Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-08@13:08:51 GMT

واقعیت ماجرای کندن برخی درختان در محوطه تخت جمشید چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۷۵۴۸

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مردانی مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرودشت گفت: بیش از ۱۰۰ درخت که به دلیل آفت و کم آبی در محوطه جنگل تخت جمشید خشک شده بودند و قابلیت احیاء نداشتند، در طرحی با کاشت نهال‌های پنج ساله کاج جایگزین می‌شوند و اینطور نیست که درختان محوطه تخریب شده و یا از بین بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به دلیل کندن برخی درختان در محوطه تخت جمشید، ادامه داد: تعدادی از درختان محوطه جنگل تخت جمشید که سابقا تحویل شهرداری مرودشت بود در شهریورماه ۹۸ به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تحویل داده شد.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرودشت، افزود: به دلیل اینکه برخی از این درختان، طی پنج سال اخیر دچار خشکسالی شده بودند، تصمیم گرفته شد تا با نهال‌های جدید جایگزین شوند.

او با تاکید بر دلیل جایگزین کردن این درختان، تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ درخت که به دلیل آفت و کم آبی در محوطه جنگل تخت جمشید خشک شده بودند و قابلیت احیاء نداشتند، در طرحی با کاشت نهال‌های پنج ساله کاج جایگزین می‌شوند و اینطور نیست که درختان محوطه تخریب شده و یا از بین بروند.

در روز‌های اخیر در فضای مجازی تصاویری منتشر شده بود که کندن درختان جنگل تخت جمشید را زیر سوال برده بود که با پیگیری‌های لازم، مشخص شد که در حال جایگزین شدن با نهال‌های تازه هستند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۷۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز

سیامک آسیایی  گفت:کاشت درختان سرو نقره‌ای، کاج سیاه داغداغان، اقاقیا و سنجد در این محدوده انجام می‌شود.

وی افزود:ایجاد و توسعه شبکه آب خام نیز برای تأمین منابع آبی مورد نیاز انجام گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تصاویری از داخل محوطه حصارکشی شده پارک لاله | درختان تنومند را ببینید
  • سریال طنز «بدل» جایگزین «هفت سر اژدها» می‌شود
  • پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار
  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • ترک‌خوردگی‌ها و فرونشست عجیب نقش جهان
  • واکنش علی مطهری به ماجرای خانم دف‌زن در مراسم شهید مطهری/بدون مشورت با من این خانم را با یک آقا جایگزین کردند /خانم‌های معترض از او دلجویی کردند
  • هیچگونه قطع درختان جنگلی در فندقلو اتفاق نیفتاده است
  • جلوه گری شکوفه‌های درختان گیلاس در جنگل فندقلو اهر + فیلم
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز