرانسه - برای امتیازگیری بیشتر غرب بوده است.


ثانیا غربگراهای اشرافی در حالی از منتقدان می‌خواهند مسئولیت عدم تمکین در مقابل زیاده‌خواهی‌های FATF را بپذیرند که پاسخگوی وعده‌ و وعیدهای خود به هنگام بزک کردن برجام نیستند. آنها در حالی مخاطبان را به بدتر شدن وضعیت در صورت نپذیرفتن خواسته‌های گردانندگان FATF تهدید می‌کنند که شش سال قبل مدعی لغو تحریم‌ها و بهتر شدن اوضاع و رونق اقتصادی به واسطه تمکین در برابر مطالبات غرب (همین گردانندگان FATF) بودند! این طیف همچنین جوابی به این سوال ندادند که چرا سه سال همکاری ممتد و همه‌جانبه با FATF (در قالب اجرای ۳۹ خواسته از ۴۱ خواسته این کارگروه نه تنها موجب کاهش تحریم‌ها نشد بلکه عملا با افزایش تحریم‌ها و شناسایی و انسداد راه‌های دورزدن آن قرین شد؟!


ثالثا درباره افزایش قیمت سکه و ارز، روشن است که وقتی که یک جریان ورشکسته سیاسی و اشرافی، از ماه‌ها قبل هماهنگ با رسانه‌های غربی، به تهدیدهای غرب و FATF فریب می‌دهد و از «هیچ» تهدید می‌سازد، موجب هیجان اقتصادی شود. وگرنه کاملا واضح است که لیست سیاه FATF، هیچ تحریمی به تحریم‌های اعمال شده فعلی اضافه نمی‌کند.


رابعا گردانندگان روزنامه سازندگی هیچ پاسخی به این پرسش ندادند که رژیم صهیونیستی و عربستان به‌عنوان سردسته حامیان تروریسم و پولشویی و جرائم سازمان‌یافته، چگونه توانسته‌اند به FATF راه پیدا کنند؟ این چه سازمان مدعی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم  و جرائم سازمان‌یافته است که متهمان اول این جرائم گرداننده و سکاندار آن محسوب می‌شوند؟


البته روزنامه مذکور تعمد دارد اصرار جدی مقامات آمریکایی بر اجرای هرچه سریع‌تر الزامات FATF توسط ایران (برای شناسایی بهتر مجاری دور زدن تحریم و انسداد آنها) را هم سانسور کند و به روی خود نیاورد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا مجمع تشخیص مصلحت اوباما تروریسم عربستان لیست سیاه FATF ترامپ اسرائیل روزنامه سازندگی لیست سیاه رژیم صهیونیستی برجام ایران لیست سیاه تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۷۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اقتصادی نیازمند برقراری رفاه و صلح

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرکل دیپلماسی اقتصاد مقاومتی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا، می‌تواند به الگو‌های ممکن بین بخش‌های خصوص و دولتی تبدیل شود، درآغاز به کار اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضور مجمع گفتگوی همکاری آسیا گفت: در جمهوری اسلامی ایران در نظر داریم با همکاری همه جانبه بتوانیم اهداف خود را پیش ببریم و به نتیجه برسیم.
علی چنگی گفت: اکنون در زمانی هستیم که پیش‌بردن اهداف اقتصادی به تنهایی نتیجه ندارد، همکاری همه جهان را نیاز داریم، همچنین برای رشد اقتصادی، برقراری رفاه و صلح نیاز است تا همکاری‌های همه جانبه شامل همکاری‌های بین‌المللی از طریق افراد ذی صلاح انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه در چنین مجامعی که اغلب اعضای ACD حضور دارند، پتانسیل‌های بسیار زیادی فراهم است، افزود: در این مجمع می‌توان همه جانبه کار کنیم، هرکشوری توانایی‌های خاص خودش را دارد، امیدوارم این اجلاس به الگو‌های ممکن ببین بخش‌های خصوص و دولتی تبدیل شود.
مدیرکل دیپلماسی اقتصاد مقاومتی گفت: وزارت امور خارجه آماده است تا از طریق پشتیبانی‌های دولتی و کشور‌های عضو، خودش را به اهداف اقتصاد جهانی نزدیک کند، البته این رشد و پیشرفت سریع نیست و از طریق همکاری به وجود می‌آید، باید بدانیم کشور‌های دیگر چه کمک‌هایی می‌توانند انجام دهند، جلسات اجلاس بسیار مهم هستند و می‌توانند نقش مهمی در ارتقای ارتباطات ایفا کنند. کشور‌های عضو ACD را به نهایت همکاری دعوت می‌کنیم، حضور آنها در این مجمع نشان داد که می‌توانیم همکاری‌های فعالانه داشته باشیم.
مجمع گفتگوی همکاری آسیا Asia Cooperation Dialogue با هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است. کشور‌های بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی نیازمند برقراری رفاه و صلح
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • آغاز دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • سازمان ملل: اسرائیل مدرکی ارائه نکرد و پرونده یکی از کارکنان آنروا بسته شد
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین خواری
  • ساخت و اجرای کابوس‌هایتان را به «کابوس‌مند» بسپارید